רק ביום שני, כשיוגש כתב אישום נגד ולאא חלאילה (34) החשוד ברצח ספיר נחום ז"ל, תחשוף הפרקליטות את הראיות העיקריות בתיק. עם זאת, כבר כעת ידוע כי הראיות נגד החשוד, אבי ילדיה של נחום – הינן נסיבתיות בלבד. המשמעות היא כי עד כה לא התגלתה ראיה שקושרת את חלאילה לרצח באופן ישיר ומדעי, כגון טביעות אצבע ו-DNA. הוא גם מכחיש בתוקף שביצע את הרצח, כך שבידי המשטרה אין הודאה שלו במעשה.
עם זאת, יש לציין, נגד חלאילה ישנו אוסף די נכבד של ראיות נסיבתיות – חלקן חיוביות, וחלקן על דרך השלילה. לדוגמה, העובדה כי החשוד, שנוהג לתעד את עצמו ואת צעדיו באופן קבוע, השאיר את הטלפון הסלולרי שלו בבית דווקא ביום הרצח. מבחינת החוקרים ביחידת התשאול בימ"ר חוף, הדבר מהווה הוכחה לכך שתכנן את הרצח מראש וניסה בצורה כזו למנוע איכון שלו בעת המעשה.
4 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד ברצח ספיר נחום
רכבו של החשוד ברצח ספיר נחום
רכבו של חלאילה עוקב אחרי נחום
(צילום: דוברות המשטרה, מתוך מצלמות האבטחה בעיריית עכו)
4 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
במשטרה מאמינים: הרצח בוצע בגלל שהנרצחת דרשה דמי מזונות. ולאא חלאילה וספיר נחום
(צילום: נחום סגל )
4 צפייה בגלריה
חלאילה החשוד בבית המשפט
חלאילה החשוד בבית המשפט
במשטרה מאמינים שהוא תכנן בקפידה את מסלולו. החשוד חלאילה בבית המשפט, היום
(צילום: אביהו שפירא)
בבוקר יום הרצח תועדה ספיר נחום ז"ל כשהיא צועדת ברחוב בעכו בדרך חזרה מהגן, כשהיא לבושה בפיג'מה ומכנסיים קצרים. שניות ספורות לאחר מכן תועד החשוד עובר באותו מקום עם רכבו. הוא הודה בפני החוקרים כי ספיר נכנסה לרכבו. בידי המשטרה נמצא גם תיעוד של אישה הלבושה בבגדים אחרים – מעיל עם קפוצ'ון – כשהיא עוברת מהמושב הקדמי ברכב למושב האחורי. החשוד אישר כי מדובר בספיר, וכי היא עברה למושב האחורי, לדבריו משום שלא הייתה מעוניינת לחגור את חגורת הבטיחות. הוא טען כי הוריד אותה בהמשך באזור הקניון, ולאחר מכן, כך טען, אינו זוכר מה עשה.
ראיות משמעותיות נוספות שנמצאות בידי המשטרה, הם צילומים של רכב החשוד באזור שבו נמצאה בסופו של דבר גופתה של נחום ז"ל. הרכב תועד באזור אבטין מספר פעמים בימים שקדמו לרצח, בכל פעם למשך מספר שעות. זה היה השלב שבו – כך מאמינים במשטרה – תכנן החשוד את מסלולו. בין היתר עלה החשד כי חפר מראש את הבור, בו טמן בסופו של דבר את הגופה. החשוד ורכבו, תועדו באזור ביום הרצח עצמו.
במשטרה ציינו גם כי לאורך כל שלבי החקירה החשוד שיקר פעם אחרי פעם. בין היתר נחשף בבית המשפט כי נבדק בפוליגרף ונמצא דובר שקר כשנשאל אם רצח את נחום. בדיקת פוליגרף, עם זאת, אינה ראיה קבילה בבית המשפט.

4 צפייה בגלריה
עדן אחותה של ספיר
עדן אחותה של ספיר
עדן, אחותה של ספיר, בדיון היום
(צילום: אביהו שפירא)
במשטרה הזכירו גם פעולות שביצע חלאילה לצורך שיבוש החקירה ובלבול החוקרים. בין השאר, בהמשך אותו בוקר שבו אסף את ספיר לרכבו, הוא שולח לה הודעת וואטסאפ, בה כתב "בוקר טוב מאמי". כאשר שאלו אותו החוקרים מדוע שלח לה הודעת בוקר טוב אם כבר נפגש עמה באותו בוקר, השיב כי היא הולכת לפעמים לישון אחרי שהיא חוזרת מהגן.
בעניין אחר, העידה אמה של ספיר, סוזי, כי התקשרה אליו מהטלפון של בתה, בעת שחיפשה אחריה, והוא ענה "היי סוזנה", למרות שלכאורה היה צריך לצפות כי ספיר תהיה על הקו.
הבוקר הודיעה המשטרה על השלמת חקירת הרצח - והצביעה על ולאא חלאילהכאחראי לחטיפתה ולמותה. המשטרה הגישה את הצהרת התובע לבית המשפט השלום בעכו, לפיה תוך חמישה ימים תגיש הפרקליטות את כתב האישום נגדו. היועצת המשפטית לממשלה אישרה למשטרה להאריך את מעצרו פעם נוספת.
במשטרה אמרו היום כי חלאילה, שנמצא במעצר עוד לפני איתור הגופה, חשוד בכך שרצח אותה אחרי שדרשה ממנו לשלם מזונות על ילדיהם המשותפים. עם זאת, למשטרה, כאמור, אין ראיות פורנזיות הקושרות את חלאילה לרצח, למרות שטענה כי היא מחזיקה בידיה תיעוד שלו באזור הזירה שבה אותרה הגופה ליד הכפר הבדואי איבטין. נציג הימ"ר אמר לשופט זיאד סלאח כי "לצוות החקירה היה ברור שמדובר ברוצח, אבל כמובן שבית המשפט יקבע".