סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה הלילה (ב') כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו "נגד תקיפה ישראלית בשמי דמשק". עוד דווח כי קולות של פיצוצים נשמעו באזור. אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו עזב לזמן קצר את ישיבת קבינט הקורונה, ואמר שעליו לצאת ל"עניין ביטחוני דחוף".
גורם בצבא סוריה אמר כי התקיפה התרחשה בשעה 01:18. לדבריו, "מטוסים ישראליים טסו מעל רמת הגולן הסורית במטרה לתקוף כמה יעדים באזור דמשק. מערכות ההגנה זיהו את המתקפה והצליחו ליירט את רוב הטילים".
2 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
קולות פיצוצים נשמעו בבירה. מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
2 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
ארגון האופוזיציה "מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם" מסר כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, וכי מדובר באזרחים זרים שאינם סורים. "התקיפה בסך הכל נמשכה כחצי שעה, ופגעה באזור הכביש ביירות-דמשק", טענו בארגון. לפי המרכז, מדובר באזור עם אתרים של חטיבה ארבע בצבא סוריה, המשמשים כאתרי אחסון של טילים ואמצעי לחימה למיליציות פרו איראניות. עוד נטען כי התקיפה התמקדה גם באזור אל-כיסווה וביעדים נוספים סמוך לבירה דמשק. "מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט חלק מהטילים, אבל היו טילים שפגעו במטרות וגרמו לנזקים כבדים והשמדה של מחסני האמל"ח", דווח.
במקביל, צה"ל פתח אמש בתרגיל פתע של חיל האוויר בזירה הצפונית. דובר צה"ל מסר הבוקר כי התרגיל, בשם "ורד הגליל", נערך בהנחיית מפקד החיל אלוף עמיקם נורקין, וייערך עד ליום רביעי. החל משעות הצהריים תורגש ברחבי הארץ תנועה ערה של כלי טיס, מטוסים ומסוקים. יישמעו הדי פיצוצים במרחב.
התרגיל מדמה תרחישי לחימה בזירה הצפונית ויתרגל את כלל מערכי חיל האוויר במשימות הליבה של החיל ובהן שמירה על עליונות אווירית, הגנת שמי המדינה, וכן משימות תקיפה ואיסוף מודיעין. בתרגיל ייבחנו תהליכי תכנון ושליטה וביצוע וכן יכולות לוגיסטיות וטכנולוגיות מקצה לקצה, תוך שימת דגש על שמירת חופש הפעולה האווירי ורציפות תפקודית מלאה.
לפני כשבועיים דווח בסוריה כי ישראל תקפה מהאוויר ובטילי קרקע-קרקע מטרות באזור קוניטרה שבדרום המדינה וגם סביב דמשק. זאת, כמה שעות לאחר שחיזבאללה ניסה ליירט מל"ט הרמס 450 של חיל האוויר - וכשל.
גורם צבאי בסוריה אמר אז שהתקיפה אירעה בשעה 22:42. לדבריו, "ישראל תקפה בטילי קרקע-אוויר ובטילי קרקע-קרקע כמה יעדים באזור דרום המדינה. מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד הטילים והפילו את כולם". הוא ציין כי "נגרם נזק בלבד".

יום לפני התקיפה הגיעו לדמשק שני מטוסי מטען איראניים - המקושרים לחיל האוויר האיראני ולמשמרות המהפכה - ושבו לטהרן כמה שעות לאחר מכן. בנוסף, מטוס תובלה של חיל האוויר הסורי טס מטהרן ללטקיה.
לפני כשלושה שבועות וחצי דיווחה סוריה כי ישראל תקפה באזור העיר חאמה שבמערב המדינה. לפי הדיווח, מטח טילים נורה מכיוון העיר טריפולי בלבנון ופיצוצים נשמעו באזור העיר. גורם צבאי סורי טען כי רוב הטילים יורטו.
שבוע לפני כן דווח כי צה"ל תקף מהאוויר מטרות בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה, ובאל-בוכמאל שבמזרחה. גורם מודיעין אמריקני בכיר אמר אז לסוכנות הידיעות AP כי ישראל תקפה אז מטרות איראניות, בסיוע מידע מודיעיני שהועבר לה מארה"ב.
פורסם לראשונה: 01:37, 15.02.21