אחרי שוועדת החקירה לאסון מירון הפסיקה את דיוניה בעקבות פטירת יושבת הראש שלה, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור, ישובו להישמע ביום חמישי הבא העדויות מפי גורמים שנחשפו לנסיבות הקשות שהובילו לטרגדיה. הרב אביגדור חיות, שאיבד באסון את בנו ידידיה (13) ואת תלמידו משה לוי (13), הביע היום (חמישי) תקווה בריאיון לאולפן ynet שיוכל להגיע להילולה גם השנה: "אחזור לשם בל"ג בעומר אם אראה שהעניין הבטיחותי טופל ואוכל ללכת ולחזור בעזרת השם בצורה בטוחה".
10 חודשים אחרי האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, התקיימה ביום חמישי שעבר בהר ההילולה לציון יום פטירתו של משה רבנו - ז' באדר. כחלק מלקחי האסון בשנה שעברה, החליטה המשטרה כי בהילולה ב-ז' באדר יהיה מבנה הקבר סגור, בין היתר בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו בו. משפחות הרוגי האסון הביעו חשש מקיום האירוע.
1 צפייה בגלריה
ידידיה חיות משה לוי
ידידיה חיות משה לוי
התלמיד משה לוי והבן ידידיה חיות. נהרגו באסון
כעת, לקראת חידוש דיוני ועדת החקירה שבראשה תעמוד מעתה השופטת בדימוס דבורה ברלינר, אמר הרב חיות: "אני מאוד מקווה שהוועדה תחזור ותפעל כמו שצריך מתוך מטרה אחת ברורה שבאמת המקום הזה יוכשר לקליטה של הרבה מאוד אנשים, ובאמת נוכל לראות אנשים שמגיעים לשם בבטחה וחוזרים בבטחה וממשיכים את החיים הלאה".
- איך השנה הזאת עברה עליך? "השנה הזאת עוברת בצורה מאוד קשה. זה לא רק שהייתי שם, איבדתי את הבן הבכור שלי ותלמיד שלי שהיה יחד איתי. מאז הייתי במירון הרבה מאוד פעמים, אני מאוד מקווה שדברים יתחילו לזוז בצורה יותר מהירה. לא שיש לי תלונות חס וחלילה לוועדת החקירה ולעומדת בראשה, אבל הייתי מאוד שמח לראות שדברים יזוזו בצורה יותר מהירה.
"ראינו ב-ז' באדר, ביום חמישי שעבר, שרצו להגיע הרבה מאוד אנשים. ישנה מסוגרת כזאת שאנשים מגיעים לשם ב-ז' באדר, ולא יכלו להגיע בגלל בעיות טכניות כאלו ואחרות. זה דבר שלא הייתי רוצה לראות אותו בל"ג בעומר. יש לי הרבה מאוד רגש למקום הזה, והייתי רוצה לראות את המקום הזה חוזר ופועל בצורה רגילה".
- ועדיין יש ליקויים במקום שלא טופלו. "הורידו מספר מבנים שם, יש פעולות בשטח. אבל הנה, המציאות הראתה שב-ז' באדר, כשרצו להגיע הרבה מאוד אנשים, הם לא יכלו להגיע. אני מודה לקדוש ברוך הוא שלא שם אותי במקום של קבלת ההחלטות. אבל בתור אבא של אחד ההרוגים ובתור מחנך של אחד ההרוגים וניצול בעצמי, הייתי רוצה לראות את המקום הזה חוזר ומתופעל בצורה הכי טובה שיכולה להיות".