בריאיון לאולפן ynet הבוקר (רביעי) התייחסה שרת הקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) לניהול הממשלה את משבר הקורונה. היא נשאלה אם מדינת ישראל נמצאת במצב של אובדן שליטה - והשיבה: "אני חושבת שבגלל שברירת המחדל של הממשלה הקודמת הייתה ישר ללכת לסגר - קשה לאנשים לעשות את השינוי. מלכתחילה הגדרנו שצריך לנסות לחיות לצד הקורונה, לא חסכנו בצעדים ונכון - הם לא דומים בהתנהלות לממשלה הקודמת. אז אלה היו צעדים היסטריים והיום לא, אבל עדיין אנחנו מסתכלים על המציאות נכוחה ומבינים שהמצב קשה".

התחלואה בעלייה - כתבות נוספות

בנוגע לשאלת מתווה פתיחת שנת הלימודים אמרה השרה תמנו שטה: "ראינו שעשו קפסולות בכיתות, אבל אחר כך התלמידים נפגשו בתנועות הנוער". היא התייחסה לאפשרות של בדיקות לתלמידים על-ידי ההורים: "אני מכירה את שרת החינוך והנפשות הפועלות בממשלה ואין כוונה להפיל את האחריות על ההורים, ממש לא. הכוונה היא לראות את טובת הילדים - וטובת הילדים זה לעשות הכול לפני סגר".
2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה בריאיון באולפן
פנינה תמנו שטה בריאיון באולפן
השרה תמנו שטה באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
אבל אולי היה צריך להחיל כבר לפני כמה שבועות את התו הירוק? "הממשלה הזאת קיבלה מצב נתון. זה לא להתנער מחוסר אחריות, אבל קיבלנו את המצב"
קיבלתם מצב של שני חולים ביום. "וזן הדלתא נכנס בתקופה של הממשלה הקודמת"
היית בממשלה הקודמת, השארת מצב נתון לעצמך. "בדיוק, אני בשני הצדדים. הממשלה כן עשתה צעדים, אולי לא נוקשים כמו ללכת ישר לסגר, אבל עשינו צעדים לא מעטים כולל החזרת מפקדת הקורונה, החזרת המסכות, התו הירוק; לא הכול אנחנו יודעים ואני חושבת שצריך לשקול ברצינות את התו הסגול עכשיו, אבל הכי חשוב שנזכור את הדברים הטובים: יש מעל 600 אלף מבוגרים שהתחסנו וממשיכים להתחסן. ביקרתי לאחרונה במחלקת קורונה וזה קשה; הדרך להציל את המבוגרים זה לחזק את האמון. יש משבר אמון ולא כל הציבור מתחסן".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"מוטב היה להתנסח אחרת". השרה שקד
(צילום: יריב כץ )
זה נגרם כשאומרים לציבור, שוב, אתמול, שצריך להכיל את המתים והחולים במצב קשה, אז הצעירים אומרים: "גם הממשלה חושבת כמוני" "חשוב לדון לכף זכות את השרה שקד שאמרה מהר מאוד שהיא שגתה במילים שבחרה. לא הייתה כוונה לזלזל בחיי אדם. קדושת החיים גוברת ולא תהיה ממשלה שלא תשים בראש מעיינה את קדושת החיים. מה שרואים בממשלה הזאת זה את הכבוד והשיח עם גורמי המקצוע. זו לא ממשלה מתלהמת".
אבל כל הזמן אומרים שיש פה דעות ודיון לגיטימי, אבל לפחות הממשלה הקודמת קיבלה את החלטות המומחים. "זה ממש לא נכון, אני לא מסכימה. אני חושבת שההתנהלות של הממשלה הקודמת הייתה פאניקיונרית ואני לא בקצוות, אני במרכז בנושאי הקורונה. אני חושבת שצריך להכיל את התו הסגול עכשיו. אנחנו לא הממשלה הקודמת. יש רצון שנרוץ לסגר".
רוצים שתעשו הכול כדי שלא להגיע לסגר. "נעשה הכול לא להגיע לסגר ולא בכדי אנחנו המדינה הראשונה שחיסנה את בני ה-60 פלוס במנה השלישית. יש לא מעט צעדים שהממשלה עשתה
אפשר לקלוט עלייה במצב הזה? "הלכנו ל'מגן עולים' ואני מחסנת את כל 74 מקבצי הדיור שיש בהם יותר מ-13 אלף עולים קשישים. אנחנו מתגברים את האבטחה, העוזרים ופיקוד העורף שמגיעה להם מילה טובה וזה עובד. 70% מהמקבצים שהגענו אליהם התחסנו וממשיכים להגיע אליהם - גם עם קמפיינים ממוקדים. ראינו שיש בעיית אמון ספציפית במגזר העולים ואנחנו עושים את זה גם באמהרית וגם ברוסית. בעניין העלייה אני מתעקשת והתעקשתי כמו תמיד שנמשיך בעלייה. עלייה לא עוצרים בשגרה ובמשבר, אבל כשאני נלחמת שיגיעו עולים - אני נדרשת ומחויבת לנהלים של משרד הבריאות".