בצל המתקפות החוזרות ונשנות של הליכוד נגד רע"מ, צפים ועולים שוב ושוב הקשרים שניהל יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס - שסיפר אחר הצהריים (יום רביעי) במליאת הכנסת כיצד נתניהו הקריא בפניו נאום שותפות בין שתי המפלגות. עבאס סיפר שהחמיא לנאום, ושחבר הכנסת יואב קיש אמר לו שהוא כתב אותו.
הדברים נאמרו במסגרת דיון על הצעת חוק פרטית בדבר הדחת נציג ציבור שתומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. לדוכן המליאה עלו חברי הכנסת אלי כהן ושלמה קרעי, שהטיחו דברים קשים בממשלה ובעבאס - בין היתר "ממשלה של שפוטים" - בהתאם לקו הניצי שמובילים כמה מחברי הליכוד. לאחר מכן, עבאס, שניהל את הדיון מתוקף היותו סגן יו"ר הכנסת, ביקשר לומר כמה דברים שעוררו מהומה גדולה.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
רע"מ היו אמורים להיות "מעל ה-61"? קיש ועבאס
(צילוםף אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
דודי אמסלם מוצא מהמליאה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו במליאה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"קרעי ואלי כהן אמרו דברים קשים, שגובלים בהסתה, עלי ועל רע"מ", אמר עבאס. "אני מבין את הצורך של הליכוד לנגח את הממשלה דרך התנועה האיסלאמית. הפסקנו להיות רע"מ. אנחנו רק התנועה האיסלאמית".
בשלב הזה החלו חברי כנסת מהאופוזיציה להתקומם ולצעוק לעבר עבאס. ח״כ משה ארבל (ש"ס) אף תקף: "אתה עכשיו יו"ר הכנסת, תכבד את הכיסא הזה. אתה לא יושב פה כיו"ר רע"מ. אתה חצוף". עבאס קרא לח"כים להירגע, ואז חשף פרטים מפגישות אישיות שהתקיימו בינו ובין נתניהו. "אני עוד זוכר את הנאום שקרא בנימין נתניהו מולי בבלפור, על השותפות בין הליכוד לרע"מ, וכתב אותו יואב קיש", אמר. "עכשיו אתם רוצים להציג אותנו כתומכי טרור?".
לאחר מכן פנה עבאס לקיש שישב באולם המליאה ואמר: "יואב, אתה כתבת את הנאום. נתניהו הקריא לי את הנאום. ואני אמרתי, 'איזה נאום נפלא', ואתה אמרת לי - 'אני כתבתי אותו'". חברי האופוזיציה החלו לדפוק על השולחנות ולהפריע לדברי עבאס שסיכם: "אם תמשיכו עם ההסתה, יש לי עוד הרבה מה להגיד".
קיש עלה לאחר מכן לדוכן הנואמים ואמר כי מצד אחד הוא מיודד עם עבאס, אך מצד שני לדעתו הוא מסוכן יותר למדינת ישראל מאשר הרשימה המשותפת. "מנסור עבאס הוא ידיד שלי, אבל ברמה האידאולוגית רע"מ והתנועה האיסלאמית מסוכנת מאוד", אמר. "חבריה נאבקים למחוק את הזהות היהודית של ישראל". בנוסף, טען קיש, לא היו מגעים עם רע"מ כדי לאפשר ממשלת מיעוט בתמיכתם - אלא מגעים שעסקו בכך שרע"מ יהיו "מעל ה-61". עם זאת, יש לציין כי אחרי בחירות 2021, לגוש הליכוד - יחד עם ימינה - היו רק 59 מנדטים ללא רע"מ.

לאחר מכן, בעקבות מהומה שהתפתחה, הוציא יו"ר הכנסת מיקי לוי את חברי הכנסת דודי אמסלם ושלמה קרעי מהמליאה - ובתגובה עזבו כל חברי הליכוד.
זו לא פעם הראשונה שהיחסים בין רע"מ לליכוד צפים מעל פני המים. אחרי הבחירות ניסו כמה מחברי הליכוד להכשיר ישיבה בממשלת מיעוט יחד עם רע"מ, צעד שנמנע על-ידי הציונות הדתית, ומאז טוענים בליכוד שהמטרה לא הייתה להקים ממשלה - אלא לקבל את תמיכת רע"מ לבחירות אישיות. עבאס חשף כמה פעמים שיחות ופגישות אישיות שניהל עם נתניהו בזמן שזה נואם נגדו, וזכורה במיוחד תקרית שבה אמר: "זה לא נכון, 'אבו יאיר', זה לא נכון".