כוחות צה"ל עצרו הלילה (בין שישי לשבת) שני חשודים שחצו משטח לבנון לישראל. השניים, מהגרי עבודה מסודן, חצו את הגבול באזור רכס רמים, שם נתפסו והועברו לחקירה.
1 צפייה בגלריה
פיצוץ וירי של צה"ל סמוך למטולה בגבול לבנון
פיצוץ וירי של צה"ל סמוך למטולה בגבול לבנון
חיילים בגבול לבנון, ארכיון
( צילום: אפי שריר )
מצה"ל נמסר כי השניים זוהו על-ידי תצפיות הצבא. למקום חצייתם הוקפצו כוחות של גדוד 931 של חטיבת הנח"ל, שעצרו את השניים.
בשנה החולפת נרשמו כמה אירועי חצייה מלבנון לשטח ישראל. באחד מהם, שהתרחש ביולי האחרון, נתפסו שני מהגרי עבודה מסודן אחרי שחצו באזור היישוב דוב"ב. החיפושים אחר השניים נמשכו לאורך שעות אותו לילה, והם נתפסו רק בשעות הבוקר. חודש לפני כן חצו שני אזרחים טורקים את הגבול מבלי שזוהו על-ידי התצפיות. השניים אותרו כעבור 18 שעות, כשהם מסתתרים במטעים חקלאיים ליד שלומי.
בתחקיר הודגש כי הנקודה שבה חצו השניים היא "נקודת תורפה" בגדר הגבול עם לבנון. הגדר במקום הוקמה בשנות ה-70'. התוכניות לבניית מכשול חלופי במקום מוכנות, אולם הביצוע מתעכב מסיבות תקציביות.
החציות החוזרות ונשנות מלבנון לישראל מתאפשרות הודות לגדר המיושנת והרעועה בגבול. מעל הגדר ניתן לדלג בקלות גם אם תצפיות צה"ל מזהות את ההתקרבות, כפי שתועד ב-ynet לפני שלושה חודשים. בשבועות הקרובים אמורות להתחיל עבודות לשדרוג המכשול בכמה מקטעים בנוסף לאלה ששופרו עד היום בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
שלשום הוחזר לישראל צעיר בדואי מהנגב שחצה ללבנון לפני כחודש. הוא הועבר לארץ דרך מעבר ראש הנקרה בתיאום עם יוניפי"ל כשהוא במצב טוב ונלקח לחקירה.
הצעיר, בעל עבר פלילי, חצה את הגבול במרכז הגזרה מסיבות שאינן ידועות. בצה"ל אמרו כי הוא היה במעקב והאירוע מתוחקר. גורמים צבאיים ציינו כי ככל הנראה מדובר במתמודד נפש. הנושא טופל בשבועות האחרונים על-ידי משרד החוץ.