שרי הממשלה דנו הערב (ה') בפתיחת כלל מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות, כלומר בהשבתם של תלמידי כיתות ז'-י' לבתי הספר, על רקע מחאת ההורים הנרחבת שכללה את השבתת הלימודים בזום היום ביוזמת הנהגת ההורים הארצית.
הדיון נערך בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתפו גם שרי הביטחון, הבריאות, החינוך והמל"ל - והוא הסתיים ללא הכרעה.
4 צפייה בגלריה
מחאת תלמידים בתיכון הריאלי חיפה
מחאת תלמידים בתיכון הריאלי חיפה
מחאת תלמידים בתיכון הריאלי חיפה
(צילום: גל פורמן)
במשרד הבריאות התנגדו לשינוי ההחלטה שלפיה גם כיתות ז'-י' ישובו ללימודים ביישובים ירוקים וצהובים. שר החינוך יואב גלנט תמך בכך, ושר הביטחון בני גנץ הציע לשקול לימודים במתווה של חצאי כיתות או קפסולות.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון: "כאיש חינוך לשעבר אני מבין את חשיבות החינוך ומבחינתי היה אפשר לתת לכך קדימות, אבל אי אפשר גם וגם וגם".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שהוא לא מעוניין להחליט בנושא בשלב זה, ושלח את נציגי משרד הבריאות לעבודת מטה נוספת בעניין. הוא ביקש למשל לבדוק מדוע בבריטניה הוחלט על סגירת כלל מערכת החינוך עד אפריל.
משלכת ראש הממשלה נמסר בתום הדיון כי "לאור הפתיחה הרחבה יחסית של המשק שעלולה להביא לעלייה בתחלואה, ולנוכח החששות באשר להשפעת המוטציה הבריטית והדבקה מוגברת של ילדים ונוער שאינם מחוסנים, הוחלט בשלב הזה לאמץ גישה זהירה ולהיצמד לתוכנית היציאה של משרד הבריאות".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אלדשטיין
בנימין נתניהו ויולי אלדשטיין
"לאמץ גישה זהירה ולהיצמד לתוכנית משרד הבריאות". נתניהו ואדלשטיין
( אלכס קולומויסקי)
נזכיר כי במסגרת פעימת ההקלות השנייה, ביום ראשון הקרוב יחזרו לבתי הספר תלמידי כיתות ה'-ו', י"א וי"ב בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות ששיעור המתחסנים בהן עומד על לפחות 70% ושציון הרמזור שלהן נמוך מ-7. תלמידים אלו יצטרפו לתלמידי הגנים והכיתות הנמוכות שכבר חזרו ללימודים בערים הירוקות, הצהובות והכתומות-גבוליות (70% מתחסנים וציון רמזור נמוך ב-7).
בינתיים, לקראת חג הפורים שיחול גם השנה בצל נגיף הקורונה, משרד החינוך פרסם הנחיות לאופן קיום החגיגות במוסדות הלימוד, לדבריו בתיאום עם משרד הבריאות: ייאסרו מסיבות נשף וריקודים, הפנינג על סוגיו, מצעדים, הקמת דוכנים שונים וגם - תהלוכת העדלאידע הידועה.
תיאסר גם הגעת מפעיל חיצוני לבתי הספר - למעט ביישובים צהובים, ירוקים וכתומים בהירים, או במסגרות חינוך מיוחד, שאליהם מגיע מפעיל קבוע לאורך השנה. כניסת הורים אסורה גם כן.
ומה מותר במוסדות הלימוד? פעילויות בשטחים פתוחים ובקבוצות של עד 20 משתתפים - כולל אנשי צוות.
4 צפייה בגלריה
עדלאידע  בנשר
עדלאידע  בנשר
עדלאידע בנשר, 2020
(צילום: וסי שרם, אייל לרמן)


לאור נתוני התחלואה והנחיות משרד הבריאות, בתי הספר הונחו להיערך לארגון האירועים בשטחים פתוחים ובקבוצות קטנות במוסדות החינוך עצמם, בכפוף למתווים שנקבעו ללמידה בשגרת קורונה בכל יישוב. זאת כדי למנוע התקהלויות ובמידה שמזג האוויר יאפשר זאת. השתתפות ההורים בפעילויות הללו - אסורה.
בהתאם להנחיות, לבישת התחפושות אינה פוטרת עטיית מסכה על הפה והאף. את משלוחי המנות ניתן להביא לחלק באריזות סגורות, וכאמור - לא לקיים מסיבות. באותם אירועים יוכלו לקחת חלק עד 20 משתתפים לכל היותר - כולל אנשי צוות. קבוצת התלמידים תהיה קבועה כאשר איש הצוות יוכל לעבור בין ארבע קבוצות. במשרד ממליצים להגדיל את זמני ההפסקות כדי לאפשר פעילות מרבית של כמה כיתות וקבוצות בשטחים הפתוחים בחצרות בתי הספר.

4 צפייה בגלריה
טיסת חילוץ יוצאת מנתב"ג לניו יורק
טיסת חילוץ יוצאת מנתב"ג לניו יורק
חובת הבידוד במלוניות תוארך עד 1 במרץ. טיסת חילוץ מנתב"ג לניו יורק
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך, הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני להאריך עד 1 במרץ את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, מכל המדינות. סגירת השמיים תוארך עד 6 במרץ - למעט מקרים חריגים. לפי ההחלטה, הבידוד יימשך 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למי שייבדק פעמיים ויימצא שלילי בשתיהן על פי הנוהל הקיים.
בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים - אינם מחויבים בבידוד בהתאם לנוהל משרד הבריאות.