רעידת אדמה בעוצמה 4.4, שהמוקד שלה מול צידון שבלבנון, הורגשה הבוקר (רביעי) ברחבי ישראל. לפי מכון הסקר הגאולוגי של ארה"ב (USGS), מוקד הרעש היה בעומק 10 ק"מ. הרעידה התרחשה בשעה 8:01 במרחק של 81 ק"מ מצפון-מערב לנהריה ובין היתר דווח כי הורגשה בחיפה, בנהריה, בעפולה, בנצרת, ביקנעם - וגם במרכז הארץ. בכמה מוקדים במועצה האזורית עמק הירדן הופעלו אזעקות. לא דווח על נפגעים או על נזק. רעידת האדמה הורגשה גם בלבנון בכמה אזורים. לא ידוע על נזק או על נפגעים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
נטע גלייטמן ממושב הזורעים שליד טבריה סיפרה: "הרגשתי את כל הרהיטים בבית זזים ואז הרצפה זזה, היה ממש מפחיד. התחושה שזה מתקרב אלינו, לא היו אצלנו נזקים". מוטי לוין מעפולה סיפר כי "בשעה 08:00 בבוקר ישבתי במשרד בעבודה באזור הצ'ק פוסט והרצפה עם הכיסא רעדה במשך כשבע שניות. תחושה מפחידה".
אוהד חזן מקריית ביאליק אמר כי "בדיוק בשעה 08:02 הרגשתי את המיטה זזה למשך שלוש שניות. פעם ראשונה שאני מרגיש רעידה. אנחנו מתגוררים בבניין בן 24 קומות ומסתבר שכולם הרגישו הפעם. נקווה לטוב כי זה מתחיל ממש להלחיץ".
אוהד פריינטה מנהריה סיפר: "ברגע אחד זה קרה שוב, כמו לפני כמה ימים, תזוזות של מנורות. זה קורה בימים האחרונים בתדירות גבוהה, נקווה שזה חלילה לא יגיע אלינו". אוהד לוין מחיפה אמר כי "שוב רעידת אדמה כשהילדים יצאו מהמעלית בדרכם לבית הספר. זה היה מלחיץ, שוב רעידות, שוב זה קורה תוך כמה ימים".
2 צפייה בגלריה
עוצמה 4.2 חיפה הים התיכון ים תיכון
עוצמה 4.2 חיפה הים התיכון ים תיכון
(המפה באדיבות המרכז למיפוי ישראל)
לדברי טלי עוז אלבו משבי ציון, "זו הייתה תחושת רוקנרול על הבוקר. המיטה זזה בעדינות וברגע הראשון המחשבה הייתה שאני מדמיינת את זה". גם שקד מריאמה אביטן מקריית מוצקין סיפרה שהרגישה את הרעש. "אני גרה בקומה השנייה. שכבתי במיטתי כשהייתה רעידת אדמה והרגשתי את המיטה זזה. זה היה מאוד מפחיד", היא אמרה.
סוזי בלדב, תושבת קריית שמונה, מתגוררת בקומה השישית בבניין בן תשע קומות. "ישבתי בספה לראות חדשות של בוקר והרגשתי שהספה זזה", תיארה. "אני בכללי היסטרית, הדבר שהכי מפחיד אותי זה רעידות אדמה ובפרט לראות את התמונות והמראות מטורקיה".
גיא דוננפלד, מנכ"ל איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, אמר בעקבות רעידת האדמה כי "אחד הנושאים המהותיים מבחינתנו לעניין השביתה מחר הוא טיפול מיידי של המדינה במימון המדינה במבנים ותיקים שנבנו לפני 1980 ונמצאים בסכנת קריסה במקרה של רעידות אדמה. מדובר בעיקר ברשויות הנמצאות לאורך השבר הסורי-אפריקני". לדבריו, "רעידת אדמה הרסנית וקטלנית היא רק עניין של זמן. על המדינה להיערך לכך בדחיפות. כל עיכוב עלול לעלות בחיי אדם".
ד"ר אמיר שגיא, מנהל האגף לסיכונים גיאולוגיים במכון הגיאולוגי, אמר לאולפן ynet כי "כשיש רעידה גדולה באזור מסוים, אז באזור היותר רחוק אבל עדיין קרוב, מקבלים רעידות קטנות, בפרק זמן של שבועות-חודשים ואפילו יותר, תלוי בגודל הרעידה. החדשות הטובות שבדרך כלל הן יותר קטנות". לדבריו, "ברור שאחרי רעידה גדולה יש רעידות קטנות, אבל מעבר לזה, ברמה של חודשים, שנים, לא ממש יכולים לחזות. אצלנו היו רעידות אדמה, וצריך להניח שהן עוד יקרו".

שלשום הורגשה בישראל רעידת אדמה שהתרחשה בגבול טורקיה-סוריה בעוצמה 6.3, בעומק של 10 ק"מ. אתמול בלילה, בשעה 04:27, הורגשה רעידה נוספת בצפון הארץ, שהתרחשה באזור מרכז טורקיה והייתה בעוצמה 3.6. גולשים סיפרו ל-ynet במייל האדום כי הרגישו את הרעידה בחיפה, עפולה ובעכו.
בשבת התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 3.3 באזור השומרון. לפי המכון הגיאולוגי, מוקד הרעש היה במזרח השומרון בשעה 06:09 בבוקר, בעומק של קילומטר אחד. לא היו נפגעים ברעידה שהורגשה גם מחוץ לשומרון, ולא נגרם נזק.
לפני שבועיים התרחשו שתי רעידות אדמה בישראל. הראשונה הייתה ביום שלישי בשעה 23:17, בעוצמה 3.5. לפי נתוני פיקוד העורף, מוקד הרעש היה 15 ק"מ מדרום-מזרח לאריאל. יממה לאחר מכן רעידת אדמה נוספת הורגשה בשעה 16:58 ברחבי הארץ. נתוני המכון הגיאולוגי העלו כי עוצמת הרעש הייתה 3.3, והמוקד היה כ-20 ק"מ מאריאל - מוקד לא רחוק מזה של הרעידה שהורגשה יום לפני. דיווחים על הרעש הגיעו במייל האדום של ynet בין השאר מתל אביב, כפר סבא, רעננה, ערד, קדומים, ראש העין ואריאל.