הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום חמור נגד ישראל חקאק (34) מנתניה בגין שתי עבירות רצח באדישות, הפקרה אחרי פגיעה, חבלה, נהיגה ללא רישיון ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. חקאק נאשם כי רצח את רוכב האופנוע אייל יהודה (46) ואת הולך הרגל מאור משה בן דוד (35), מתוך מעשה אדישות, לאחר שהתפרע בכביש, פגע בהם וגרם למותם.
4 צפייה בגלריה
החשוד ברצח בתאונה ופגע וברח ישראל חקאק מנתניה
החשוד ברצח בתאונה ופגע וברח ישראל חקאק מנתניה
ישראל חקאק נאשם, בין היתר, ברצח שני בני אדם והפקרה לאחר פגיעה
4 צפייה בגלריה
אייל יהודה
אייל יהודה
ההרוגים: הולך הרגל מאור משה בן דוד ורוכב האופנוע אייל יהודה
(צילום: באדיבות המשפחה, דוברות המשטרה)

האירוע התרחש בשעות הבוקר לפני כשלושה שבועות, אז חקאק נהג ברכבו על כביש החוף בדרך לביתו בנתניה. במהלך הנסיעה, סמוך למכון ווינגייט, יהודה רכב על האופנוע שלו אחרי רכבו של חקאק. הוא ניסה לעקוף אותו כמה פעמים, אך הנאשם הסיט את רכבו במכוון וסטה בין הנתיבים על מנת לחסום אותו. בשלב מסוים יהודה הצליח לעקוף אותו, המשיך בנסיעה והתרחק מהנאשם.
בתגובה לכך, חקאק החל לרדוף אחר יהודה, סטה בין הנתיבים בחדות ועקף כלי רכב במטרה להגיע אליו. סמוך לצומת אודים, עבר יהודה לנתיב הימני על מנת לחמוק מחקאק, אלא שהוא סטה בחדות ובנהיגה פרועה במהירות של לפחות 139 קמ"ש, נצמד עם רכבו לאופנוע, פגע בו מאחור וגרם לו לסחרור. יהודה הצליח לייצב את נסיעתו, ופנה ימינה ליישוב אודים על מנת להימלט. חקאק המשיך לרדוף אחריו ופגע בו בעוצמה, שלפי האישום "שווה נפש לאפשרות של גרימת מותו".
4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
זירת התאונה
(צילום: מתן טורקיה)
4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
הנאשם ניסה להימלט לאחר הפגיעה. זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לאחר הפגיעה השנייה, יהודה והאופנוע שלו הוטחו לעבר מדרגות עלייה לגשר הולכי רגל ופגעו בבן דוד. מותם של השניים נקבע במקום. אמו של בן דוד שהתה לידו בזירת התאונה, זעקה ובכתה, אך חקאק, שלפי האישום רצח אותו, הורה לה להירגע ולא הזעיק עזרה.
לאחר הפגיעה חקאק ניסה להימלט מהמקום, ולגנוב את רכבה של נהגת אחרת שהחלה להעניק עזרה לנפגעים. הוא ניסה להניע את רכבה ללא הצלחה והורה לה לסייע לו, אך היא נמלטה ממנו. לאחר מכן, חקאק גנב משאית מנהג שעצר לסייע לנפגעים, נמלט איתה לביתו ברחוב ישעיהו בנתניה, וכשהגיעו השוטרים לעצור אותו הוא קילל אותם, תקף והתפרע.
עו"ד שי לויעו"ד שי לויצילום: שלומי גבאי
סנגורו שי לוי מסר בתגובה: "מדובר באירוע מורכב , טראגי ומצער. הנאשם נעדר עבר פלילי ותעבורתי. אדם נורמטיבי לגמרי. אין שימוש בסמים או באלכוהול. הצדדים יידרשו בהמשך ההליכים להסתכלות פסיכיאטרית". לפי החוק, העונש בגין רצח באדישות יכול להגיע עד למאסר עולם, אולם אין מאסר עולם חובה.