צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול עצרו אחר הצהריים (יום ד') עשרות פעילי חמאס מתא הסטודנטים של הארגון באוניברסיטת ביר זית בכפר תורמוס עיא שממזרח לרמאללה. הפעילים הגיעו לכפר לביקור הזדהות עם המחבל מונתסר שלבי לאחר שצה"ל הרס את בית משפחתו. שלבי רצח את יהודה גואטה לפני כחודשיים וחצי בפיגוע בצומת תפוח.
3 צפייה בגלריה
הפעילים בביקר בתורמוס-עיא
הפעילים בביקר בתורמוס-עיא
העצורים הועברו לחקירה. הפעילים בביקר בתורמוס עיא
3 צפייה בגלריה
ההזמנה לביקור
ההזמנה לביקור
ההזמנה לביקור
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בכניסה לתורמוס-עיא
כוחות צה"ל בכניסה לתורמוס-עיא
כוחות צה"ל בכניסה לתורמוס עיא
המבצע התנהל אחרי כניסת הסטודנטים אל הכפר וביקור שערכו ליד ביתו ההרוס של שלבי – שם הם פגשו את בני משפחתו. בהזמנה לאירוע נכתב: "תא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת ביר זית מזמין אתכם להשתתף בביקור של משפחת האסיר הגיבור מונתסר שלבי שביצע את הפיגוע ההירואי במחסום זעתרה (תפוח)".
הפעילים - כשלושים במספר - נעצרו במהלך נסיעתם באוטובוסים, ובהם היו גם פעילי חמאס משמעותיים.
שלבי, פעיל חמאס מוכר, החזיק באזרחות אמריקנית ולפיכך ארה"ב גינתה בחריפות את הריסת ביתו. גם חברי קונגרס כמו רשידה טליב גינו בתוקף את ישראל וקראו למדיניותה "אפרטהייד" בשל הריסת הבית, תוך התעלמות מופגנת ממעשיו של המחבל שרצח אזרח ישראלי בפיגוע.
מדובר צה"ל נמסר כי "בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו בכפר תורמוס עיא שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין עשרות פעילי טרור של חמאס מתא הסטודנטים של הארגון באוניברסיטת ביר זית. חלק מהפעילים שנעצרו עסקו באופן ישיר בפעילות טרור שכוללת העברות כספים, הסתה וארגון פעילות חמאס בגדה המערבית והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. המבצע התאפשר לאור היערכות מודיעינית-מבצעית ופעילות בין-ארגונית של כוחות הביטחון בגזרה".
אלישע בן קימון ויואב זיתון השתתפו בהכנת הכתבה.