הדיווחים הפלסטיניים על כניסה קרקעית של כוחות צה"ל לרצועת עזה וקרבות שמתחוללים כעת באזוריה הצפוניים מעוררים זעם בקרב פלסטינים ביהודה ושומרון, ומאות מפגינים יצאו לרחובות בשורת ערים בגדה המערבית, כשחלקם אף ניסו להשחית את קבר יוסף – אך נהדפו על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

הפגנות בנות מאות איש נרשמו אמש והלילה ברמאללה, בג'נין, בטול כרם ובשכם, בעוד בכמה כפרים בגדה הגיע מספר המפגינים לעשרות בלבד. לפי שעה לא נרשם אירוע ביטחוני חריג, ואנשי המנגנונים, שנתונים למרותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מונעים מהן לצאת משליטה.
באחת ההפגנות, בשכם, צעדו מאות פלסטינים לעבר קבר יוסף, במטרה להשחיתו, אך אנשי המנגנונים פעלו כאמור להשתלט עליהם - ולפי שעה נראה שעמדו במשימתם. בהפגנה שנערכה ברמאללה צעקו המפגינים: "איפה הנשק של רמאללה?!".

עדות לכעס הרב ברחוב הפלסטיני הגיעה בדמות קריאתו החריגה של מזכיר תנועת הפת"ח בשכם, מוחמד חמדאן, שהצהיר כי מחר לא תוכרז שביתה כאות להזדהות עם הפלסטינים בעזה, ובמקום זאת הוא קרא להסלמה. "יש החלטה מרכזית להפסיק שביתות, והעדיפות היא לעימות ולהסלמה", טען חמדאן.
הפגנות נערכו הלילה כעת גם בעיראק, מרוקו, ירדן וטורקיה – שם מאות בני אדם התקבצו סמוך לקונסוליה הישראלית באיסטנבול ואף ירו לעברה זיקוקים. כמה מפגינים נצפו מחוץ לשגרירות הישראלית בעמאן, ודווח כי פוזר שם גז מדמיע, ככל הנראה על ידי כוחות הביטחון המקומיים. ישראל, יצוין, כבר פינתה את נציגיה הדיפלומטיים מירדן ולפי דיווחים גם מטורקיה.

באיסטנבול צפויה היום בשעות הצהריים הפגנה גדולה עוד יותר, והנשיא רג'פ טאיפ ארדואן קרא לכל אזרחי ארצו להשתתף בעצרת בנמל התעופה אטאטורק בעיר: "שם אנחנו נראה שוב לעולם כולו את הסולידריות שלנו עם אחינו הפלסטינים", צייץ ארדואן ברשת X (טוויטר לשעבר). ארדואן, נזכיר, ניפק בימים האחרונים של שורה של אמירות אנטי-ישראליות, הודיע על ביטול בוקרו המתוכנן בישראל (שסוכם במסגרת ההפשרה ביחסי המדינות, שכעת נראה כי קרסה) ואף הצהיר שחמאס הוא אינו ארגון טרור אלא "ארגון שחרור".