בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (יום ג') בשישה ימים את מעצרו של הגינקולוג ד"ר גיא רופא, שלפי החשד תקף מינית מטופלות. חקירת המשטרה בעניינו של רופא נפתחה לפני שבוע בעקבות שלל פרסומים ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" על אודות עדויות של נשים שטוענות כי הגינקולוג פגע בהן.
ד"ר רופא נעצר אתמול בחשד לאונס, מעשים מגונים והטרדה מינית של שלוש מטופלות. המשטרה מייחסת לו בעילה שלא בהסכמה חופשית ומעשה סדום שלא בהסכמה חופשית.
2 צפייה בגלריה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
ד"ר גיא רופא בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
נציג המשטרה אמר בדיון הבוקר כי הגינקולוג נחקר בעקבות שלוש התלונות, ובהמשך ייחקר באופן נרחב יותר. המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את המעצר בשבעה ימים בעילות של מסוכנות לציבור וחשש לשיבוש הליכי חקירה. עוד ציין נציג המשטרה כי אין כל קשר בין שלוש המטופלות.
פרקליטו של ד"ר רופא, עו"ד ציון אמיר, ביקש מנציג המשטרה להסביר מדוע הגינקולוג מסוכן לציבור ועשוי לשבש את הליכי החקירה. לשאלת עו"ד אמיר אם למשטרה יש מידע שלפיו רופא עשה משהו בשבוע החולף כדי לשבש את החקירה, השיב נציג המשטרה: "אין לנו אינדיקציה כזאת". עו"ד אמיר: "הוא ישתף פעולה, לא ישמור על זכות השתיקה וימסור גרסה לכל טענה שתעלו בפניו".
השופטת ג'אדה בסול, שהחליטה להאריך את מעצרו של רופא בחמישה ימים, ציינה בהחלטתה: "לטעמי, קיימת עילת מעצר בעניינו של החשוד. הן בעילת המסוכנות והן החשש לשיבוש, כאשר החקירה המשטרתית נמצאת בתחילתה, ויש לאפשר למשטרה לנהל את החקירה ללא הפרעה וללא חשש לשיבוש.
"חלק מפעולות המשטרה שמבקשת המשטרה לבצע גם מחייבות להחזיק את החשוד במעצר. בשלב זה אינני רואה שניתן לשקול את שחרורו של החשוד ממעצר כפי שהעלה הפרקליט.המשטרה מבקשת הארכת מעצר לשבעה ימים, אך כדי לוודא שתקופת המעצר מנוצלת בצורה מיטבית ועל מנת שיהיה פיקוח שיפוטי על החקירה תוך צמצום הפגיעה בזכויותיו של החשוד אינני נעתרת לתקופה המבוקשת במלואה

אביגיל (שם בדוי), אחת המתלוננות נגד הגינקולוג, אמרה לאולפן ynet בעקבות מעצרו כי "זה משמח, אבל עדיין לא מספיק. אנחנו צעד אחד קטן בדרך לאמת ולצדק שצריך לעשות. אני מקווה באמת שהצדק ייעשה וכל הגורמים המשטרתיים והמשפטיים יעשו את עבודתם כמו שצריך".
אביגיל קראה לנשים נוספות שנפגעו מד"ר רופא להגיש תלונה נגדו. "אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולהתחנן בפני הבנות האחרות שנפגעו לגשת למשטרה ולהגיש את התלונה. זה כל כך חשוב לעשות את זה, כדי שיוכלו לפעול בכל הדרכים. אתן לא צריכות להתבייש, אם מישהו צריך להתבייש זה הוא. ביחד אנחנו נהיה חזקות".
אביגיל אמרה עוד: "לא דמיינתי שנגיע למצב הזה, אני מקווה שיפעלו בהליך הפלילי והמשפטי בצורה מהירה ויעילה ושבסוף ינקטו את כל ההליכים והעונשים שמגיעים לאדם שמבצע דברים כאלה. זה בן אדם שאסור לו להיות בחוץ, ראינו מה קרה כשהוא הסתובב חופשי וטיפל כביכול באנשים.
"אין פה איזשהו עניין של נקמה אישית, אני אעשה כל דבר על מנת שאותו אדם יקבל את העונש שהוא צריך לקבל ובמקביל אנסה לעזור לעוד בנות. הוא צריך לשבת מאחורי סורג ובריח, זה המקום שלו".
2 צפייה בגלריה
גיא רופא, אולפן  ynet
גיא רופא, אולפן  ynet
ד"ר רופא והמתלוננת אביגיל
(מתוך פייסבוק)
אביגיל הייתה חיילת כשפגשה את ד"ר רופא. "הוא היה רופא במילואים ואני הייתי אצלו מספר פעמים", סיפרה בעדותה. אחרי שהתלוננה בפניו על עניין גינקולוגי, הוא קרא לכך לדבריה "בעיה במיניות או משהו בסגנון".
היא סיפרה עוד: "הוא אמר שיש טיפול לבעיה אבל זה לא משהו שמקובל במסגרת הצבא ושהוא מאוד ישמח לעזור, אז אצטרך להגיע לקליניקה הפרטית שלו והוא יעזור לי במה שאני צריכה. קצת לא הבנתי איך זה אמור לעבוד בגלל שאני חיילת, אז הוא אמר 'אל תדאגי, יהיה בסדר, נסתדר'".
אביגיל ורופא קבעו טיפול אלא שאז, היא מספרת, הוא שלח לה הודעות: "אל תספרי לאף אחד שאת מגיעה, גם לא להורים. תגיעי בראש פתוח לטיפול". לדבריה, הגינקולוג וכוכב הרשת שלח את הדברים לא אחת. "לא כל כך הבנתי את המשמעות שלהן אבל אמרתי, 'טוב, זה רופא שמקבל מטופלת באופן פרטי שהכיר בצבא אז אולי הוא רוצה לשמור על העבודה שלו'.
"הגעתי לקליניקה שלו. הוא והמזכירה שלו היו שם, ואז הוא ביקש מהמזכירה לצאת לעשות סיבוב ולחזור בעוד שעה בערך. זה מוזר לי אבל עדיין לא חשדתי, אפילו לא לרגע. נכנסנו לחדר הטיפולים ובהתחלה הוא עשה לי בדיקה גינקולוגית כמו כל רופא. ואז, הוא אמר שבגלל שיש לי בעיה במיניות הוא יצטרך לבדוק אם אני מגיבה לגירויים. הוא נגע לי בדגדגן ואמר, 'איזה יופי את מגיבה לגירויים, את נהיית רטובה' - ואני שמחה שהכול בסדר כי אני לא מבינה את המשמעות של הדברים.
"בשלב מאוחר יותר הוא שאל אותי, 'מה זו אינטימיות בשבילך?'. עניתי שאני לא יודעת. הוא שאל, 'חיבוק זה אינטימי?'. אמרתי, 'נראה לי שכן' - ואז הוא חיבק אותי, הושיב אותי עליו ובהמשך שאל 'את רוצה שאני ארטיב אותך עם הפה שלי?'. עניתי שלא, שאני רוצה ללכת הביתה. הדבר הבא שאני זוכרת זה שאני יוצאת מחדר הטיפולים והוא יושב בכיסא של המזכירה. לא הייתי בטוחה, כלומר - אני צריכה לבוא לשלם, להעביר כרטיס, ולא ידעתי מה אני אמורה לעשות".
"התקרבתי לשולחן והוא אמר 'אל תדאגי, הכול עליי - את לא חייבת כלום', בטון כזה של 'עשיתי לך טובה עכשיו'. אמרתי תודה והלכתי לכיוון המעלית. המזכירה שלו בדיוק הגיעה. נכנסתי למעלית והוא נכנס אחריי. הסתכלתי בטלפון רק כדי לא להסתכל עליו, והוא שאל: 'הכול בסדר?'. 'כן, בטח, הכול בסדר'. יצאתי מהמעלית והלכתי לאוטו ובכיתי. אני בהלם ממה שקרה ואני נגעלת, פשוט בשוק. בבית, אימא שלי שאלה איך היה ואמרתי לה שאני לא רוצה לדבר על זה. הוא הטריד אותי ואני לא רוצה לדבר על זה".
אביגיל נכנסה להתקלח ורק ניסתה לשכוח את כל מה שקרה. "הוא התקשר אליי ולא הייתי עונה לו. הוא היה שולח לי הודעות של 'הכול בסדר? מה שלומך? למה את לא עונה? בואי נדבר'. הוא היה מתקשר כמה וכמה פעמים ולא הייתי עונה. הייתי מוחקת את היומן שיחות ואת ההודעות בוואטסאפ רק כדי שזה לא יהיה לי מול הפנים וכדי שלא אזכור את זה. ידעתי שקרה משהו שהיה לי לא נעים ומגעיל, אבל כל כך רציתי לשכוח שפשוט לא זכרתי מה היה - אבל ידעתי שאני שונאת אותו".
בתחילת השבוע הודיע ד"ר רופא למטופלותיו על הפסקת עבודתו. "בשל נסיבות אישיות נאלץ להפסיק מתן שירותי רפואה. צר לי על עוגמת הנפש הנגרמת לכן מכך. אשתדל לתת מענה במייל כמיטב יכולתי. בברכה, ד"ר גיא רופא".
בהכנת הכתבה השתתף אטילה שומפלבי