הסגר השלישי נפתח הבוקר (ב') בעומסי תנועה, כמעט כמו עוד יום שגרתי. בנפח התעבורה חלה ירידה קטנה בלבד במספר כלי הרכב על הכבישים, לעומת הצניחה שנרשמה בשני הסגרים הקודמים.
לפי נתוני חברת פלאפון, בין השעות 10:00-06:00 חלה ירידה ממוצעת של 18% בלבד בשימוש באפליקציית Waze לעומת אותן השעות בשבוע שעבר. לשם השוואה, בימים הראשונים של הסגר הראשון בחודש במרץ חלה ירידה של כ-60%-50% בשימוש באפליקציה ובסגר השני בספטמבר חלה ירידה של כ-40%-30%.

2 צפייה בגלריה
כביש 20
כביש 20
התנועה זורמת בנתיבי איילון, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
בית ינאי
בית ינאי
בבית ינאי. ירידה קטנה יחסית בנפח התעבורה
(צילום: נתיבי ישראל )
העומסים בכבישים הורגשו בעיקר במרכז הארץ. בכביש 4 הורגש עומס בגן רווה עד גנות, וכן במחלף אלוף שדה. בכביש 75 בצפון הורגשו פקקים שהושפעו גם מתאונת דרכים שהתרחשה באזור.
המשטרה, יצוין, אוכפת כעת את הגבלות הסגר בכבישים - במהלך שעות היום - בעיקר בעזרת מחסומים "מדלגים", כאלו שבהם שוטרים בודקים באקראיות נהגים בדרך. בלילות יוצבו לפי המשטרה 380 מחסומים ברחבי הארץ.

גם הצפיפות באוטובוסים נמשכה היום, אחרי שאתמול בערב הורגשו עומסים חריגים בתחבורה הציבורית. בקווים רבים ובעיקר במרכז הארץ האוטובוסים נסעו אמש מלאים לגמרי ודילגו על תחנות, לאחר הורדת התפוסה בתחבורה הציבורית ל-50%.
על קו 1 פגשנו הבוקר את הודיה מבת ים, שסיפרה: "הצפיפות באוטובוסים זה כמו להיות במועדון צפוף רק עם מסכה". לדבריה, "המצב אותו דבר כמו מאז שהחלה הקורונה. אני עולה כל יום לאוטובוס, אותו עומס. רואים שאנשים מפחדים, מאוד מקפידים על מסכות, אני לא רואה אנשים בלי מסכות". הודיה טוענת שצריך להוציא יותר אוטובוסים כדי שיהיו פחות אנשים בכל אחד מהם, "ושתהיה יותר זמינות כך שאנשים ישמרו מרחק".
אתמול התלוננה נוסעת בקו 82 מרמת גן לתל אביב על הצפיפות הרבה, וכתבה למייל האדום של ynet: "נאלצתי לחכות שעה שלמה לאוטובוס, הוא היה מלא עד אפס מקום כולל בעמידה. תחושות קשות של זלזול בחיי אדם, ממש בזיון וניהול כושל".
נוסע בשם יותם סיפר לנו כי עשרות אנשים עמדו בתחנות ברמת גן ליד אזור הבורסה משום שאוטובוסים הפסיקו להעלות נוסעים, ונוסע אחר בשם יובל סיפר שברמת החייל המתינו 70 איש בתחנת האוטובוסים. חלק מהעומסים אמש נרשמו גם בשל חסימת הכבישים בעקבות הפגנת החרדים בכביש 4. אולם תיעדנו עומסים מוקדם יותר אתמול, כמו בקו 236 באור יהודה ובקו 61 ברמת גן.
במסגרת הסגר הודיע משרד התחבורה שתפוסה באוטובוסים תוגבל ל-50% ממקומות הישיבה – במקום 75% כפי שהיה עד כה. את ההודעה הוא פרסם רק כחצי שעה לפני שהסגר נכנס אתמול לתוקף בשעה 17:00. מלבד ההגבלה הזו התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול לפי המתכונת הרגילה. בקווים העירוניים והבין-עירוניים ימשיכו האוטובוסים במשך כל שעות הפעילות עד לגמר השירות, והקווים בעלי הביקוש הגבוהה יתוגברו על ידי מפעילים פרטיים.