כלי התקשורת בעולם ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי כל התפתחות בעסקת החטופים בין ישראל לחמאס, והדיווחים על הארכת הפסקת האש לצורך שחרור 20 חטופים נוספים מהשבי בעזה, לצד שחרורם של עוד 11 ישראלים בפעימה הרביעית אמש, תופסים הבוקר (יום ג') את הכותרות ברוב העיתונים והאתרים ברחבי העולם.
6 צפייה בגלריה
החטוף כפיר ביבס בהודעת הדיילי מייל הבריטי
החטוף כפיר ביבס בהודעת הדיילי מייל הבריטי
תמונתו של התינוק כפיר ביבס בכותרת הראשית של ה"דיילי מייל", הבוקר
(צילום: DAILY MAIL )
6 צפייה בגלריה
החטוף כפיר ביבס על שער העיתון דה דיילי טלגרף
החטוף כפיר ביבס על שער העיתון דה דיילי טלגרף
גם בשער ה"דיילי טלגרף"
(צילום: THE DAILY TELEGRAPH )
בעוד רבים מהדיווחים בעולם "יבשים" יחסית, באחרים עורכי החדשות התקשו להישאר אדישים אל מול תמונות הילדים שמתאחדים עם בני משפחתם אחרי 52 ימים בשבי חמאס – או אלו שנותרו עדיין מאחור. כך למשל, בכותרת הראשית באתר האינטרנט של הצהובון הבריטי "דיילי מייל", מהעיתונים הנקראים ביותר בבריטניה שנוקט בקו שמרני ונחשב לאוהד ישראל, מתנוססת הבוקר תמונתו של התינוק כפיר ביבס, רק בן 10 חודשים, שחמאס טרם שחרר מהשבי.
"המגן האנושי הכי קטן", נכתב באותיות ענק לצד תמונתו של כפיר בכותרת הראשית של ה"דיילי מייל", והיא עצמה מכריזה: "הגנרלים המעוותים של חמאס מסרבים לשחרר את החטוף הצעיר ביותר ובמקום זאת העבירו את כפיר ביבס בן 10 החודשים לארגון טרור פלסטיני אחר שפועל בעיר דרומית שאותה צפוי צה"ל להשמיד כשהפסקת האש תיגמר" (ההדגשה במקור).
בידיעה עצמה מפורטת הודעתו אתמול של דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, ולפיה כפיר מוחזק לפי ההערכות על ידי ארגון פלסטיני אחר, שקיבל אותו מידי חמאס, בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. לקוראיו הזכיר ה"דיילי מייל" את סיפורה של משפחת ביבס – כפיר נחטף יחד עם אחיו אריאל בן ה-4 וההורים שירי וירדן. "הוא רק למד ללכת אז", הדגישו בעיתון, והזכירו את התמונה המפורסמת של האם שירי מחזיקה את שני ילדיה הקטנים והבוכים כשהיא מוקפת מחבלים: "זו הייתה אחת התמונות הבולטות ביותר מהימים הראשונים של מלחמת ישראל-חמאס", ציינו.
6 צפייה בגלריה
החטוף כפיר ביבס על שער העיתון דה טיימס
החטוף כפיר ביבס על שער העיתון דה טיימס
בשער ה"טיימס" הלונדוני: האיחוד של אביגיל בת ה-4 עם משפחתה
(צילום: THE TIMES )
6 צפייה בגלריה
החטופות ששבו ארצה, אביגיל עידן והילה רותם שושני על שאר הניו יורק טיימס
החטופות ששבו ארצה, אביגיל עידן והילה רותם שושני על שאר הניו יורק טיימס
תמונותיהן של אביגיל והילה רותם שושני ששוחררה גם היא מעזה על שער ה"ניו יורק פוסט"
(צילום: New York post )
תמונתו של כפיר הופיעה בענק גם על שער ה"דיילי טלגרף", אחרי שמשפחת ביבס פרסמה אמש הודעה שבה הביעה מפח נפש על כך שיקיריה לא נכללו בפעימה הרביעית בעסקה. בשער עיתון בריטי אחר, ה"טיימס" הלונדוני, הופיעה בענק תמונתה של אביגיל עידן בת ה-4, שנחטפה אחרי ששני הוריה נרצחו בטבח בכפר עזה ושבה שלשום אחרי 51 ימים בשבי. בדיווח עצמו של ה"טיימס" הודגשו הצהרותיהם של בכירי חמאס ולפיהן על שחרור חיילים ידרוש ארגון הטרור מחיר גבוה יותר מזה שדרש בעסקה הנוכחית (הפוגה בלחימה ושחרור נשים וקטינים מבתי הכלא הביטחוניים).
תמונתה של אביגיל הופיעה הבוקר גם על שער ה"ניו יורק פוסט", עיתון שגם הוא נוקט בקו פרו-ישראלי לרוב. "ילדוּת גנובה", נכתב לצד תמונתה של הילדה הקטנה ותמונה נוספת שבה נראית הילה רותם שושני בת ה-13 – שנחטפה עם אמה הילה והופרדה ממנה כששוחררה מעזה – מחבקת את דודה אחרי שחזרה לישראל. "הילדים החטופים הישראלים שוחררו - אבל לעולם לא יהיו חופשיים", מצהירים בעיתון, "המומחים אומרים שהם יתמודדו עם הטראומה כל חייהם. זו עוד תוצאה של מתקפת הטרור".
6 צפייה בגלריה
תמונות הילדים איתן יהלומי ו ארז ו סהר קלדרון על שער העיתון  לה פריזיין בצרפת
תמונות הילדים איתן יהלומי ו ארז ו סהר קלדרון על שער העיתון  לה פריזיין בצרפת
תמונות הילדים איתן יהלומי וארז וסהר קלדרון בכותרת הראשית של "לה פריזיין", הבוקר
6 צפייה בגלריה
סיקור ב גרדיאן על שחרור חטופים מעזה
סיקור ב גרדיאן על שחרור חטופים מעזה
שחרור החטופים אמש, בכותרת ה"גרדיאן"
העובדה שבין המשוחררים אמש היו גם כמה בעלי אזרחויות זרות (צרפת, ארגנטינה וגרמניה), תרמה גם היא לסיקור נרחב יותר בכלי התקשורת של אותן מדינות. כך למשל ב"לה פריזיין" מופיעה הבוקר בכותרת הראשית תמונתם של הילדים ארז וסהר קלדרון ואיתן יהלומי, שהינם בעלי אזרחות צרפתית ושעל שחרורם בירך אמש הנשיא עמנואל מקרון. ב"לה פריזיין" דיווחו בין היתר על הסרטון המרגש שבו נראית אימם של הדס וארז מגיבה לשיחת הטלפון שבה הודיעו לה כי שני ילדיה ישוחררו. היא צהלה משמחה בקניון עזריאלי, ולפי העיתון צעקה: "הם חופשיים, הם חופשיים, אני הולכת לראות אותם!".