3 צפייה בגלריה
כנס חינוך של מרכז השלטון המקומי
כנס חינוך של מרכז השלטון המקומי
מנכ"ל הציונות הדתית הטיל עליו אל האחריות לרצח המרובע באבו סנאן. חיים ביבס
(צילום: אלעד גרשגורן)
מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, הטיל על יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס את האחריות לרצח המרובע הערב (יום שלישי) באבו סנאן, שבו נורה למוות גאזי סעב (53) שהיה מועמד לראשות המועצה המקומית. "כמה דם עוד צריך להישפך כדי שתודה שטעית ועשית פוליטיקה קטנה עם ארגוני הפשע?", תקף.
ולד הוסיף כי "הגיע הזמן לשלב ידיים לגדוע את הפשיעה בחברה הערבית". ולד התכוון בדבריו לשביתת ההזדהות של השלטון המקומי עם הרשויות הערביות, על רקע החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - יו"ר מפלגת הציונות הדתית - שלא להעביר תקציבים שהובטחו ליישובים הערביים.
3 צפייה בגלריה
 "שר האוצר עסוק בענישה קולקטיבית של כלל תושבי הרשויות הערביות"
 "שר האוצר עסוק בענישה קולקטיבית של כלל תושבי הרשויות הערביות"
"שר האוצר עסוק בענישה קולקטיבית של כלל תושבי הרשויות הערביות"
(צילום: מוטי קמחי, הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
גאזי סעב אחד מהפצועים באבו סאנן
גאזי סעב אחד מהפצועים באבו סאנן
גאזי סעב, המתמודד לראשות אבו סנאן שנרצח הערב
(מתוך פייסבוק)
ביבס הכריז על השביתה לפני כיומיים, בכנס לקראת פתיחת שנת הלימודים. אז אמר כי השביתה תכלול את כלל השירותים העירוניים, ובהם קבלת קהל ומענה טלפוני, ועדות בנייה ואישורים, עבודות ניקיון ופינוי אשפה, שמירה ואבטחה ועוד. "אם נגיע ל-1 בספטמבר באותו המצב (של הקפאת התקציבים לרשויות) - נשקול את צעדנו", אמר ביבס. "אנחנו מתייצבים עבור תקציבים לפריפריה ולמגזר הערבי. כאשר משהו לא מריח טוב, אנחנו חייבים להיות שם".
בתגובה לדבריו של ולד, תקף ביבס ואמר כי "שר האוצר, במקום לטפל בשורש הבעיה, עסוק בענישה קולקטיבית של כלל תושבי הרשויות הערביות ובחיפוש אשמים. זו התנהלות שמדיף ממנה ריח רע. במקום להגן על שומרי הסף, שהם זרוע השלטון ברשויות, הוא מנסה להקריס אותם. במקום לקחת אחריות, להקשיב לאנשי המקצוע הבכירים באוצר ולהקצות את כל המשאבים והאמצעים הנדרשים לעצירת האלימות והפשיעה, הוא מחפש לזרוק את האשמה על גורמים אחרים. אנחנו מצויים במצב חירום שדורש טיפול מידי ולכן פנינו לראש הממשלה בבקשה לכנס, להתערב ולטפל באירוע לפני שיהיה מאוחר מדי".
הרצח שאירע הערב גבה את חייהם של סעב ושלושה קרובי משפחתו, זהר סעב (45), אמיר סעב (28) וחלבי סלמאן (63), שנורו למוות בשטח חקלאי באבו סנאן שבגליל המערבי. בזירת הרצח התפתחו מהומות ענק, כשפורעים ידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום וחסמו את הגישה לזירה.