3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
בנט, לפיד וגנץ
(צילום: AFP)
ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (שני), ומסר כי "ראש הממשלה מאבד שליטה אל מול פני האומה". גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לנאומו של נתניהו, וצייץ בטוויטר כי "בבכיינות לא בונים מנהיגות". ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט כתב: "נאום אנטי מנהיגותי מביש".
לפיד תקף את נתניהו, והוסיף: "בשעה שאויבינו ממשיכים לגבות חיי אדם יקרים ודם אחינו ואחיותינו נשפך ברחובות, ראש הממשלה מאבד שליטה אל מול פני האומה. במקום לקיים מסיבות עיתונאים ולהאשים אחרים בצרות שגרמה הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, הגיע הזמן שהוא ושריו יפסיקו להתבכיין וייקחו סוף סוף אחריות. ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הבטחון גלנט הם צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד".

3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם ראש הממשלה בהרמת כוסית לקראת פסח
שר הביטחון יואב גלנט עם ראש הממשלה בהרמת כוסית לקראת פסח
"ממשיכים יחד במלוא העוצמה". נתניהו וגלנט
(צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט כתב כי "ממשיכים יחד במלוא העוצמה, למען ביטחון ישראל". תגובתו של שר הביטחון מגיעה לאחר שנתניהו הבהיר בנאומו כי החליט להשאיר את גלנט בתפקידו, אחרי שהודיע לפני כמה שבועות כי הוא מפטר אותו. נתניהו הודיע כי גלנט יישאר בתפקיד, למרות שלא התנצל על כך שקרא בשידור חי לעצירת החקיקה של המהפכה המשפטית, ועל אף שזו הייתה הדרישה כדי שיוכל להישאר בתפקיד שר הביטחון.
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, הגיב לדברי נתניהו ומסר כי "ההצהרה של ראש הממשלה הערב מוכיחה שהאיש לא כשיר למלא את תפקידו, האיש לא אחראי למעשיו, האיש פשוט לא איתנו. המסקנה האחת והיחידה מכל הטרלול שראינו ושמענו הערב - במקרה הטוב בנימין נתניהו הפך לקבלן ביצוע של יאיר נתניהו. אני קורא לחברים בסיעת הליכוד לעשות מעשה ולשלוח את נתניהו הביתה".
3 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה ישראל ביתנו
 ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ליברמן: "קורא לחברי הליכוד לשלוח את נתניהו הביתה"
(צילום: שלו שלום)
גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה לדברי נתניהו, וכתבה: "נאום מלא שקרים והסתה מאדם שהצליח לדרדר את מדינת ישראל לתהום בתוך שלושה חודשים. לך".
ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) מסר בתגובה לנאום כי נתניהו "תמיד מסית ומסיט - בימי חול כבימי חג. מאשים אחרים ומגלגל אחריות. אף פעם לא מסוגל לאחד את העם גם בזמן משבר. מצליח לאכזב גם כשאין ממנו שום ציפיות. זה נתניהו. אבל אם כל זה מסך עשן להתקפלות בענין פיטורי גלנט נאמר ברוח הפסח: דיינו".
ח״כ יפעת שאשא ביטון ממפלגתו של סער הוסיפה: "הכי עלוב, הכי שפל, הכי מנותק שיש. ‏אפס מנהיגות, אפס לקיחת אחריות. שרלטנות מלא מלא. ‏אוי למדינה שזה האיש העומד בראשה. ‏הערב הוכיח נתניהו שהוא מפוחד, רדוף, מבוהל ושקרן ללא גבולות. ‏אדם כזה לא יכול לכהן כראש ממשלה".
ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "במקום לטפל בממשלת המשתמטים הכושלת שלו נתניהו תוקף את המילואימניקים הקדושים שמגנים בחירוף נפש על אזרחי ישראל. נתניהו תתבייש. הדמוקרטיה היא ההגנה הכי טובה לישראל".
נתניהו אמר בין היתר בהצהרתו כי "המדינה שלנו נמצאת תחת מתקפת טרור", והפנה אצבע מאשימה למחאות נגד המהפכה המשפטית. הוא טען כי "אויבינו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו". גם לאופוזיציה ולממשלה הקודמת הפנה ראש הממשלה שלל טענות, ובין היתר אמר כי "הממשלה הקודמת חתמה הסכם כניעה עם חיזבאללה בלי שום תמורה". הוא הוסיף כי "אתמול עדכנתי את ראש האופוזיציה, ושאלתי אותו: 'כשאתה מצהיר שישראל קורסת איך אתה חושב זה מתקבל אצל אויבינו?', הם שומעים ורואים וכותבים".