חזרו לישראל: המשלחת הישראלית שביקרה באיחוד האמירויות נחתה הערב (ג') בנמל התעופה בן גוריון, אחרי יממה שבה שהתה באבו דאבי. הטיסה חזרה שנמשכה שלוש שעות וחצי חלפה מעל סעודיה, למרות שהמשלחת האמריקנית שנכחה על הטיסה בדרכה הלוך לא הייתה עליה. עד הבוקר בישראל לא היו משוכנעים כי הסעודים ייתנו לכך אישור.
מוקדם יותר אמר לעיתונאים ראש האגף לתכנון מדיני במשרד החוץ של איחוד האמירויות, ג'מאל אל מושארח, כי "השלום עם ישראל לא יתמוטט אם יהיה סיפוח". עם זאת, הוא הבהיר כי קידום היחסים הותנה בעצירתו. "קיבלנו ביטחונות מהמנהיגים בישראל ובארצות הברית שהסיפוח לא יקרה", הוא אמר.
"אם הייתי צריך לסכם את הימים האחרונים עולות לי שתי מילים בראש: היסטוריה ותקווה", אמר הבכיר לפני המראת המשלחת הישראלית בחזרה ארצה. "השיחות שערכנו מוכיחות ששיתופי פעולה הם הדרך לשלום ולשגשוג. האזור צריך להתקדם לעבר היציבות. זה לא מועיל רק לשתי המדינות שלנו אלא לאזור כולו". הוא הוסיף כי באמירויות "מעריכים את התפקיד האמריקני להבטחת השלום והיציבות", ומעוניינים לשלוח מסר של דו-קיום וסובלנות באזור.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על בשדה התעופה באבו דאבי
מטוס אל על בשדה התעופה באבו דאבי
מטוס אל על בשדה התעופה באבו דאבי
(צילום: דוברות אל על)
"הטכנולוגיה והמומחיות של שתי המדינות יאפשרו להתמודד עם נושאים כמו ביטחון תזונתי, משבר אקלים, קורונה ועוד. אנחנו רוצים להתקדם מעבר לניצול של המבוי הסתום", אמר. בתשובה לשאלה אם שיתוף הפעולה עם ישראל יהיה גם במישור הצבאי השיב מושארח כי "שיתוף הפעולה שלנו עם ארצות הברית הוא היסטורי וחיוני, וכך גם יישאר בעתיד. שיתוף הפעולה יכול להיות משולש".
הוא התייחס לאמירותיו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שגינה את ההסכם: "הדרך לשלום לא עוברת דרך דברי שנאה. אנו נשארים עם הקונצנזוס הערבי וההחלטות הערביות והבינלאומיות. מה שעשינו זה לעצור את הסיפוח, אך הפתרון הסופי עדיין תלוי בישראל ובפלסטינים".