3 צפייה בגלריה
נתניהו ומילצ'ן
נתניהו ומילצ'ן
נתניהו ומילצ'ן
(צילום: gettyimages)
התפתחות בתיק 1000 (תיק המתנות), שבו מואשם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במרמה והפרת אמונים, הביאה את הפרקליטות להגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להוספת שלושה עדים לרשימת עדי התביעה במשפט. לפי הפרקליטות, לא מדובר בשינוי של תוכן כתב האישום. העדים החדשים הם אלינור מילצ'ן, ביתו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, איאן מוריס, העוזר של המיליארד האוסטרלי ג'יימס פאקר, וענבר בלקמן, עובדת בהנהלת חשבונות של רשת תכשיטים.
על פי כתב האישום, מאוקטובר 2011 ועד דצמבר 2016 , קיבלו נתניהו ורעייתו שרה טובות הנאה ממילצ'ן. עוד עולה מהאישום כי בשנת 2013 הכיר מילצ'ן לנתניהו את פאקר, ובשנים 2016-2014 ראש הממשלה לשעבר ורעייתו קיבלו טובות הנאה שונות גם מפאקר.

3 צפייה בגלריה
הדס קליין. מסרה מידע חדש שהוביל לגביית עדויות נוספות
הדס קליין. מסרה מידע חדש שהוביל לגביית עדויות נוספות
הדס קליין. מסרה מידע חדש שהוביל לגביית עדויות נוספות
באוקטובר האחרון ביקשה הדס קליין, שעבדה עבור מילצ'ן ופאקר, וצפויה להעיד במשפט, למסור מידע רלוונטי שלא היה ידוע לתביעה בנוגע לתיק 1000. אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה דאז, אישר לגבות מקליין הודעה משלימה במשטרה, ולגבות גרסאות של מספר עדים נוספים. בין המידע שקליין העבירה למשטרה, הוא דיווח על כך שפאקר קנה לשרה נתניהו צמיד זהב יוקרתי בשווי עשרות אלפי שקלים, בעת כהונתו של נתניהו כראש הממשלה.
שלושת העדים מסרו בהשלמות החקירה המדוברות גרסאות הנוגעות למידע שהעבירה קליין, אך הם אינם מופיעים ברשימת עדי התביעה המקורית. ההוספה שלהם אינם מחייבת שהם אכן יעידו, אלא תאפשר לתביעה להביא את גרסתם בפני בית המשפט, ככל שהדבר יידרש.
3 צפייה בגלריה
פאקר. עוזרו יתווסף לרשימת העדים
פאקר. עוזרו יתווסף לרשימת העדים
פאקר. עוזרו יתווסף לרשימת העדים
(צילום: רויטרס)
בין היתר, בכתב האישום נטען כי נתניהו, שכיהן גם כשר התקשורת, סטה מן השורה בכל הנוגע לפעולותיו בענייניו של מילצ'ן בנושא הסדרת ויזה לארה"ב ובנושא מיזוג החברות רשת וקשת, בכך שפעל במסגרת תפקידיו בשונה מהאופן שבו היה נדרש ומקובל לטפל בעניינים אלה. כמו כן, צוין כי נתניהו הפעיל את מנכ"ל משרד התקשורת דאז שלמה פילבר, לשם קידום אינטרסים אישיים של מילצ'ן.
משפט נתניהו צפוי להתחדש אחרי פסח, בחקירה הנגדית של עד המדינה פילבר, על ידי הסנגורים בתיקים 1000 ו-4000 (פרשת בזק-וואלה). ביום האחרון של חקירתו על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה, פילבר התייחס לטענה כי נתניהו פעל לקדם את ענייניו של מילצ'ן בתמורה למתנות שהועברו אליו ואל רעייתו, ואמר כי "לא הכרתי את הקשר ביניהם עד שהבנתי מה קורה מהתקשורת. בערב אחד קיבלתי טלפון מהלשכה להגיע לבלפור. חיכיתי חצי שעה וגיליתי שהסתיים מפגש בין המשפחות מילצ'ן ונתניהו, ואז נתניהו אמר לי 'יש למילצ'ן כמה שאלות' והוא הותיר אותנו לבד".