ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות נגזרו על השוטר חיים גבאי, שהואשם בשיבוש חקירת הרצח של יואל להנגהל. במסגרת הסדר מקל הוא הודה במרמה והפרת אמונים וסעיפי השיבוש נמחקו. על פרטי ההסדר המקל פורסם לראשונה ב-ynet. בנוסף נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 25 אלף שקל, שישולמו בתוך כחודש למשפחתו של המנוח.

2 צפייה בגלריה
רנ"ג חיים גבאי
רנ"ג חיים גבאי
רנ"ג חיים גבאי והקורבן יואל להנגהל
(צילום: גיל נחושתן )
עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל, מסרה בתגובה: "מחפיר. מדובר בשוטר ששימש כראש משמרת הסיור בתחנה באותו הלילה ונושא באחריות ישירה לנטישת הזירה באירוע הראשון, במהלכו נפצע יואל ז"ל, ואין מחלוקת שבמהלך הלילה שוחח גבאי תשע פעמים עם הנאשם ברצח ואין ספק שבמהלך אותו לילה נעלמו ראיות קריטיות ששיבשו את החקירה. גם אם מח"ש טוענת שהראיות קלושות, לא היה מקום להגיע להסדר כזה. זו בושה. המשפחה כואבת את ההסדר ומאוכזבת ממנו".

"מצאתי שהסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים הינו סביר וראוי בנסיבות העניין", כתב השופט דורון פורת בהקראת גזר הדין, "כאשר בין הטעמים שעמדו לנגד עיניי בבחינת סבירות ההסדר, התייחסתי לכך שמחד, הנאשם הורשע על סמך הודאתו בביצוע של עבירת מרמה והפרת אמונים במסגרת עבודתו במשטרת ישראל, מעשיו ומחדליו תוארו בהרחבה. מאידך, התייחסתי להיעדר עברו הפלילי, הודאתו בשלב מוקדם של ההליך והחיסכון בזמן ובמשאבים שיפוטיים וכלל נסיבותיו האישיות, לרבות סיום עבודתו במשטרה וגילו של הנאשם".
רנ"ג גבאי היה מפקד משמרת הסיור בזמן הרצח של להנגהל בקריית שמונה באוקטובר 2022. הוא כאמור הודה והורשע במרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון שאישר השופט פורת. מנגד, נמחקו שני סעיפים של שיבוש מהלכי משפטי, שבהם הואשם תחילה.
2 צפייה בגלריה
ליעד אדרי
ליעד אדרי
הנאשם ברצח ליעד אדרי
(צילום: שרון צור)
בסדרת חשיפות ב-ynet פורסם כיצד רנ"ג גבאי שוחח בשעות שלאחר האירוע עם הנאשם ברצח ליעד אדרי - לא פחות מתשע פעמים. לפי כתב האישום נגד גבאי ושני קציני משטרה נוספים, אדרי סיפר לשוטר המפוטר שהיה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע על אודות מצבו הרפואי של להנגהל ועל חקירות המשטרה. גבאי עדכן אותו בכל הפרטים, והמליץ לו לשכור עורך דין.
עו"ד אבינועם צדקעו"ד אבינועם צדק, שמייצג את גבאי
באחת השיחות אמר גבאי לאדרי שהוא "יכול להיות רגוע", ובבוקר שלמחרת המליץ לאימו של אדרי לשכור עורך דין עבור בנה מפני שזהותו ידועה למשטרה – למרות שידע שמעורבותו של אדרי אינה ידועה למשטרה בשלב זה. רק אחרי שנודע למשטרה מגורם אחר על מעורבותו של אדרי הוא הוגדר כחשוד. כל אותו הזמן גבאי נמנע במכוון מלמסור את המידע למפקדיו ולצוות החקירה. הוא גם לא דיווח בזמן אמת למפקדיו על כל אותן שיחות - והסתיר מהם את העובדה שבתו הייתה בעבר זוגתו של מי שלימים יהפוך בהמשך לנאשם היחיד ברצח.