חצי שנה לאחר שהוסגר לישראל מתאילנד, שוחרר הבוקר (ראשון) נתי חדד. חדד (36) הורשע בתאילנד בעבירות שונות, ונידון לרצות שני עונשי מאסר. "אני רוצה להודות לכולם, לאימא המדהימה שלי ולבורא עולם שאני כאן היום, שהם עשו את הכול כדי להוכיח את האמת שלי שאני אדם טוב", אמר חדד בצאתו מהכלא.
הוא הוסיף: "אני מודה לאיילת שקד שהבינה את הסיפור האמיתי שאני חף מפשע. אתם תבינו יום אחד איך לוקחים אדם שלא עשה כלום והופכים אותו לראש ארגון פשע".
האם נורית חדד אמרה לפני השחרור: "אנחנו רוצים לקחת אותו להניח תפילין אחרי שלוש שנים וחצי. כשהוא היה בתאילנד, נתי עשה הכול כדי לשמור על הדת שלו, על האמונה שלו לארץ. הוא יספר לכם כמה קשה היה לו שם וכמה הוא נאבק וכמה הוא קיבל מכות בגלל שהיה צריך לשמור על הדת שלו".
4 צפייה בגלריה
נתי חדד שוחרר מהכלא
נתי חדד שוחרר מהכלא
נתי חדד עם שחרורו מהכלא
(צילום: אפי שריר)
האם הוסיפה: "אני מתגעגעת לחבק אותו, לנשק אותו, לנשום אותו, לעטוף אותו בחום גופי, להריח אותו. הייתי רואה אותו רק מרחוק, זה לא פשוט. התומכים המדהימים נתנו לי את הכוחות. לא הייתי מאחלת לאף אחד להיות ברגע הזה ובמקום הזה. תאילנד נראית מקום פסטורלי, אבל לא הייתי מאחלת לאף אחד ליפול בידיים שלהם".
עו"ד שירן גולברי, שליוותה את משפחת חדד, אמרה: "אני בהלם. בתחילת הדרך לא חשבנו שנגיע לרגע הזה. נתי בהתרגשות שיא וגם אנחנו. זה סוג של נס שאנחנו בכלל נמצאים פה היום, שנתי יוצא מכלא ישראלי וחוזר הביתה. זה לא מובן מאליו אפילו לי כעורכת דין".
חדד הועבר ביוני לישראל כדי להשלים את מאסרו, וביום חמישי הודיעה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט על שחרורו המוקדם. הוא ישהה במעצר בית לילי, ולא יוכל לעזוב את הארץ למשך התקופה שבה יוגדר אסיר משוחרר.
לאחר השחרור הגיע לבית הכנסת "רודפי שלום" בטבריה, כדי להניח תפילין. "אחרי שלוש שנים וחצי שבהן כמעט איבדתי את התקווה, אני כאן וטוב לי", אמר לעשרות תומכיו בהם הזמר אריק סיני. "ניסיתי לסיים את חיי ולא הצלחתי, ורק בזכותכם והמכתבים ששלחתם לי אני כאן. אי אפשר לקחת בן אדם טוב ולהפוך אותו למשהו לא טוב".
נתי חדד התגורר שמונה שנים באי קוסמוי, והפעיל מרפאה בלתי רשמית בשם "קוסמוי חילוץ והצלה", שסייעה לישראלים. בשלב מסוים הסתבך עם רשויות האכיפה, והורשע בהחזקת נשק, החזקת מקלט רדיו ללא רישיון, והפעלת מרפאה וביצוע פעולות רפואיות ללא רישיון. ביהמ"ש בתאילנד גזר עליו מאסר בפועל בן שנה וחצי. אלא שבעודו מרצה את מאסרו, בסוף 2018 גזר עליו בית המשפט בתאילנד ארבע שנות מאסר וחצי נוספות בגין הפצת תרופות ללא מרשם.

4 צפייה בגלריה
חגיגות שחרורו של נתי חדד
חגיגות שחרורו של נתי חדד
חגיגות שחרורו של נתי חדד
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
נתי חדד
נתי חדד
נתי חדד
(צילום: דוברות שב"ס)
4 צפייה בגלריה
(חדד לאחר מעצרו בתאילנד)
חדד הגיש באחרונה בקשה לביהמ"ש בי-ם באמצעות פרקליטותיו, עו"ד שני אילוז ושירן גולברי, להורות על חישוב מאסרו כמקשה אחת ממעצרו ב-2017 - ל-70 חודשי מאסר. הבקשה אושרה. עוד קודם, הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי פנתה לרשויות בתאילנד, שם נמסר להם כי הם רואים את שני גזרי הדין כמאסר יחיד בן חמש שנים וחמישה חודשים. בעקבות עמדת הרשויות בתאילנד, הודיעה הפרקליטות כי ליועמ"ש אין התנגדות לחישוב המאסר כפי שביקש חדד.
בעתירה שהגישו עורכות הדין, צוין כי לפי הצו של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, מועד שחרורו ממאסר הוא במאי 2023. חדד סבל מתנאים קשים בכלא בתאילנד, ולפי פרסומים שונים ניסה לפגוע בעצמו במהלך אותה תקופה. במרץ 2019 חתמו שקד וגלעד ארדן, לשעבר השר לביטחון פנים, על החלטה לאשר את בקשתו לרצות את מאסרו בארץ.
השרים פטרו את חדד מהתנאי של מגורי קבע בארץ, ובהמשך הודיע ארמון המלוכה בתאילנד כי בעקבות בקשת הנשיא ראובן ריבלין, אושרה העברת חדד לישראל.