בחודש הבא ייערך דיון נוסף במשפטו של עובד הקונסוליה הישראלית בניו יורק, יונתן מימון (24), שמואשם בניסיון רצח לאחר שתקף ישראלי אחר באמצעות קנקן זכוכית וגרם לו לדימום מוחי. בינתיים מנסים משפחתו ועורך דינו לגייס עבורו כל תמיכה אפשרית.
ל-ynet נודע כי הקונסול הכללי בניו יורק לשעבר, אסף זמיר, כתב בעודו בתפקיד מכתב תמיכה שעורך דינו של מימון מתכוון להגיש לבית המשפט במנהטן. המכתב מתייחס לתקופת העסקתו של מימון ומעיד על אופיו הטוב לפי הקולגות והממונים עליו. מימון, בנו של מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון, לא היה כפוף ישירות לזמיר, אלא הועסק במשלחת הרכש הביטחונית.
4 צפייה בגלריה
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון
4 צפייה בגלריה
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
קנקן הזכוכית בידו של מימון
מאור ואנונו (42), בעל החומוסייה "חומוס קיטשן" שהותקף על ידי מימון, התקומם לנוכח הידיעה על המכתב. הוא מסר כי "כשקונסול מכהן תומך בבן אדם שביצע ניסיון רצח - זאת תעודת עניות למדינת ישראל, וזאת בושה לכולנו. וזה בכלל לא משנה אם זה מקרה אלימות ראשון של הבן אדם, למרות שברור שבן אדם נורמלי לא מתחרפן ולא מתנהג ככה".
ואנונו הוסיף כי "ברור לגמרי שהמכתב הזה נכתב רק כי אבא שלו מקושר. זה מקומם וזה לא הגיוני בעליל. זאת הסיבה שהממשלה שלנו נראית כמו שהיא נראית. ממשלה שנותנת גיבוי לעבריינים - מה הפלא כשהיא מנסה לגבות עבריינים?".
בסביבתו של זמיר אמרו כי אין מדובר במכתב תמיכה אלא בעדות אופי על התקופה שבה מימון עבד בקונסוליה.
4 צפייה בגלריה
מאור ואנונו
מאור ואנונו
מאור ואנונו, אחרי התקיפה
4 צפייה בגלריה
מאור ואנונו
מאור ואנונו
הפציעות בידו של ואנונו
נגד מימון הוגש כאמור כתב אישום בגין ניסיון רצח אחרי שתקף את ואנונו עם קנקן זכוכית שבע פעמים מחוץ למועדון לילה בסוהו שבמנהטן. התקרית האלימה התרחשה ב-26 בפברואר, ובין הנאשם לבין ואנונו לא הייתה היכרות מוקדמת.
לפי האישום, מימון גם שבר חלון של מונית שחלפה במקום, ואז החל בתקיפתו של ואנונו. הוא תועד במצלמות האבטחה מחזיק בידו את הקנקן השבור, ללא חולצה, למרות הקור הניו יורקי. מקורביו טענו בתחילה כי סומם. מימון שוחרר בערבות ולפי תגובת משרד הביטחון "נמצא בחופשה עד להתבהרות המצב המשפטי". אם יורשע, הוא עשוי להישלח לעד 25 שנות מאסר.