אחרי שחברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ) הודיעה כי חזרה בה מהחלטתה לפרוש מהקואליציה, תקף יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת ראש הממשלה החלופי ושר החוץ יאיר לפיד. נתניהו טען כי הם הבטיחו לרינאווי זועבי "מאות מיליונים" בתמורה להישארותה בקואליציה.
"זה לא מפתיע אותי, כי בנט ולפיד מוכנים לעשות הכול כדי לשרוד בשלטון ולצורך זה, הם משלמים סכומי עתק מהכסף שלכם, משלמי המיסים, לשונאי ישראל ותומכי הטרור. כי הממשלה שלהם תלויה בהם. אז הם כבר שילמו 50 מיליארד שקל לעבאס, הם שילמו בשבוע שעבר 200 מיליון שקל לטיבי, לאיזה כביש שהוא דרש, והיום הם שילמו מאות מיליונים לזועבי. לזה יש להם כסף", אמר נתניהו בסרטון שפרסם.
2 צפייה בגלריה
"פתאום לזה הם צריכים את הליכוד". נתניהו, בנט ולפיד
"פתאום לזה הם צריכים את הליכוד". נתניהו, בנט ולפיד
"פתאום לזה הם צריכים את הליכוד". נתניהו, בנט ולפיד
(צילום: AFP, יואב דודקביץ')
"אתם יודעים למה אין להם כסף? להצעה שלנו להשלים את המלגות ללוחמים ל-100%. זה בסך הכול תוספת של עוד 50 מיליון שקל", טען נתניהו לאחר שסיעת הליכוד החליטה להתנגד לחוק "ממדים ללימודים", שמטרתו לספק מלגות שכר לימוד ללוחמים משוחררים, בנוסח הקיים שכולל מימון של 66% משכר הלימוד.
"זה הבית של בנט ברעננה, זה הסכום, כלום", הוסיף נתניהו. "לזה אין להם כסף. פתאום לזה הם צריכים את הליכוד. אז שיפסיקו לבלבל את המוח הצבועים האלה. שיכניסו את היד לכיס של זועבי ולכיס של טיבי ולכיס של עבאס ויתנו 100% ללוחמים שלנו, כי מגיע להם 100%. ואם הם לא יעשו את זה אז הממשלה שלנו, שאנחנו נקים בקרוב בעזרת השם, הדבר הראשון שהיא תעשה היא תיתן 100% ללוחמים שלנו".

בימינה תקפו בחזרה, ומסרו כי "הסיבה שביבי צווח בהיסטריה בסרטון היא כדי לחפות על שקריו. גובה הצעקות כעומק השקרים. הוא יודע את האמת: לא הובטחו שום כספים חדשים לח"כ רינאווי זועבי. מה שנדון עימה, הוא פתיחת חסמים על תקציבים קיימים מתוך תוכנית החומש שאושרה מזמן בממשלה במסגרת התקציב הקיים, בתחומי החינוך, התשתיות, התעסוקה ועוד. כך היה בממשלה הקודמת וכך בממשלה הנוכחית וכך ראוי. הברית האמיתית היא של בן גביר, ביבי וטיבי שממשיכים לשתף פעולה להפלת חוק 'ממדים ללימודים'".
מוקדם יותר הודיעה ח"כ רינאווי זועבי כי החליטה לחזור לשורות הקואליציה בעקבות לחץ כבד מצד המפלגה, תומכיה ופגישה עם לפיד. "האלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר, ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת. לכן, מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית - אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור ובתשתיות", אמרה רינאווי זועבי.
2 צפייה בגלריה
זועבי בפגישה עם לפיד
זועבי בפגישה עם לפיד
"האלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר". רינאווי זועבי בפגישה עם לפיד
לפיד אירח פגישה מורחבת במסגרת ניסיונו למצוא פתרון למשבר, שבה נכחו מלבד רינאווי זועבי גם נציגים שונים של החברה הערבית. בפגישה, שנערכה במטה משרד החוץ בירושלים, השתתף השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ), שנחשב למקורבה של הח"כית במפלגה, וכן השר במשרד האוצר חמד עמאר (ישראל ביתנו). בנוסף השתתפו בה שבעה ראשי רשויות ערביות.
גורם שהשתתף במפגש אמר ל-ynet כי בין היתר עסק הדיון בתקציבים שונים - וכי ראשי הרשויות הביעו את תסכולם מהמצב הכלכלי הקשה לטענתם. לדברי הגורם, רינאווי זועבי אמרה שהרגישה שהיא לא מצליחה להביא הישגים לחברה הערבית וכי אין מענה לראשי רשויות מקומיות.