1 צפייה בגלריה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
גיא רופא
(צילום: אלעד גרשגורן)
בית המשפט השלום בחיפה האריך הבוקר (יום ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של הגינקולוג גיא רופא, בן 45 מחיפה, שחשוד בתקיפה מינית של מטופלות. הפרשה פורסמה לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", ומאז זרמו למערכת עדויות רבות של נשים נגד רופא ומעשיו. בהחלטתה ציינה השופטת כי ישנן ראיות לכאורה נגד החשוד. בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של רופא על הארכת מעצרו.
ד"ר רופא נעצר ביום שני שעבר, ומעצרו הוארך בפעם הראשונה ביום שלישי האחרון. בבקשת המשטרה שהוגשה הבוקר לבית המשפט צוין כי החשוד "פגע מינית במטופלות, תוך שהוא מטריד אותן ומבצע בהן מעשים מגונים". המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בחמישה ימים בשל מה שהגדירה "מסוכנות לציבור ושיבוש הליכי חקירה", ובסופו של דבר הוארך המעצר בארבעה ימים.
במהלך הדיון נציג המשטרה הגיש לשופטת דו"ח סודי שבו פורט מה פעולות החקירה הבאות. הוא הודה כי בקשת המעצר השתנתה, שכן בבקשה הקודמת יוחסו לחשוד גם עבירות של מעשה סדום ובעילה אסורה בהסכמה. "מספר המתלוננות במשטרה עומד על שתיים", אמר. "יש כמה מתלוננות שפנו למשרד הבריאות וייתכן שגם בהן נטפל. שתי המתלוננות פנו למשטרה לאחרונה. אחת טוענת שהותקפה בשנת 2016, והשנייה בסוף שנת 2019".

רופא, שמיוצג על-ידי עורך הדין ציון אמיר שלא יכול היה להגיע לדיון היום, יוצג בהארכת המעצר על-ידי עורך הדין יוני דדון. לדברי עו"ד דדון, רופא ממשיך להכחיש את המיוחס לו.
"מדובר ברופא ללא הרשעות קודמות", אמר עו"ד דדון. "משנת 2019 לא היו מעשים כלפי מטופלות ואין תלונה על כך. החשוד לא פנה למתלוננות ולא ניסה להשפיע עליהם, והוא ידע על כך מאחר שהן התראיינו. אין שום הצדקה למעצר של ממש. ניתן להמשיך את החקירה כשהחשוד ישוחרר בתנאים, והמשטרה תוכל להמשיך. החשוד לא עשה פעולת שיבוש אחת". הסניגור הגיש ערר לבית המשפט המחוזי בחיפה על החלטת בית משפט השלום להאריך את המעצר.
הנשים שהעידו בכתבות ב-ynet נגד רופא, שהפך לכוכב רשת, סיפרו על דפוסי פעולה כמעט זהים: הודעות טקסט מטרידות ופניות בעלות תוכן מיני ברשתות החברתיות, לצד מעשים פסולים - בלשון המעטה - במהלך הבדיקות הרפואיות עצמן. נגד רופא הוגשו כאמור גם תלונות במשרד הבריאות, ובאחת מהן טענה לאונס. רופא הכחיש מכל וכל את הטענות הללו והגדיר אותן כהוצאת לשון הרע.
רופא הגיש היום בצהריים ערער על החלטת בית המשפט השלום להאריך את מעצרו, אך בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את בקשתו.
"צריך לסנן את רעשי הרקע בתיק הזה. החקירה מתקדמת אבל בכיוון ההפוך", אמר בדיון עו"ד דדון. "בדיון הקודם היו חשדות לעבירות של אינוס ומעשה סדום והיום מדובר בשתי עבירות של מעשה מגונה. אין ביסוס לטענה כי קיימת בפרשה עילת מסוכנות. 10 ימים שהפרשה מסתובבת והוא הגיע למשטרה, מסר את הטלפון הנייד שלו, לא שיבש את החקירה. הוא נחקר כעת ובוצע גם עימות. איזו עילה יש כדי להחזיקו מאחורי סורג ובריח?".
נציג המשטרה אמר כי הייתה דינמיקה במהלך החקירה מאז שהחלה וכתוצאה מכך שונה סיווג העבירות נגד החשוד. "מדובר במעשה מגונה שבין מטפל ומטופלת כשהחשוד מנצל את תפקידו לביצוע המעשים".
השופטת עפרה אטיאס קבעה בהחלטתה לדחות את הערעור כי "עולה כי קיימות פעולות ברות שיבוש שטרם בוצעו ודי בכך לדחות את הערר. תקופת המעצר שנקבעה היא מאוזנת ומידתית. לא שוכנעתי כי ניתן להסתפק בתקופה קצרה יותר".