חנאן אבו חיט, צעירה בת 24 ואם לילד בן 5 מחיפה, נורתה למוות הלילה (בין ראשון לשני) ברכבה, כשחנתה ליד ביתה ברחוב אחד העם בעיר. צוות מד"א שהגיע לזירה איתר אותה ללא רוח חיים, ונאלץ לקבוע את מותה במקום. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת הרצח, והחלה בסריקות אחר חשודים. מחקירה ראשונית עולה כי אבו חיט נורתה מטווח אפס על ידי שלושה רעולי פנים, לאחר שהחנתה את רכבה כחמישה מטרים מפתח ביתה. מתחילת השנה, תוך פחות מארבעה חודשים וחצי, נרצחו כבר 73 בני אדם מהחברה הערבית.
לפי החשד, רצח חנאן הוא חלק מהסכסוך האכזרי בין משפחות בכרי וחרירי, שגבה 20 קורבנות, כולל הרצח הלילה. במשטרה ציינו כי הנרצחת נעדרת רקע פלילי, ואינה מוכרת להם, אך היא ככל הנראה קורבן נוסף במלחמת משפחות הפשע המדממת. הנרצח האחרון בסכסוך הזה היה מהדי חרירי (19) מאום אל פחם, שנורה למוות בכביש 6 רק לפני תשעה ימים. מהדי הוא בנו של חוסאם, שעומד בראש משפחת הפשע הידועה חרירי.
בדצמבר 2022 נרצח קרוב משפחתה של חנאן, מהראן אבו חיט, תושב נצרת, שנורה למוות במסעדה בה עבד בחיפה - יממה לאחר רצח כפול בנצרת, בו נורו למוות אב ובנו הפעוט, גם כן במסגרת הסכסוך בין משפחות בכרי וחרירי.
2 צפייה בגלריה
נורתה למוות במכונית ליד ביתה. זירת הרצח בחיפה
נורתה למוות במכונית ליד ביתה. זירת הרצח בחיפה
נורתה למוות במכונית ליד ביתה. זירת הרצח בחיפה
2 צפייה בגלריה
המשטרה מגיעה לזירת הרצח בחיפה
המשטרה מגיעה לזירת הרצח בחיפה
המשטרה מגיעה לזירת הרצח בחיפה, הלילה
(צילום: ליאור אל-חי)
שכן המתגורר בבניין מעל לזירה שמע את המתרחש מתחת לביתו, ושחזר בשיחה עם ynet: "זה היה מפחיד. הייתי עדיין ער בבית, ואז התחלתי לשמוע ירי. זו לא הייתה ירייה אחת או שתיים, אלא צרור יריות. שבע, שמונה או אולי אפילו עשר יריות. שמעו את זה חזק. לאחר הירי היה שקט, ואז שמעתי צעקות. המשפחה שלה יצאה מהבית". לדבריו, "עד שלא הגיעה המשטרה לא העזתי לצאת מהבית כדי לראות מה קרה". שכן אחר הוסיף: "הילדים שלי היו בבית, ופתאום שמעו יריות. הרבה יריות. הם לא הבינו מה קורה. אחר כך הגיעו אמבולנסים ומשטרה, והבנו שהיה רצח".
חובש בכיר במד"א, שבח רוטנשטרייך, שהגיע לזירת הרצח סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו צעירה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, היא הייתה עם פציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו לא ניתן היה להציל אותה. נאלצנו לקבוע את מותה".
הדיווח התקבל בשעה 01:35 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, על "צעירה מחוסרת הכרה באירוע אלימות, ברחוב אחד העם בחיפה". המשטרה מסרה כאמור כי "פתחה בחקירת רצח בחיפה, במסגרתו נורתה ברכבה תושבת העיר. מותה נקבע במקום". עוד נמסר כי "שוטרי מרחב כרמל פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי מחלקת זיהוי פלילי, במסגרת חקירה שנפתחה".

רב פקד יוסי אטיאס, ראש משרד חקירות מודיעין בתחנת חיפה אמר ל-ynet כי "התקבל דיווח לגבי שמיעת קולות ירי באחד מרחובות העיר, שזיהו רכב ובו צעירה ללא רוח חיים. כוחות שיטור רבים פרוסים בשטח ומבצעים סריקות אחרי מבצעי הירי. כרגע החקירה נמשכת".
מתחילת השנה נרצחו כאמור כבר 73 איש מהחברה הערבית, ומתחילת החודש - 11. חמאדה סאלם, תושב עכו בן 30, ברחוב מוטה גור בעיר מגוריו. הנרצח היה מוכר למשטרה, שמסרה כי פתחה בחקירת הירי וכי היא מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה ואספה ממצאים בזירה. הירי התרחש שעה אחרי צאת השבת, בשכונה יהודית מעורבת, ולעיני עוברי אורח.
במקביל, התרחשו שני אירועי ירי בג'סר א-זרקא - שבהם נפצעו באורח קשה שני תושבי היישוב שמצפון לקיסריה. בשישי בצהריים נורה למוות מוהנד שלבי, תושב עין מאהל שבצפון, נשוי ואב לילדה. הוא היה הנרצח ה-70 בחברה הערבית מאז 6 בינואר - תוך 119 ימים. לפי החשד, יעד החיסול היה קרוב משפחתו של שלבי, שהיה איתו בזירת הרצח.