בית משפט השלום בחיפה שחרר היום (ראשון) בתנאים מגבילים את ארבעת החשודים שנעצרו בחודש שעבר בחשד למעורבותם ברצח העיתונאי נידאל אגבאריה, תושב אום אל פחם, שנורה למוות ברכבו. ההחלטה לשחררם התקבלה בשל מחסור בראיות מספקות שיכולות להוביל לכתב אישום.
לאחר מעצר החשודים טענו במשטרה: "יש לנו חומר ראיות טובות שאולי דרכו נגיע לכתב אישום. החקירה מטופלת בצורה מקצועית, עד שנגיע לחקר האמת". גורם במשטרה הסביר ל-ynet את השתלשלות האירועים: "היו לנו המון ראיות, אך לצערי בית המשפט החליט לשחרר אותם. הם טוענים שזה חומר 'לא מספק' ושאין בסיס לכל מה שנאמר".
2 צפייה בגלריה
זירת הירי באום אל פחם
זירת הירי באום אל פחם
נידאל אגבאריה וזירת הרצח באום אל פחם. החשודים במעורבות ברצח שוחררו
מקורבים לעיתונאי שנרצח הגיבו בזעם על שחרור החשודים: "מיום שעצרו אותם בחרנו לשמור על שתיקה, עד שנדע את תוצאות החקירה. שחרור העצורים מראה עד כמה שאין למשטרה יכולת להגיע לרוצחים". מקורביו של נידאל מאשימים את המשטרה כמי שזלזלה במקרה, עוד לפני הרצח: "הם נכשלו בגדול כי הזלזול בתיק היה מאז שירו לעבר ביתו של נידאל ואיימו עליו. לא מקובל שהם יטענו שהם שחררו בגלל בית המשפט, האחראיות המלאה היא על המשטרה".
עורך הדין באסל פלאח, שמייצג את החשודים, התייחס להחלטת בית המשפט ואמר כי "שחרור החשודים רק מוכיח את מה שטענו מאז היום הראשון - כל הכיוון של חקירת המשטרה הוא מוטעה ואין קשר בין החשודים לרצח".
2 צפייה בגלריה
הפגנה לאחר הלוויתו של נידאל אגבריה
הפגנה לאחר הלוויתו של נידאל אגבריה
הפגנה לאחר הרצח
(צילום: נחום סגל)
אגבאריה, עיתונאי באתר "בלדתנא", נורה בעת שהיה ברכב בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים העמק בעפולה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. לפי החשד, היעד היה אחיו.
מעט יותר משנה לפני הרצח נורו יריות לעבר ביתו של אגבאריה ועשרות כדורים חדרו לסלון הבית. "הקליעים עברו מעל הראש שלי", סיפר אז. הירי אז אירע שבוע לאחר הירי לעבר ביתו ומכוניתו של עיתונאי ynet חסן שעלאן.
"אנחנו מפחדים, לא רק העיתונאים", אמר אגבאריה לאולפן ynet לאחר אותו ירי. "יש פחד במגזר מהפשיעה. זה מונע ממני להביא סיפורים ותחקירים. אולי אעזוב את המקצוע, אם תהיה עוד התקפה". לא פעם הוא נהג לומר: "בסוף ירצחו אותי".