אזהרת ראש השב"כ רונן בר בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחשפה הבוקר (ראשון) ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" - שלפיה טרור יהודי מלבה טרור פלסטיני - הצליחה להכעיס כמה מחברי הקואליציה. ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) אמרה בריאיון ל-ynet Live: "אנחנו רואים שערבבו ולא ידעו להגדיר מי האויב ולא ידעו להרתיע את האויב ולהכניע את האויב, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מול הגדרות מעוותות כאלה - למי אתה צריך לדאוג ובמי אתה צריך להיאבק".
2 צפייה בגלריה
גוטליב, בר וסון הר-מלך
גוטליב, בר וסון הר-מלך
גוטליב, בר וסון הר-מלך
(צילום: יואב דודקביץ', מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי)
סון הר-מלך, שדוברה לשעבר אלישע ירד (22) נעצר בחשד להרג הפלסטיני קוסאי מעטאן (19) שלשום בכפר בורקה, אמרה כי "יש לי הערכה עמוקה לחיילים ואהבה אינסופית לאנשים האלה, לאנשי הביטחון. אבל אי-אפשר להתעלם היום מזה שלתוך הדרגים הפיקודיים הבכירים חלחלה תפיסה ומדיניות שהיא, כמו שאמרתי מקודם, לא יודעת להבחין בין אויב לעם שלך. לא יודעת להבחין בין מי שצריך לדאוג לו. יש הרבה מאוד דברים בהתנהלות שלהם, במיוחד ביחס לאותם תושבים ביהודה ושומרון".
היא הוסיפה: "לצערי הרב, היום כבר כולם יודעים שיש תקרת זכוכית בתוך הצבא ובמערכת הביטחון - רק אנשים עם דעות מאוד מסוימות מקודמים, וכאלה שחושבים אחרת לא מקודמים. דעות שהן מאוד מאוד הרסניות לעם ישראל".

במקביל, תקפה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) ואמרה כי "רעיונות השמאל הגיעו גם לצמרת השב"כ. עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ ולראשי צה"ל. הטיימינג של הודעת ראש השב"כ - מקוממת".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על ההאשמות נגד בר, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כראש ממשלה עבדתי מול ראש השב"כ רונן בר באופן צמוד ואינטנסיבי. אין לי מושג קלוש מהן דעותיו הפוליטיות, אבל אני יודע שהוא איש מקצוע מעולה, לוחם נטול פחד, פטריוט ישראלי, ובעיקר מנהיג ארגון שנמצא תחת התקפה גם של הטרור הפלסטיני וגם של הטרור היהודי של עברייני הגבעות ושליחיהם בקואליציה". לדבריו, "מול ההתקפות המכוערות על ראש השב"כ של אנשים שלא עשו אלפית ממנו למען ביטחון ישראל, שתיקתו של נתניהו היא חרפה לאומית. המורשת היחידה שתישאר מנתניהו היא כמי שנרמל את הקיצוניות והטירוף".
כאמור, ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי בר הניח בפני נתניהו - עוד לפני אירועי סוף השבוע שכללו את האירוע החמור ביהודה ושומרון בליל שישי ופיגוע הירי בלב תל אביב אמש - התרעה אסטרטגית בנוגע למצב בשטחים. לפי הדברים שהציג בר בהערכת המצב, הטרור היהודי מלבה טרור פלסטיני ומכניס למעגל הרצחני רבים שלא היו שם לפני כן. בר טוען כי הפגיעה בנפש שחווים הפלסטינים, ואפילו פגיעה משמעותית ברכוש, תוביל לפיגועי נקם ותגבה דם יהודי, כפי שקרה לאחר רצח משפחת דוואבשה בדומא. גם הרמטכ"ל הרצי הלוי טען כי האירועים הללו מגבירים את המוטיבציה לטרור.
2 צפייה בגלריה
 קוסאי ג'מאל מעטאן
 קוסאי ג'מאל מעטאן
המערכת מתמודדת עם התגברות הטרור היהודי. קוסאי מעטאן, שנהרג מירי מתנחל בשישי

האלוף (במיל') גדי שמני ציין כי "המדיניות לאורך השנים אפשרה מערב פרוע. אלה לא נערי גבעות, יש להם נציגים בממשלה שמגבים אותם ומממנים אותם. אין ספק שיש לגורמים הקיצוניים האלה תחושת הצלחה ותעוזה וזה גורם ליותר חיכוך". לדבריו, "הצד המאוים יותר במציאות הנוכחית זה הצד היהודי, אבל חייבים לנסות להרגיע את השטח, והממשלה תוקעת מקלות בגלגלים נגד אלוף פיקוד מרכז. אנחנו מנוונים את הצבא בפעילות הזו. אנחנו מחלישים את צה"ל ונקבל את החמאס והג'יהאד".
סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (במיל') יאיר גולן אמר כי "יש תחושה ברורה של אובדן שליטה באוכלוסייה היהודית. מתחילת השנה קרו שלושה אירועי פוגרום של עשרות ואף מאות יהודים בתוך כפרים פלסטינים. לא היה מעולם דבר שכזה, וזה מעיד על התרופפות השליטה בשטח ועל העובדה שיש ציבורים שחשים ביטחון. זה לא מפליא שכשיש להם כזה שר לביטחון לאומי ושר מטעמם שלמעשה יושב במשרד הביטחון, הם מרגישים חופשי לעשות בשטח ככל העולה על רוחם".

הוא סיכם: "כשהשר לביטחון פנים זה אדם עם 53 כתבי אישום ושמונה הרשעות, כולל תמיכה בארגון טרור, אז מה הפלא? מה אנחנו מצפים שיקרה בשטח? במקום להקטין את גובה הלהבות, בטח בתקופה שבה הטרור הפלסטיני גואה, זה למעשה מתדלק את הטרור הפלסטיני וגורם למעגל דמים שהוא חמור מאין כמותו - ובסופו של דבר את המחיר משלמים גם בתל אביב".
ח"כ גלעד קריב (העבודה) ציין: "יש לנו שר לביטחון לאומי שהוא עבריין מורשע, ואחת מההרשעות שלו היא בתמיכה בארגון טרור. אני לא מבין, נחתנו כרגע מהמאדים? הממשלה הזו הכשירה את הזרוע המדינית של קבוצות המתנחלים הכי אלימות. ח"כ סון הר-מלך היא בעצם הזרוע המדינית של קבוצה. הדרג הפוליטי מעניק לעבריינים הללו חסינות".

ח"כ משה סולומון (הציונות הדתית) השיב: "אם אתמול היה מחבל שהגיע כדי להרוג אזרחים, וברוך ה' אותם שני סיירים הלכו והצילו אנשים רבים, כאן אותו מחבל בא להרוג בן אדם מסוים - לא משנה כרגע מה הנסיבות - ובהגנה עצמית הוא נפצע ונהרג. לא יכול להיות שבן אדם שבא להגן על עצמו יקראו לו רוצח".
בתוך כך, שרת ההתיישבות אורית סטרוק צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "הפיגוע בתל אביב הוא קריאת השכמה מאוחרת: אי אפשר ואסור לסמוך על הרשות הפלסטינית כקבלן משנה לביטחון - לא במחנה הפליטים ג'נין ולא בשום מקום אחר. רשות המתקצבת טרור ומחנכת לטרור, לא יכולה להיות רשות המונעת טרור".
ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס גם הוא לפיגוע שבו נרצח חן אמיר (42), פקח הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב, ואמר: "אני לא יודע אם זה נכון לקשר את זה לפעילות מניעתית נגד יהודים, של תג מחיר, או לעובדה שצה"ל לא פעל כבר יותר מחודש בגזרת ג'נין".
הוא ציין: "אני חושב שלסמוך על הרשות הפלסטינית שתחזיק את השטח זה קצת לא נכון. בואו נשים את הדברים על השולחן, אוקיי? אתמול, אם אותו גיבור לא היה מונע בגופו את ההגעה שלו לקפלן, כנראה שזה היה נגמר באירוע רב נפגעים עם לא מעט הרוגים, חס וחלילה".