כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה בתוך שטח ישראל בניסיונות לטהר את יישובי עוטף עזה ממחבלי חמאס שחדרו אליהם במתקפת הפתע שלשום (שבת). ככל שעובר הזמן, מתחילים להתברר ממדי האסון שנחת על התושבים, אך גם על לוחמי ומפקדי כוחות הביטחון. לצד זאת, נחשפים כל העת סיפורי גבורה מתוך הלחימה העקובה מדם, שנכנסה ליומה השלישי.

שלמה בוימסטר, בשנות ה-70 לחייו, משרת כקצין עורף במילואים באוגדת עזה בזמן חירום. הוא הוקפץ לבסיס רעים בעת שנשא את נשקו האישי, ובדרכו לנקודה שאליה נקרא - נתקל במחבלים, החל להילחם בהם וחיסל אותם. שלמה נפצע מרסיסים במהלך הפעילות, ולמרות פציעתו ממשיך לתפקד כעת בחמ"ל האוגדה.
סגן-משנה א', עוזר קצין ביטחון מידע, משרת כקצין ללא הכשרת לוחם. כשהחלה מתקפת הפתע של חמאס, הוא שהה במקרה בתורנות במחנה רעים הממוקם ליד הקיבוץ. א' לחם מול המחבלים, חיסל כמה מהם והצליח לסכל מספר אירועים בנקודה שבה פעל.
מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, אלוף-משנה אלעד אדרי, יצא מבא"ח העורף בזיקים במהלך השבת כדי להילחם יחד עם פקודיו במחבלי חמאס שחדרו לישראל. במשך שעות ארוכות הם נלחמו במאמץ לסכל את המחבלים באזור ולהגן על תושבי העוטף.
4 צפייה בגלריה
מפעילות כוחות עוצבת ׳האש׳ (98) בישובי עוטף עזה
מפעילות כוחות עוצבת ׳האש׳ (98) בישובי עוטף עזה
לוחמי צה"ל בעוטף עזה
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
תקיפה צה"ל עזה
תקיפה צה"ל עזה
תקיפה של מטרות חמאס ברצועה, הלילה
(MAHMUD HAMS / AFP)
4 צפייה בגלריה
חייל מתפלל על טנק
חייל מתפלל על טנק
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
מפקדת גדוד "שחר" בחטיבת החילוץ, סא"ל ירדן שוקרון, הוקפצה לבסיס אורים ביחד עם כמה מפקודיה בעקבות קבלת דיווחים על ארבעה מחבלים המסתובבים בבסיס. במהלך הקרבות חיסלה שוקרון שלושה מהמחבלים בשטחי הבסיס, וחייליה הצליחו לסכל את המחבל הרביעי.
כוח של שמונה חיילים מגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, בפיקודו של סרן טל גרושקה ז"ל, לחם מול מחבלים רבים בשדרות. במהלך הפעילות הותקף הכוח כמה פעמים על ידי חמושים ששהו באזור והשיב באש. גרושקה נפגע בכתפו, ולמרות פציעתו המשיך הכוח בתקיפה והצליח לנטרל כמה מהמחבלים במקום. בסיום הקרב פונה המפקד לבית החולים, אך שם נאלצו צוותי הרפואה לקבוע את מותו.
4 צפייה בגלריה
רכב של מחבלים בשדרות
רכב של מחבלים בשדרות
טנדר של מחבלי חמאס בשדרות
(צילום: Oren ZIV / AFP)
קצין הנדסה אוגדתי באוגדת עזה, סא"ל י', פעל במספר היתקלויות מול מחבלים במחנה "רעים". הוא נפצע מפגיעת כדור ברגלו, והמשיך להילחם במשך שעות ארוכות על מנת לסכל את המחבלים.
במהלך השבת, כוח מגדוד קרקל בפיקודה של מפקדת הגדוד סא"ל אור בן יהודה, הצליח ללכוד 15 מחבלים חמושים במושב יתד שבחבל שלום. לאחר שעות ארוכות של לחימה עצימה המחבלים נכנעו, וכעת מוחזקים בישראל והועברו לחקירת שב"כ.