הלוחמים מדברים
(צילום: דוברות המשטרה)

אחרי שהתיק נגדם נסגר מחוסר אשמה, שני לוחמי מג"ב שהרגו את המחבל שדקר צעיר חרדי בשער שכם אמרו היום (חמישי) כי "אחרי הפיגוע הבנו שבאמת פעלנו בצורה מקצועית ונחושה, חתרנו למגע כמו שמצופה מכלל הלוחמים". השניים, שהחקירה נגדם נפתחה אחרי שבסרטון נראה שירו במחבל גם כששכב על הקרקע, אמרו כי "כמה רגעים אחרי מה שקרה כבר קיבלנו גיבוי מלא - ממפקד מג"ב, מהמפכ"ל ומכל מי שצריך. אין ספק שניתן לראות באירוע הזה את כל ערכי מג"ב".
3 צפייה בגלריה
הלוחמים שניטרלו את המחבל מהפיגוע בשער שכם
הלוחמים שניטרלו את המחבל מהפיגוע בשער שכם
"פעלנו כמו שמצופה מאיתנו". הלוחמים
(צילום: דוברות המשטרה)
השניים, שדיברו בסרטון שפרסמה המשטרה, אמרו גם כי הגיבוי שקיבלו "נתן לנו את תחושת הביטחון שבאמת פעלנו בצורה מאוד נכונה ומקצועית, כמו שמצופה מאיתנו. אין ספק שהרגשנו שפעלנו באמת בצורה טובה, לא חששנו, לא דאגנו, ידענו שזה מה שציפו מאיתנו וכך אימנו אותנו לטובת אותו הרגע הזה".
הלוחם אמר כי "אני ישן מצוין, כשאני יודע שהגנתי על חיי אדם - שזה חלק מהמשימה שלנו בתור לוחמי מג"ב וכך נמשיך לפעול כל השירות שלנו. אני חושב שלא יכולתי לפעול יותר טוב, אני חושב שפעלתי בצורה הכי טובה שאפשר, ברמה הכי טובה שאפשר. פעלתי בנחישות, חתרתי למגע, פעלתי כמו שמצופה מכל לוחם במשמר הגבול, בחיל ובכלל ולא הייתי משנה שום דבר".
תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל
(צילום: דוברות המשטרה )

לדברי הלוחמת, "יום אחרי מה שקרה מפקד מג"ב הגיע, דיבר איתי ועם הלוחם שאיתי. כינס אותנו לשיחה ואמר שפעלנו בצורה הכי טוב שיש והחזיר לנו את הנשקים שלנו. זה מראה שלמרות כל הביקורת פעלנו בצורה הכי טובה שיש. חזרנו לשטח בתוך יום כמו שצריך להיות. יצאתי לקורס מ"כים והלוחם שאיתי חזר למשמרות. שום דבר ממה שהיה לא מטלטל אותנו".
הלוחמת סיפרה על שירותה, שהיה רצוף מהמורות עד שהפכה ללוחמת מן השורה ויצאה לקורס מ"כים: "התגייסתי למג"ב באוגוסט 2020, הודחתי בשבועיים האחרונים ולאחר מכן הייתי ארבעה חודשים בתפקיד מנהלה. הרגשתי את הדחף להיות לוחמת ואת הרצון וידעתי שאהיה לוחמת טובה. חזרתי לטירונות שנייה במרץ 2021, סיימתי אותה ואין גאה ממני".
הלוחם אמר: "כל לוחם מג"ב עובר הכשרה לאותו רגע כזה של היתקלות שבו יצטרך לתת מענה - בין אם ראשוני ובין אם להגיע לזירה של פיגוע. ההכשרה הזו ממקצעת אותך בכל המובנים לפעול. רואים בפיגועים האחרונים שהלוחמים פעלו בצורה הכי טובה שאפשר, בנחישות ובמקצועיות.
3 צפייה בגלריה
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע
שער שכם, אחרי הפיגוע. "הלוחמים פעלו הכי טוב שאפשר"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
"אני רוצה למסור לכל הלוחמים - אלה שהתגייסו ואלה שעוד רוצים להתגייס - מג"ב מקום מאוד בטוח. אני חושב שזה מקום שמאוד מעצים ואני חושב שכולנו מגיעים בסוף לאותו הרגע הזה שמוכיח שבשביל זה התגייסנו, בשביל להגן על המדינה, בשביל ביטחון האזרחים".
חקירת הלוחמים, נזכיר, עוררה ביקורת רבה - שכן על אף שהמחבל נורה על הקרקע, הדבר התרחש שניות אחרי שהשניים מנעו ממנו לרצוח את האדם שדקר - והוא אף ניסה לתקוף אותם עם הסכין. בנוסף, גם בתיעוד נראה שבזמן שהמחבל שכב על הקרקע הוא נע והסתובב, והלוחמים טענו שחששו שיקום ויפגע בהם. הוריהם זעמו על החקירה, ואמרו כי "ביזיון למדינה שילדינו נחקרו. הם הגנו על הדגל". בסופו של דבר נסגר התיק, ובמח"ש אמרו כי החקירה נפתחה בהתאם לנוהל שלפיו ברגע שנהרג אזרח מירי מג"ב אמורה להיפתח חקירה לבירור הנסיבות.