ביידן על הסכם עם סעודיה: "ייתכן שיש התקדמות בדרך"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס אמש (שישי) להסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ואמר בכנס תורמים לקראת מסע הבחירות לנשיאות ב-2024 כי "ייתכן שיש התקדמות בהסכם בין המדינות". ההתקרבות האפשרית מגיעה לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, ניהל שיחות עם גורמים סעודים בג'דה במטרה לקדם את הסכם הנורמליזציה.
4 צפייה בגלריה
בן סלמאן, ביידן ונתניהו
בן סלמאן, ביידן ונתניהו
בן סלמאן, ביידן ונתניהו
(צילום: רויטרס, AP, יונתן זינדל)

נתניהו הבטיח שינוי בנוסח החוק, ובליכוד זועמים: "לא תהיה עוד תמיכה עיוורת"

בכירים בליכוד חשפו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח שנוסח הצעת החוק לביטול עילת הסבירות - שאותה הגיש יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, ישתנה ולא יגיע למליאת הכנסת במתכונתו. אלא שהנוסח ה"מחמיר" עבר בשלוש קריאות - וההבטחה התפוגגה. "בסוף ביבי נעלם - והחוק של רוטמן עלה כמו שהוא. לא ניתן לזה לקרות יותר", אמרו הבכירים. בתוך כך, ל-ynet נודע כי לקריאות להקמת ממשלת אחדות בליכוד הצטרפה גם השרה גילה גמליאל, שמאשימה את שר המשפטים יריב לוין.

נתניהו ידון במתיחות בגבול הצפון, נסראללה מאיים: "היזהרו מצעד טיפשי"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום למתיחות בגבול לבנון, ושלח מסר מאיים לישראל. "לבנון היא מדינה מותקפת, וישראל עדיין כובשת חלקים ממנה", טען. הוא התייחס במרומז להצבת האוהלים בהר דב, סמוך לגבול, ואמר: "ישראל כבשה מחדש חלק מרג'ר ובחוצפה מדברת על פרובוקציות. אני פונה לציונים ואומר - היזהרו מכל צעד טיפשי או החלטות כאלה ואחרות. ההתנגדות לא תקל ראש באחריות המוטלת עליה בתגובה ובשחרור אדמות, אנחנו מוכנים לכל אופציה ולא נשתוק מול כל מעשה טיפשי". דבריו נאמרו ברקע הערכות מצב שמתקיימות כל העת בצמרת מערכת הביטחון הישראלית בנוגע להתפתחויות בגבול הצפון. בתחילת השבוע צפויים דיונים בנושא גם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.
4 צפייה בגלריה
נסראללה בנאום מרחוק, בעצרת בדרום ביירות
נסראללה בנאום מרחוק, בעצרת בדרום ביירות
נסראללה בנאום מרחוק, בעצרת בדרום ביירות
(צילום: רויטרס, Aziz Taher)

חשד לפגע וברח בלוד: רוכב אופנוע נהרג מפגיעת רכב - שנמלט

עבד אלרחמאן אבו ריאש, תושב לוד בן 28, נהרג אמש בתאונת אופנוע ברחוב החלוץ בעיר. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת חשד לפגע וברח, לאחר שככל הנראה, רוכב האופנוע נפגע מרכב - שנמלט מהמקום. הבוקר עדכנה המשטרה כי תושב לוד בשנות ה-30 לחייו הסגיר את עצמו לידיה, ונעצר בחשד למעורבות בתאונה.
4 צפייה בגלריה
עבד אלרחמאן אבו ריאש הרוג בתאונת פגע וברח בלוד
עבד אלרחמאן אבו ריאש הרוג בתאונת פגע וברח בלוד
חשד לפגע וברח בלוד: עבד אלרחמאן אבו ריאש נהרג מפגיעת רכב

הרוגה בתאונה בצפון, רוכב קורקינט חשמלי נפצע קשה בראשל"צ

אישה בת 59 נהרגה היום בתאונת דרכים בכביש 804, סמוך לעראבה שבגליל התחתון. בית החולים פוריה בטבריה, שם נקבע מותה של האישה, עדכן כי בתאונה נפצע גבר בשנות ה-60 לחייו באורח בינוני-קשה וצעיר בשנות ה-20 לחייו באורח קל-בינוני. דקות לאחר מכן התקבל דיווח על תאונה קשה בדרך המכבים פינת יעקב פרימן שבראשון לציון, בה נפצע מפגיעת רכב רוכב קורקינט חשמלי, צעיר בשנות ה-20 לחייו, שמצבו מוגדר קשה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא שבצריפין, והוא סובל מחבלות בראש ובגפיים.

ליל אלימות ברחבי הארץ: פצועים קשה ובינוני בחולון, ת"א ואילת

בחמש תקריות שונות נפצעו במהלך הלילה ב"אירועי אלימות" ארבעה צעירים וגבר. בחולון, בן 27 נפצע באורח קשה מדקירה במהלך קטטה - ופונה לאיכילוב. פצועים בשתי קטטות בת"א: בן 26 נפצע בינוני ליד כיכר דיזנגוף - וכעבור שעות טופל צעיר נוסף שסבל מחבלות ברחוב אלנבי. באילת צעיר בן 23 פונה עם פציעות חודרות לבית החולים יוספטל בעיר, ומצבו הוגדר בינוני. גם בטירת כרמל אירע אירוע אלימות, שם נפצע גבר בן 34 באורח בינוני.

צעיר טבע במסיבת בריכה בסביון, מצבו קשה

צעיר כבן 20 טבע הערב במסיבת בריכה בווילה בסביון. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבו קשה. הדיווח על הטביעה התקבל בשעה 17:40 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לצעיר שטבע טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, וכאשר חזר הדופק פינו אותו לבית החולים.

ראש ה-FBI במקסיקו נחשד בטיוח טבח, ונמלט לישראל: "נתניהו הציע לעזור"

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר אמש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אליו והציע לעזור בחקירת החטיפה והרצח של 43 סטודנטים שאירעה בשנת 2014. לדבריו, "נתניהו שלח לי מכתב והביע את רצונו לעזור לנו, בגלל שאחד מהאנשים שהשתתפו בטיוח הפשע הזה נמצא בישראל". הנשיא אוברדור הוסיף כי פנה לנתניהו בחודש שעבר וביקש להסגיר את ראש ה-FBI של מקסיקו לשעבר תומאס זרון - שנמלט לישראל, אך הוא לא ציין אם ראש הממשלה הסכים לכך.
4 צפייה בגלריה
תומס סרון דה לוסיו
תומס סרון דה לוסיו
תומאס זרון
(צילום: לשכת הנשיאות המקסיקנית)

התחזית: ירידה בטמפרטורות

במהלך השבוע הקרוב הטמפרטורות צפויות לרדת ולהיות רגילות לעונה. הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 22, תל אביב 25, חיפה 25, צפת 24, קצרין 21, טבריה 24, נצרת 23, עפולה 23, בית שאן 24, לוד 24, אשדוד 23, עין גדי 32, באר שבע 21, מצפה רמון 26, אילת 29.