נמל התעופה בן גוריון היה עמוס בנוסעים הבוקר (יום א'), למרות ההגבלות החדשות לטסים שנכנסו לתוקף ביום שישי ועל אף המלצת ראש הממשלה נפתלי בנט לישראלים שלא לטוס כרגע. "אני חושב שלאנשים כבר נמאס לשבת בבית, נמאס מההגבלות האלה, ואנשים קצת איבדו את הפחד. מרגישים שכל זה מאחורינו כבר", אמר נוסע שהמתין באחד מתורי הענק להמראות בנתב"ג.
5 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
"נמאס מההגבלות". תורי ענק בנתב"ג, הבוקר
(צילום: שמוליק דודפור )
5 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
"נשמור על עצמנו, מאמינים בחיסון". התורים בנתב"ג, הבוקר
(צילום: שמוליק דודפור )
"אני מקווה שכשאחזור לארץ המצב ייגמר, כנראה שאחזור בשנה הבאה", הוסיף אחד מ-21,900 הנוסעים הצפויים לצאת היום מנתב"ג. נוסע אחר סיפר כי "הייתי חולה בקורונה, התחסנתי. לא מפחד".
עמית שטס היום עם חבריו לרודוס אמר שהזמין את הטיסה לפני חודשיים וחצי. על האזהרה של ראש הממשלה אמר כי "בנט אמר לפני חודשיים וחצי שאפשר לנסוע. עברו חודשיים וחצי ועכשיו הוא התחרט". עמית אמר שהוא וחבריו "אופטימיים. להגיד שחשבנו על זה שיש מצב שניתקע בבידוד ביוון? לא, לא חשבנו. אופטימיים שלא נידבק, מאמינים בחיסון. נשמור על עצמנו".
5 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור )
5 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור )
ביום שישי פורסמו הנחיות הקורונה החדשות לטסים לחו"ל. מיום שישי האחרון מחויב כל נוסע השב מחו"ל (כולל מחוסנים ומחלימים) להיכנס לבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת הקורונה שבוצעה במעבר הגבול (המוקדם מבניהם).
כרגע הטיסה אסורה לחלוטין לארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן. מיום שישי הקרוב, יצטרפו ספרד וקירגיזסטן לרשימת המדינות בסיכון מרבי שהטיסה אליהן אסורה. כמו כן, מיום שישי תחול אזהרת מסע חמורה על בריטניה, קפריסין, טורקיה וגיאורגיה. כל מי שישוב ממדינות אלו יידרש להיכנס לבידוד מלא של שבוע.

5 צפייה בגלריה
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
21,900 נוסעים צפויים לצאת היום מנתב"ג. אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
(צילום: אבי חי)
שלשום התכנסו השרים לדיון חירום על המשך התפשטות זן הדלתא ברחבי הארץ. בנט ציין בדיון כי וריאנט הדלתא מזנק בכל העולם - גם במדינות מחוסנות - וכי הממשלה ערה להתפתחויות ומתמודדת איתן באופן מושכל ואחראי.
בין ההחלטות שסוכמו נקבע כי הממשלה תקדם באופן מואץ כניסה של בדיקות קורונה ביתיות לשוק - בשאיפה שכבר מהשבוע במסגרת פיילוט. בנוסף, הממשלה תיערך לאכיפה מוגברת של מתווה ה"תו השמח" בחתונות ואירועים, עם כניסתו לתוקף ביום רביעי. צוות משותף למשרדי הבריאות והתחבורה יבחן את המשך המדיניות בנתב"ג, חגי תשרי וההיערכות לפתיחת שנת הלימודים.
אמש עדכן משרד הבריאות כי לראשונה זה ארבעה חודשים, יותר מאלף נדבקים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה אחת בישראל. שלשום אובחנו 1,118 נדבקים חדשים ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.58%. שלשום אובחנו 1,118 נדבקים חדשים ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.58%. אתמול אובחנו 430 ישראלים עם קורונה ושיעור החיוביים עמד על 1.47%. מאתמול מתו שני חולי קורונה נוספים ומספר החולים במצב קשה עלה ל-63.