סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ (יש עתיד) אמר הבוקר (יום א') כי אכיפת הגבלות הקורונה "תעלה מדרגה" השבוע, עם כניסתו לתוקף של ה"תו השמח". בריאיון באולפן ynet אמר סגלוביץ ש"לא יהיה שוטר בכל מקום" ובעלי אולמות האירועים צריכים להיות שותפים לאכיפה. הוא התייחס גם לתורי הענק שנראו הבוקר בנתב"ג ואמר כי הבעיה הכי גדולה היא כניסת ווריאנטים, אבל "אסור לעצור את המדינה. המדינה צריכה להמשיך להתנהל".
3 צפייה בגלריה
יואב סגלוביץ
יואב סגלוביץ
"צריך גם מאמצי הסברה גדולים". סגלוביץ
(צילום: הדר יואביאן )
- התו הירוק בוטל על ידי הממשלה הקודמת. אתם בשאנטי, לא מחזירים את זה. למה? "אני חוזר לעניין הקיצוניות – או פותחים הכול או עוצרים הכול".
- אל תעצור, תו ירוק לא עצר, רק נתן תחושת ביטחון ואת הצורך להתחסן. "בסדר, אבל להחזיר תו ירוק, יכול להיות שזה יחזור, כרגע מדובר על מיום רביעי מקומות הומי קהל לעשות שם אכיפה יותר רצינית, הכול צריך להתנהל לדעתי בזהירות מצד אחד ומצד שני לקבל החלטות שקולות, לא לרוץ ימינה-שמאלה כל הזמן. זה מה שהממשלה הזו מקבלת כרגע, יכול להיות שיהיה שינוי בנתונים בעוד כמה ימים ויצטרכו לשנות את ההחלטות".
סגלוביץ הוסיף כי "צריך לקבל החלטות בצורה רגועה ושקולה ולאכוף. הבעיה הכי גדולה היא כניסת ווריאנטים מנתב"ג". על אכיפת ההנחיות אמר, כי היא תעלה מדרגה השבוע. "יש 1,400 פקחים של רשויות מקומיות שמונחים על ידינו ויתחילו לעבוד במקומות הומי קהל היום ומחר. המשטרה גם תיכנס. אנחנו צריכים לעשות את הדברים בשכל", אמר סגלוביץ, אך הוסיף כי "מי שחושב שבכל צומת ומקום יהיה שוטר, טועה. לכן צריך גם מאמצי הסברה גדולים".
3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
"אנשים צריכים להמשיך לטוס, ללכת למקומות". תורי ענק בנתב"ג, הבוקר
(צילום: שמוליק דודפור )
לדבריו, "האכיפה תהיה עניינית, לא שרירותית. היא תתחיל השבוע. השוטרים והפקחים יתנו קנסות, וקנסות כבדים. כשייכנסו לאירוע במקום סגור, יש לנו ציפייה שגם בעל המקום וגם מזמיני השמחה, גם להם חלק בעניין".
- אי אפשר לצפות מבעלי אירועים לאכוף בעצמם. שוטרים ייכנסו לחתונות? תהיה אכיפה משמעותית מיום רביעי? "אני מצפה שבמקרה הזה בעלי האירועים שחוו חוויה מאוד קשה של סגירה של חודשים ארוכים ונזק כלכלי אדיר, כן יעשו את זה, כי אם לא הקנס יהיה מאוד גבוה. כרגע הוא על 5,000 שקל. אבל לדבר לציבור רק במקלות, אני חושב שקצת התבגרנו בעניין הזה".
- תסתכל מה קורה בנתב"ג, אתה חי עם הדבר הזה בשלום? "הבעיה הגדולה היא בחזרה. אפשר לעשות יותר על מנת שנתב"ג יהיה מקום יותר בטוח, באופן אישי אני חושב שאסור לעצור את המדינה. המדינה צריכה להמשיך להתנהל, אנשים צריכים להמשיך לטוס, אנשים צריכים להמשיך ללכת למקומות".
3 צפייה בגלריה
קניון בת ים
קניון בת ים
"מי שחושב שבכל צומת ומקום יהיה שוטר, טועה". ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
- אבל אמרת שאתה לא מרוצה מהכניסה. "אמרתי שיש דברים שצריך לטפל בהם. המבחן הגדול שלנו הוא בכניסה, בניטור, בפיקוח על הבידודים".
- אנחנו שומעים את הדברים האלה כבר כמה חודשים, צמיד אלקטרוני לא יקרה, אפליקציה ייעודית או מסרון גם לא מתקדם, שוטרים שמגיעים לבתים גם זה לא קורה. איך האכיפה על הבידוד תיעשה? "אין את הסגירה הסופית כיצד זה ייראה. כן צריך להשתמש בטכנולוגיה, מקומות אחרים בעולם משתמשים, אני יודע שיש גם קריאות נואשות כמה הדבר הזה פוגע בזכויות הפרט".
- יש סיכוי שאיכוני שב"כ ישובו לשולחן הדיונים? "אני חושב שלא, ברגע שזה יעלה אני אתנגד לזה. זה לא אפקטיבי, זה לא חכם וזה לא יעיל. יש היום דרכים נוספות טכנולוגיות לעשות, צריך לשלב בין הדברים, בראש ובראשונה לתת הסברים שעושים איזון בין אינטרסים, בין שמירה על הפרט מצד אחד לבין שמירה על הבריאות במקרה הזה. צריך איזון אחר, ובו צריך לעבוד בשכל, פחות לאיים יותר להסביר".