3 צפייה בגלריה
חיסונים בניו יורק
חיסונים בניו יורק
בדרך למנה השלישית? מרכז חיסונים בארה"ב
(צילום: AFP)
פחות מחודש אחרי שישראל אישרה לחסן מבוגרים במנה שלישית של החיסון נגד קורונה, המומחים האמריקניים צפויים להמליץ גם הם על מנת הדחף - אך ללא הגבלה של גיל וכעבור שמונה חודשים מהחיסון השני.
עם התפשטות זן הדלתא ברחבי ארצות הברית, גורמים ברשויות הבריאות שעיינו גם בתוצאות הראשוניות של השפעת החיסון בישראל שוקלים לאפשר את מנת הדחף לאמריקנים כבר בחודשים הקרובים. שני גורמים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי ההכרזה על מנה נוספת צפויה לקרות עוד השבוע. עם זאת, החיסון יחולק רק לאחר האישור של מינהל המזון והתרופות האמריקני שיתקבל ככל הנראה בשבועות הקרובים.
בניגוד להפצרות מצד ארגון הבריאות העולמי, שביקש להמתין עם החיסון השלישי כדי לאפשר למדינות מתפתחות לקבל מנות גם עבור אזרחיהן, כבר בשבוע שעבר המליצו ברשויות הבריאות האמריקניות לאוכלוסיות עם מערכת חיסונית חלשה לקבל חיסון נוסף. כעת נראה שגם קשישים, צוותי רפואה ועובדים בבתי אבות שהתחסנו ראשונים יתועדפו גם הם בקבלת המנה השלישית.

ד"ר פרנסיס קולינס, שעומד בראש המכונים הלאומיים לבריאות, ציין כי קיים חשש שהחיסון מתחיל לאבד השפעה, וזן הדלתא מקשה עליו להתמודד עם הקורונה. "השילוב בין שני הדברים מעלה את הצורך לזריקת הדחף", אמר קולינס וציין כי נתוני התחלואה שייבחנו בשבועיים הקרובים יסייעו בקבלת ההחלטה. במקביל, המומחים האמריקניים יבדקו איך לנהוג עם האזרחים שחוסנו במנה הבודדת של ג'ונסון אנד ג'ונסון שאושרה רק לפני חצי שנה.
3 צפייה בגלריה
הופעה בזמן חיסון קורונה בניו יורק
הופעה בזמן חיסון קורונה בניו יורק
מתחם חיסונים בניו יורק
(צילום: AP)
לפי המרכזים לבקרת מחלות ולמניעתן, יותר מ-198 מיליון אמריקנים חוסנו לפחות במנה אחת, ויותר מ-168 מיליון קיבלו את שתי המנות. ואולם, נתוני הגל הרביעי בארה"ב מראים כי שיעור ההדבקה גבוה יותר בעיקר בקרב קהילות לא מחוסנות, אך גם בקרב מחוסנים. בבית הלבן הודיעו כי גם אם החיסון השלישי יאושר - מלאי החיסונים בארה"ב לא מוגבל על אף שיותר מ-110 מיליון חיסונים הועברו למדינות שונות בעולם.

פייזר הציגה נתונים מעודדים על החיסון השלישי

חברת התרופות הגישה אתמול ל-FDA את התוצאות הראשוניות מהשלב הראשון (מתוך שלושה) בניסוי הקליני, ולפי מנכ"ל חברת BioNTech שמפתחת את החיסון הנתונים מראים כי רמת ההגנה מפני הנגיף עולה בעקבות המנה השלישית. לדבריו, ייתכן שהמנה תוכל להיות עמידה גם מול הזנים הבאים שיתפתחו.
3 צפייה בגלריה
בקבוקון בקבוקוני חיסון חיסונים של פייזר ב מרכז חיסונים ב פתח תקווה
בקבוקון בקבוקוני חיסון חיסונים של פייזר ב מרכז חיסונים ב פתח תקווה
חיסוני פייזר
(צילום: AFP)
התוצאות הראו כי המנה השלישית הובילה ליצירת נוגדנים מנטרלים גבוהים משמעותית נגד הקורונה בהשוואה לרמות שנצפו לאחר המנות הראשונה והשנייה. מנכ"ל פייזר אלברט בורלא הוסיף כי "הנתונים שראינו עד היום מצביעים על כך שמנה שלישית מעוררת רמות נוגדנים החורגות משמעותית מאלה שנראו לאחר מנה ראשונה ושנייה. אנו שמחים להעביר את הנתונים ל-FDA, וממשיכים לעבוד יחד כדי להתמודד עם האתגרים המתפתחים של מגפה זו".