לאחר הערעור שהגיש יצחק אברג'יל אתמול (רביעי) לבית המשפט העליון על גזר הדין של שלושה מאסרי עולם ועוד 15 שנה בכלא שקיבל ביוני האחרון, הוריו של משה מזרחי ז"ל, שנרצח על ידי אברג'יל ב-2003, אמרו באולפן ynet כי "זו תהיה חרפה אם יורידו מעונשו בערעור". אביו, קובי, הוסיף כי "הערעור הזה כואב מאוד. מדובר בבן אדם שפל, אין סיכוי שהעליון ייתן לו לצאת".
בין העבירות שבהן אברג'יל הורשע היו שלושה מעשי רצח בפיגוע הפלילי מחוץ לחנות המרת כספים ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003. חוץ ממזרחי שעבד בחנות והיה בן 28 במותו, נהרגו מפיצוץ מטען שהוטמן על ידי אנשיו של אברג'יל וככל הנראה כוון נגד העבריין זאב רוזנשטיין, גם רחמים סרויה בן ה-43, עובר אורח שהתגורר בגפו בסמוך למקום, ונפתלי מגד, בן ה-19, בנו של חלפן כספים.
3 צפייה בגלריה
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
"אדם שפל, אין סיכוי שהעליון ייתן לו לצאת". אברג'יל בהקראת גזר דינו, ביוני
(צילום: יריב כץ)
האב קובי סיפר על יום הרצח, ואמר כי באותו בוקר דיבר עם משה. "הוא אמר לי שיש יום הולדת לילדה שלו, אז אמרתי לו שלא ידאג ושאנחנו נביא ונכין את הכול", סיפר קובי, והוסיף: "זו המתנה שקיבלתי, נכנסתי לאבל". האם יעל ציינה כי אין לה כוחות לצאת למאבק נגד הערעור של אברג'יל, ואמרה: "אנחנו איבדנו את היקר לנו מכול. בעלי נהיה חולה, ואני עדיין מטופלת אצל פסיכיאטר. אף אחד לא תומך ואף אחד לא עוזר לנו".
במסגרת גזר הדין הוטל על אברג'יל לשלם קנס בסך מיליון שקלים וחצי למדינה ו-114 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנרצחים. על כך אמרה האם כי "נתנו לו לשלם לנו מאה אלף שקל, אבל הכסף לא מעניין אותי. אני איבדתי ילד בן 28". לאחר ההרשעה, אמרה יעל בראיון לאולפן ynet כי "אני בוכה על הבן שלי, ואני שמחה שהוא קיבל את עונשו, שיירקב וימות בכלא". היא הוסיפה כי "שום דבר לא ינחם אותי, שום דבר. סתם, סתם הלך לי פרח. אמנם נסגר מעגל, אבל מה אני אגיד, הכאב הוא כאב שלנו".
3 צפייה בגלריה
משה מזרחי
משה מזרחי
"לא אכפת לי מהכסף, אני איבדתי ילד בן 28". משה מזרחי ז"ל
(צילום רפרודוקציה: שאול גולן)
אברג'יל, שהורשע בנובמבר האחרון בתשעה אישומים, בהן כאמור רצח, עבירות סמים ועמידה בראש ארגון פשיעה, הודיע באמצעות עורך דינו החדש יורם שפטל כי יערער על כל האישומים, אך ביקש ארכה של שנה להגיש את נימוקי הערעור. הוא הסביר זאת בהיקף החומר העצום בתיק ובמשפט.
כתבי האישום בפרשה 512, שבמסגרתה נגזר דינו של אברג'יל, הוגשו לפני שבע שנים, ב-13 ביולי 2015. לצידו הואשמו גם אחיו מאיר אברג'יל, יד ימינו מוטי חסין, העבריין אבי רוחן ו-14 מעורבים נוספים.
3 צפייה בגלריה
הפיצוץ ברחוב יהודה הלוי ב-2003. "לא שונה מפיגועי טרור"
הפיצוץ ברחוב יהודה הלוי ב-2003. "לא שונה מפיגועי טרור"
הפיצוץ ברחוב יהודה הלוי ב-2003. "לא שונה מפיגועי טרור"
(צילום: תומריקו)
בהקראת גזר הדין של אברג'יל, אמרה השופט גיליה רביד מבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "הוא עמד בראש ארגון פשע שלא היה כמותו". רביד ציינה כי הפיגוע הפלילי ב-2003 "לא היה שונה מפיגועי הטרור של אז". לצד אברג'יל, נגזר דינם של שבעה נאשמים נוספים במסגרת המשפט הפלילי הגדול בישראל, שזכה לכינוי "פרשת 512".
השופטת רביד הוסיפה כי "זהו אקורד הסיום של תיק עצום ומורכב. ההליך חשף ארגון פשיעה אלים ורב-עוצמה, שפעילותו חובקת עולם. בוצעו מעשי אלימות לרבות רצח, תוך התעלמות מוחלטת מהאפשרות לפגיעה בחפים מפשע". אברג'יל קטע את דבריה ואמר כי "את חלוף הזמן את והתובע ניסים מרום שכחתם". השופטת רביד אמרה על אברג'יל כי "כל העבירות המדוברות, שחומרתן מדברת בעד עצמן, נעשו במסגרת ארגון הפשיעה שעמד בראשו ושלט בו בעזרת קשריו והמוניטין שלו. מדובר היה בארגון שלא היה כמותו באותם ימים וספק אם עד היום. הוא היה המוציא והמביא של הארגון, האלטר-אגו, הנחה פעילות פלילית ונתן את אישורו".