המשטרה מעלה כוננות אחרי המבצע שבו חוסל גם המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה: מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הורה הערב (שלישי) להגביר עירנות, נוכחות ובולטות בירושלים, באזור קו התפר וביישובים המעורבים.
החלטת המפכ"ל מגיעה על רקע איומי הפלסטינים בדמות תגובות לחיסול ששת המחבלים בג'נין. בג'יהאד האיסלאמי אמרו כי "מה שקרה במחנה ג'נין הוא פשע ציוני חדש שמוביל הכיבוש הציוני נגד המחנה ועמנו האיתן", והוסיפו גם איומים בדמות תגובה מעזה: "ההתנגדות קרובה מאוד ומחכה לסימן". גם גדודי חללי אל-אקצא של הפתח איימו בתגובה. "פשעים אלה ייענו בתל אביב", אמרו בארגון.
5 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי ואמיר כהן מגיעים לביקור בבית החולים רמב''ם, חיפה
יעקב שבתאי ואמיר כהן מגיעים לביקור בבית החולים רמב''ם, חיפה
להגביר עירנות, נוכחות ובולטות. ההנחיה של שבתאי
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
עבד אלפתאח חרושה ותיעוד מחילופי האש מג'נין
עבד אלפתאח חרושה ותיעוד מחילופי האש מג'נין
עבד אלפתאח חרושה ותיעוד מחילופי האש בג'נין. הפלסטינים מאיימים בתגובה
(צילום: AFP)
משרד החוץ הפלסטיני האשים הערב כי המעשים הישראליים מעידים על כך שישראל "בחרה את דרך ההסלמה", לשון הודעת המשרד. "הכיבוש נושא באחריות להשלכות ההסלמה והשלכותיה על זירת הסכסוך", אמרו במשרד החוץ ברמאללה. לשכתו של אבו מאזן אמרה גם היא כי "ממשלת ישראל נושאת באחריות להסלמה המסוכנת הזו".
מוקדם יותר היום כוח בהובלת השב"כ, שהורכב מלוחמי צה"ל של אוגדת איו"ש, ימ"מ, סיירת חרוב וכוחות מיוחדים של מג"ב, חיסל את עבד אל-פתח חרושה, איש חמאס משכם החשוד בביצוע פיגוע הירי בחווארה בשבוע שעבר, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב. ההנחה במערכת הביטחון הייתה כי הוא תכנן לבצע פיגוע נוסף - ולכן בוצעה הפשיטה לאור יום.
במהלך ניסיון המעצר שלו ושל מבוקשים נוספים, התפתחו במקום חילופי אש בין הכוחות לבין המחבלים, שבמהלכם חוסלו, מלבדו, לפחות עוד חמישה מהם, ו-23 פלסטינים נפצעו.

5 צפייה בגלריה
תיעוד מחילופי האש מג'נין
תיעוד מחילופי האש מג'נין
ג'נין, היום
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
תיעוד מחילופי האש מג'נין
תיעוד מחילופי האש מג'נין
תיעוד מחילופי האש
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
המעגל נסגר. האחים יניב, שנרצחו בפיגוע בחווארה
שני לוחמי ימ"מ שנפצעו בפעולה באורח קל, ולוחם נוסף שנפצע באורח בינוני, פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. אחד מהפצועים שוחח עם אשתו בטלפון, הרגיע אותה, ואמר לה שמצבו טוב. במערכת הביטחון אומרים כי מדובר היה במבצע מורכב. כוחות שב"כ אספו את המידע מאז הפיגוע, איתרו את הבית שבו הסתתר המחבל - ואז יצאו לדרך.
כוחות ימ"מ וסיירת חרוב בפיקוד אוגדת איו"ש הצטרפו למעצרים. במקביל, נוהלה פשיטה על הבית בשכם שבו נעצרו שלושה מילדיו של המחבל. במערכת הביטחון סבורים כי לאל-פתח חרושה היו סייענים שעזרו לו להימלט ולהסתתר מאז הפיגוע לפני תשעה ימים.
המפכ"ל שבתאי ומפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, הגיעו לבית החולים רמב"ם בחיפה, לבקר את הלוחמים שנפצעו בפעולה. המפכ"ל אמר: "לשמחתנו הפעולה הסתיימה בהצלחה, וכל מי שנשא נשק לכיוון כוחותינו חוסל. יש פה מסר מאוד ברור לכל המחבלים - ידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לכל אחד שמרים ידו או מנסה לפגוע באזרחי ישראל. הפעילות הזו היא הוכחה שאפשר לפגוע בהם בכל נקודת בזמן ובכל מקום שבו ינסו להסתתר".
האחים יניב נרצחו ביום ראשון שעבר בצהריים כשהמחבל פתח באש לעבר רכבם בחווארה. לפי החשד, הוא הגיע לחלון הרכב - וירה לעברם באקדח מטווח אפס. שעות לאחר הפיגוע החלו התפרעויות רחבות היקף שכללו שריפת בתים ורכבים על ידי מתנחלים. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים.