מתבטא בחריפות נגד שר ממפלגתו, ובוחר לקרוץ לראשי מפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית: שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) תקף הבוקר (חמישי) את שר הביטחון יואב גלנט שמוביל את המלחמה בעזה: "כשראש הממשלה היה בחו"ל, הוא תפס את הצד של המחאה וזכה לחיבוקים וליטופים של אנשי המחאה נגד הממשלה שלי", אמר קרעי בריאיון ל-ynet Live. אחרי שנחשף ב-ynet כי שר המשפטים יריב לוין מוכן לוותר על התיק כדי לאפשר את כניסת ראש האופוזיציה יאיר לפיד לממשלה, אמר קרעי: "אני מעדיף 10 בן גביר ו-10 סמוטריץ' ולא לפיד אחד".

השר קרעי, אחד מהשרים וחברי הכנסת של הליכוד שהשתתפו השבוע ב"כנס הניצחון" בקריאה לחזרה להתנחלות ישראלית ברצועת עזה, נמנה עם האגף הניצי במפלגתו. אחרי שבכנס נשמעו קריאות מפורשות לטרנספר של תושבים עזתים מהרצועה, אמר הבוקר השר קרעי: "מצביעי הליכוד הם אוהבי ארץ ישראל. בתוך הליכוד יש מנעד רחב של דעות ויש הרבה ליכודניקים ובטח נבחרי ציבור בליכוד שמעדיפים את ארץ ישראל".
שר התקשורת הציע להכניס שאלה נוספת לקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו ב-27 בפברואר: "אני מציע לשאול את הלוחמים שלנו, אלו שמחרפים את נפשם ונלחמים בעזה, האם הם מעדיפים ב'יום שאחרי' מדינה פלסטינית או רשויות עוינת פלסטינית או התיישבות יהודית. אני חותם עכשיו מראש שאקבל את ההכרעה".
כשקרעי עומת לנוכח הצעתו עם אפשרות לקיים בסוף המלחמה בחירות לכנסת, הוא השיב: "מה אתה אומר? שהלוחמים יכולים רק לחרף את נפשם ולא נתחשב בדעה שלהם? עם כל הכבוד, בחירות היו לפני שנה ובחירות יהיו בעוד שנתיים וחצי-שלוש. בסוף המלחמה נשמע לי הגיוני שתקום ועדת חקירה יסודית שתבדוק מי האשמים למחדל, ומי שאשם ואחראי על המחדלים ייתן את הדין על כך.
"אתם חושבים שגנץ ולפיד יהיו מוכנים לקבל את ההכרעה של הלוחמים בסוגיה הזו? הלוחמים לא מוכנים בשום אופן שנחתור למצב שתהיה שם רשות פלסטינית עוינת או גורם טרור כמו שגנץ וכמו שכל האחרים רוצים שיהיה. גם לימין יש זכות בחירה. אנחנו אומרים - אם אתם מדברים על רשות פלסטינית, אז אנחנו מדברים על התיישבות יהודית. תלכו הרבה צעדים אחורה מהשיגעון של עוד גורם פלסטיני עוין שיהיה שם".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד
יאיר לפיד בישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד
ח"כ לפיד. "אי אפשר לסמוך עליו"
(צילום: שלו שלום)
אתמול פורסם כאמור מפי גורמים פוליטיים ששר המשפטים לוין יסכים לוותר על התיק עבור יו"ר האופוזיציה לפיד, במקרה שבו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יממש את איומיו לפרק את הממשלה על רקע "עסקה מופקרת לשחרור חטופים". על כך אמר קרעי: "אי אפשר לסמוך על לפיד, הוא הוכיח שביטחון ישראל פחות מעניין אותו. לפיד הוא אדם חסר ערכים, הוא חתם על הסכם כניעה מול חיזבאללה. הוא מחכה להקים כאן ממשלה עם הרשימה המשותפת שתומכת בטרור נגד מדינת ישראל".
הסכמה כזאת מצד לוין היא הודאה בכך שענייני המהפכה המשפטית נגנזים. "מעולם לא שמעתי את הדברים האלה, אני משוחח רבות עם יריב לוין. ראש הממשלה אמר שלאחר המלחמה נצטרך לבצע את התיקונים הנדרשים. אנחנו מדינה דמוקרטית ולא יכולים לאפשר מצב כזה. לוין, עם כל הכבוד, הוא לא ליצן משפטי. הוא שר המשפטים, וכשהוא מזועזע ומביע שאט נפש ממה שקורה מזה שנגסו מהכנסת את כל הסמכויות, אפילו את סמכויותיה לחוקק חוקי יסוד כנבחרי ציבור במדינה דמוקרטית, אז אני מניח שאין לו שום כוונה למכור את הערכים שלו או לומר שלא נעשה כאן שום תיקון".
על האיומים החוזרים ונשנים של בן גביר לפרק את הממשלה, אמר קרעי: "אני מעריך את השר בן גביר ומכבד אותו. אני לא חושב שהוא יסכן את מדינת ישראל בכך שיגרור אונו בתקופת מלחמה, בתקופה כזאת שיש לנו ממשלת ימין, לבחירות שתוצאותיהן מי ישוריהן? הסגנון של השר בן גביר, אי אפשר. בסופו של דבר אנחנו מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול להשמיע את דעתו, גם השר בן גביר".
בתוך כך, לשכת ראש הממשלה נתניהו ביטלה ברגע האחרון משיקולי לו"ז את פגישת העדכון החודשית עם יו"ר האופוזיציה לפיד שתוכננה להיערך היום בשעה 16:00 אחר הצהריים. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הפגישה תתקיים כנראה ביום שני הבא, אך עדיין לא בטוח שהיא אכן תיערך.
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
השר גלנט. "הוא נשבר מול החבר'ה שלו ומול אנשי המחאה"
(צילום: טל שחר)
שר הביטחון גלנט בחר אתמול בעיתונאי טל לב-רם לתפקיד מפקד גלי צה"ל. השר קרעי מיהר לפרסם גינוי נגד ההחלטה ותקף את גלנט ואת לב-רם. הבוקר הוא אמר: "דני זקן, שמונה למפקד הזמני של גלי צה"ל, הכניס שינויים רבים לאיזון התחנה הזאת. 50 מהמשתתפים בקורסים החדשים בגלי צה"ל הם תושבי הפריפריה, מה שלא היה מעולם. דני זקן המנוסה, עם הניסיון העשיר והיכולות שלו, לא נמצא אפילו בשורה האחרונה של המועמדים".
מה הבעיה שלך עם טל לב-רם? "הבעיה שלי לא עם טל לב-רם, אין לי קשר איתו. ראיתי רק דברים שהוא כתב לפני כמה חודשים ש'גלנט צריך להיות המבוגר האחראי בין נתניהו לצה"ל'. זה סגנון של אנשי מחאה. נתניהו הוא ראש הממשלה. גלנט שנבחר בקולות הימין והליכוד מעדיף להביא אדם בסגנון המחאה, איש שמאל מובהק מה שנקרא, על פני לממש ולאפשר תקשורת הוגנת לבוחרים שלו שרוצים איזון קצת בתקשורת".
אתה רוצה איש פוליטי, ופשוט לא קיבלת את האיש שלך. "לא, דני זקן הוא לא האיש שלי. הוא היה האיש של שר הביטחון שמינה אותו למפקד זמני. אני מסתכל על התוצאה, גם בתאגיד השידור הציבורי אני לא מסתכל על התהליך. אני רוצה לראות תוצאה, מה התוצאה כשאין איזון ואין גיוון, ויש אוכלוסייה מאוד גדולה בציבור הישראלי שמרגישה שהיא לא מיוצגת על-ידי הרבה שנדרים בגלי צה"ל ועל-ידי שדרנים בתאגיד השידור הציבורי. צריך למנות אנשים שיאזנו ויגוונו, דני זקן התחיל תהליך כזה".
קרעי תקף כאמור גם את השר גלנט בעקבות ההחלטה על המינוי ואמר: "הוא לא התריע על שום דבר (בעיצומה של קידום המהפכה המשפטית). הוא תפס צד, לחצו עליו, והוא נשבר מול החבר'ה שלו ומול אנשי המחאה. הוא עכשיו מכין את התשתית שלו למפלגה הבאה שהוא יהיה בה. ברור לי שגם לגלנט ברור שההישגים שהוא הגיע אליהם בפריימריז בבחירות האחרונות, זה לא יהיה בפעם הבאה. הוא מחפש את המעבר הבא שלו".
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
השר קרעי
(צילום: טל אזולאי)
על הדיווחים בנוגע לעסקת שחרור חטופים משבי חמאס בעזה וההתפתחויות הפוליטיות בסוגיה, אמר השר קרעי: "אני ישבתי מול השר בן גביר במליאה, ואמרתי לו את מה שראש הממשלה אמר במכינת עלי. יש כאן אמירה מאוד ברורה: יש כאן מלחמה כשהאינטרסים של ביטחון ישראל מונחים כאן על הכף - הקיום והעתיד שלנו כאן והיכולת להתמודד בהמשך מול אתגרים רבים. אנחנו רוצים להשמיד את היכולות של חמאס, להחזיר את החטופים הביתה ושעזה לא תהיה יותר גורם מאיים. אלו מטרות שכרוכות אחת בשנייה".
זה לא בהכרח הביא את המתווה הקודם. אנחנו רואים שחטופים יוצאים מעזה בחיים רק באמצעות עסקה. "אנחנו עושים הכול כדי להחזיר את החטופים בחיים, בריאים ושלמים. יש כאלה שמראש הוגדרו כחטופים, ואנחנו יודעים שמתברר שבסופו של דבר הם לא בחיים. המתווה הקודם הגיע בגלל הלחץ המסיבי והקשה שחמאס היו נתונים בו בפעם הקודמת, עד שהם צעקו 'הצילו' והסכימו לבוא למתווה חלומי ומינורי כזה, שהחזרנו בו למעלה מ-100 חטופים".
בהכנת הכתבה השתתף איתמר אייכנר