מאחורי הסיפורים הקטנים של הקרב על כל משבצת ברשימת הליכוד לכנסת ה-25, התבלטה מגמה אחת ברורה: רשימת הליכוד מסתמנת כרשימה הרבה פחות נשית מזו שהתמודדה לכנסת הקודמת, ורק ארבע מהן נבחרו ב-30 המקומות הראשונים. חברת הכנסת מירי רגב נותרה בודדה בעשירייה הראשונה, וכך גם גלית דיסטל אטבריאן בעשירייה השנייה.
לעשירייה השלישית הוצבו עורכת הדין טלי גוטליב, שנודעה בגין ייצוג חשודים באונס והצגתם כקורבנות, והשרה לשעבר גילה גמליאל. גם במקומות 32 ו-35 ישובצו נשים, לאור הבטחת הייצוג המובנה במנגנון המפלגה.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
שמרה על המקום בעשירייה הראשונה. מירי רגב
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)
ההצעה של יו"ר התנועה בנימין נתניהו לשריונים עשויה לשפר במקצת את מצב הנשים במפלגה, כשחברת הכנסת עידית סילמן הוזכרה בעבר כמועמדת אפשרית לשריון בעשירייה השניה.
המועמדת החדשה הבולטת, כאמור, היא עורכת הדין טלי גוטליב, שבתקופה האחרונה השתתפה בפאנלים שונים בכלי התקשורת. בריאיון ב-2017 היא אמרה כי הנשיא לשעבר משה קצב "רק ניהל רומנים", ועל אלון קסטיאל, שהורשע לאחר מכן בשורת עבירות מין, הסבירה כי "מתלוננות רוצות לצאת איתו, עולות אליו הביתה ואז מאשימים אותו באונס. באינסטינקט שלי הוא קורבן".
גוטליב עוררה סערה כאשר בעת שייצגה צעירים החשודים באונס בת 17 מהרצליה ניסתה לקשור בין התכנים בחשבון האינסטגרם של הנערה לבין המעשים, באומרה: "היא יצאה עם בחורים בני 50, והעלתה תמונות שלה בחוטיני".
2 צפייה בגלריה
עורכת דין טלי גוטליב
עורכת דין טלי גוטליב
עורכת הדין טלי גוטליב
בבחירות לכנסת ה-24 אשתקד, מירי רגב זכתה במקום הרביעי ברשימה. לא הרחק ממנה, במקום השמיני, נבחרה גילה גמליאל, ובמקום העשירי שוריינה גלית דיסטל אטבריאן.
"אני המשוריינת הראשונה שצלחה את הפריימריז ועוד אחרי קדנציה של שנה אחת בלבד", אמרה דיסטל אטבריאן. "‏האהבה והאמון שלכם גברו על העסקנים, קבלני הקולות וחורשות הרעה עם רשימות החיסול. ‏גאה להיות האישה השנייה במפלגת השלטון הכי גדולה ומפוארת בישראל".
מלבד רגב ודיסטל אטבריאן, ב-20 המקומות הבאים שובצו רק חמש נשים: בין חברות הכנסת אתי עטיה, גילה גמליאל, מאי גולן וקטי שטרית התנהל מאבק צמוד על המקום ה-21, שהוא למעשה המקום ה-30 אחרי השריונים של יו"ר התנועה נתניהו. במהלך הספירה נרשמו תנודות לטובת כל אחת מהמועמדות. עם סיום הספירה נראה שגילה גמליאל היא זו שיצאה עם ידה על העליונה.

לא רק נשים נדחקו אחורה בתוצאות הפריימריז. מי שנפגע יותר מכל היה יולי אדלשטיין, שבפריימריז האחרונים סיים במקום הראשון. הוא הכריז שיתמודד נגד בנימין נתניהו, התחרט, וכעת נדחק לעשירייה השלישית.
ישראל כץ נדחק לעשירייה השנייה, וברקת - חרף פעילות השטח ומאמציו הרבים - לא הצליח להתברג לחמישייה הראשונה. גם צחי הנגבי, שנמנה על חברי הכנסת הממלכתיים של הליכוד, סיים במקום ה-46 והלא ריאלי.