ישראל השיגה מודיעין עצום על חמאס במהלך המלחמה, מה שהעניק לה תמונה מקיפה על התפקוד הפנימי של ארגון הטרור - וככל הנראה סייע לה לחסל את מרואן עיסא, מספר 3 בחמאס. כך אמרו לרשת NBC גורם בממשל האמריקני, גורם מודיעין, גורם בקונגרס, גורם ישראלי וגורם אמריקני לשעבר.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפת מתחם תת קרקעי של בכירי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה
תיעוד מתקיפת מתחם תת קרקעי של בכירי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה
מרואן עיסא והמתחם שהופצץ במחנה הפליטים נוסייראת
המידע נאסף מכוננים קשיחים, טלפונים סלולריים, מפות וחומרים אחרים, לצד האזנות אלקטרוניות של האמריקנים. גורם המודיעין האמריקני אמר כי המידע שהושג אפשר לצה"ל להשיג תמונה מקיפה של מנהיגות חמאס, הפיקוד והשליטה והתקשורת. אותם גורמים אמרו כי ההצלחות המודיעיניות אפשרו כנראה לישראל לאתר ולחסל את מרואן עיסא.
"יש להם הבנה ומודיעין על חמאס, יותר מאי-פעם", אמר מתיו לויט, בכיר לשעבר במשרד האוצר האמריקני ובמחלקת המדינה, המתמחה בלוחמה בטרור.
בכיר בממשל ביידן אמר ל-NBC כי "ישראל שמה דגש רב על מנהיגות חמאס ויכולותיה, וניצלה את החומרים שהשיגה כדי להשיג עוד מידע ועוד מודיעין".

בישראל עדיין לא אישרו באופן רשמי כי עיסא חוסל במבצע התקיפות שהובילו צה"ל ושב"כ בתחילת השבוע שעבר במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם שר הביטחון יואב גלנט רמזו לחיסולו, ומאז האינדיקציות לכך אפילו התגברו.
ביום שני אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן כי "ישראל עשתה התקדמות משמעותית במרדף אחרי חמאס, חיסלה מספר משמעותי של גדודיו, הרגה פעילי חמאס כולל בכירים, מספר 3 מרואן עיסא חוסל במבצע צבאי לפני שבוע". גורמים בכירים בישראל אמרו בהתייחסם לקביעה הנחרצת של סאליבן בעניינו של בכיר חמאס: "גם אנחנו חושבים שכן בסבירות גבוהה מאוד, אבל עד שאין לנו מידע של 100% אנחנו לא רוצים להתייחס ומעדיפים להיות זהירים. אבל זה בהחלט נראה טוב".
עיסא בן ה-59 הוא סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, וממייסדי הארגון. הוא נודע כ"איש הצללים" ויד ימינו של מוחמד דף, והוא חבר בלשכה המדינית והצבאית של חמאס. הוא היה עצור במהלך האינתיפאדה הראשונה במשך חמש שנים בשל פעילותו בחמאס, שאליו הצטרף בגיל צעיר. גם הרשות הפלסטינית עצרה אותו, והוא שוחרר רק עם פרוץ האינתיפאדה השנייה. בישראל אמרו שכל עוד הוא חי, המלחמה הפסיכולוגית עם חמאס תמשיך להתקיים.
פורסם לראשונה: 16:14, 21.03.24