ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ורעייתו יטוסו בימים הקרובים לחופשה בארצות הברית, למרות קריאות בכירי מערכת הבריאות לישראלים להימנע מטיסות לחו"ל בצל הזינוק בתחלואת הקורונה - וההגבלות החדשות שבמסגרתן החוזרים מרוב מדינות העולם יידרשו מהשבוע הבא להיכנס לבידוד מלא - כולל ארה"ב.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
נתניהו ורעייתו שרה עולים למטוס בשנה שעברה. ייכנסו לבידוד של שבוע
(צילום: חיים צח, לע"מ)
מקורביו של נתניהו אמרו כי החופשה לא תתקיים במדינה "אדומה" - ארה"ב מוגדרת כעת כמו רוב המדינות בעולם "כתומה" - ולדבריהם בחזרה ימלאו כמובן נתניהו ושרה אחר ההנחיות וייכנסו לבידוד של שבוע. עוד נמסר מלשכתו כי החופשה תמומן מכיסו הפרטי.
יצוין כי בגל התחלואה הקודם והשלישי, בתחילת השנה, נתניהו היה זה שבעצמו הורה על סגירת השמיים "באופן הרמטי". זאת, בצל החשש אז - שנותר עד היום - מהתפשטות זנים חדשים של נגיף הקורונה. "לאור ההתגברות של הווריאנטים, זה מוביל לקצב הדבקה ואולי גם בקטלניות, אז אמרתי קודם כל בואו נסגור", אמר נתניהו בהצהרה שהעניק בינואר האחרון.
זמן קצר לפני שנודע אמש על כוונתו של נתניהו לטוס לחו"ל, פרסם יו"ר האופוזיציה סרטון שבו תקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט, וגם את שרת הפנים שלו איילת שקד, שאמרה שלשום כי הממשלה החליטה "להכיל מתים" בגל התחלואה הנוכחי - אמירה שאחריה פרסמה הבהרה.

"נפתלי ואיילת, אתם השתגעתם? אמרתם אתמול, בעזות מצח, שהתפקיד שלכם זה 'להכיל מתים'. במקום להכיל מתים אתם צריכים להציל חיים", תקף נתניהו. "אבל בגלל חוסר הניסיון שלכם, בגלל הבריחה שלכם מאחריות, בזבזתם זמן יקר שהיה מציל חיים, שבעה שבועות יותר מדי בזבזתם. לפני שבעה שבועות ביקשתי להביא לישראל את מיליוני החיסונים שהזמנו מראש וששילמנו עליהם".
נתניהו הוסיף כי "כל מה שהייתם צריכים לעשות אז פשוט לתת הנחיה: להביא את מיליוני החיסונים של החיסון השלישי לארץ ולהתחיל מיד לחסן את אזרחי ישראל כשהתפרצות הייתה עוד בחיתוליה. בנט, אתה בזבזת זמן יקר ואזרחי ישראל משלמים את המחיר, מחיר בתחלואה גבוהה, באלפי חולים ואבידות בנפש. אזרחי ישראל, אני חייב להגיד לכם את זה בדאגה: אין מי ששומר עליכם, אין מי שדואג לבריאות שלכם, אין מי שדואג לחיים שלכם. הם אפילו לא באים לישיבות הקורונה. בזמן הקריטי הזה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ממשלה שהחליטה להכיל את המתים במקום להציל חיים. ירדתם מהפסים. לכו הביתה".
פורסם לראשונה: 20:55, 11.08.21