שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס התייחס הבוקר (חמישי) לדבריו של בכיר ביטחוני, שיצא נגד פוליטיקאים שמונעים החלטות בעניין אישור הכנסת הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון לישראל. מרגי אמר כי "אם גורמי הצבא והמדינה חושבים שיש לשחרר מכסה כזו או אחרת צריך לעשות את זה".
בהמשך התייחס השר לכך שהגורם הביטחוני אמר כי אותם גורמים מדיניים "מובילים אותנו באופן מודע לאינתיפאדה השלישית, אולי אפילו באופן מכוון", וציין כי "אני מבין על מה הוא מדבר. כולנו צריכים קצת צניעות".

רה"מ לא יכול להקשיב לעמדת מערכת הביטחון בגלל גורמי הימין היותר קיצוניים בממשלה. "צריך לקבל את ההחלטות בשום שכל, בחדרי חדרים. לחברי השרים אני אומר - לא כל דבר צריך לספר לבוחרים ולא כל דבר צריך לספר לבייס. לא צריך לחשוב רק על הבייס, אלא גם על המדינה".
אתה מרגיש שיש מי שעובד מול הבייס שלו? "אני רואה את השיח באולפנים ומאיפה זה מגיע - או שמישהו שם מכשיר הקלטה סמוי בישיבת ממשלה, או שיש אחד בממשלה שבאופן אובססיבי מדליף מילה במילה ממה שקורה. בוודאי שהוא מדבר לבייס. זה אחד שרוצה לדבר לבייס והוא מקבל את מה שהוא רוצה".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"יושב לי בבטן הרבה זמן על קטאר". מרגי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מה אתה חושב כשנתניהו וסמוטריץ' מתבטאים נגד קטאר - המתווכת? "צריך לומר לקטאר מה המעשים שלה עוללו לאוכלוסייה בעזה ולנו. היא לא יכולה לשבת עכשיו כאילו היא המתווך היא מאוזן והכי נאור. אני סומך על ראש הממשלה שכנראה זה היה אמור להיאמר. חוץ מזה, יושב לי בבטן הרבה זמן על קטאר. ראינו במה המיליארדים שלהם הושקעו. הייתה אמורה להיות להם טיפת אחריות שהכסף שלהם הולך באמת לאזרחים - ולא לבטונדות ומנהרות טרור ורצח. אז לא נורא, שישחררו קצת ביקורת על קטאר".
הרמטכ"ל הגיב בתקיפות לרצון המבקר לפתוח בבדיקה תוך כדי המלחמה. "אני מסכים עם הרמטכ"ל. חיילינו מקיזים דם ומוסרים את נפשם ברצועת עזה, זה הזמן להתחיל לענות למבקר המדינה על שאלה כזאת או אחרת? עם כל הכבוד לכולם, שיחכו עם השאלות שלהם. יהיה לנו זמן לחפור וזמן לשאלות".