"תכין ארבעה קברים - שניים לשותפים שלך ועוד שניים לבנים שלך": חמזה רזק (20), תושב בית חנינא שבמזרח ירושלים, מואשם כי דרש פרוטקשן (תשלום דמי חסות) בסך מיליון שקלים מבעל תחנות דלק בגליל ואיים לרצוח אותו, את בני משפחתו ואת שותפיו העסקיים, אם לא ישלם.

מכת הפרוטקשן - כתבות נוספות

מכתב האישום, שהוגש אתמול (שני) על ידי הפרקליטות לבית משפט השלום בחיפה, עולה כי במהלך החודשים יולי ואוגוסט רזק יצר קשר עם בעל תחנות הדלק, איש עסקים אמיד ומוכר, ודרש ממנו את הכסף בתוך שבוע, כדי ש"ידאג וישמור" על התחנות שבבעלותו. משסירב לשלם, הבהיר לו הסוחט כי "אני כבר לא רוצה את הכסף שלך, אני רוצה את הראש שלך - אנחנו נמצא אותך".
1 צפייה בגלריה
חמזה רזק
חמזה רזק
"אני לא רוצה את הכסף שלך - אלא את הראש שלך". חמזה רזק שנאשם בסחיטה באיומים
(צילום: דוברות המשטרה)

עוד עולה מהאישום כי רזק הזהיר את איש העסקים שהמשטרה לא תוכל לעזור לו, ואמר: "תסמוך רק על אלוהים". בשיחות טלפון שהוקלטו הוא הבהיר כי "לא אכפת לי מחבריך ומהממשלה, אנחנו עיר שלמה ולא אחד או שניים", ודרש מהנסחט בשיחה אחרת "להכין את הראש" שלו, ואיים כי הוא יירצח אם לא ישלם את מלוא הסכום. רזק התחייב כי עם השלמת תשלום הפרוטקשן "כל אחד שמתקשר אליך ורוצה ממך משהו, תביא לי את המספר שלו ואנחנו מטפלים בו - יהיה מה שיהיה".
בעקבות קבלת שיחת הטלפון הראשונה עם דרישת הפרוטקשן פנה איש העסקים אל המשטרה, שליוותה אותו במהלך כשבועיים, שבהם קיבל כמה שיחות טלפון עם איומי סחיטה ואלו הוקלטו ותועדו. בנוסף להקלטת השיחות, המשטרה הפעילה אמצעים טכנולוגיים מיוחדים על מנת לאתר את הסוחט, שהשתמש במספר טלפון "טוקמן" שלא רשום על שמו.
"כשאספנו די ראיות והצלחנו להגיע אל הסוחט ולסגור מולו מעגל, הכנו כוחות מיוחדים שנכנסו איתנו למזרח ירושלים והבאנו סוף למעשה הסחיטה עם מעצרו של החשוד", תיאר קצין חקירות במשטרת טמרה, רב-פקד חאלד שאנן.
רפק חאלד שאנןרפ"ק חאלד שנאןצילום: דוברות המשטרה
רזק, שלו מיוחסת עבירה של סחיטה באיומים, נעצר לפני כשבועיים ומעצרו הוארך מעת לעת. עם הגשת כתב האישום המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. "בחקירה הכחיש הנאשם כל קשר לחשדות המיוחסים לו וטען כי זה אינו הקול שלו שנשמע בהקלטות. אני שמח שהצלחנו לעצור ולהעמיד לדין את הסוחט הודות לשיתוף הפעולה המיידי עם הקורבן שסייע לנו במאמצים לסיים את הפרשה החמורה הזאת", סיכם שאנן.
לפני כשבוע, פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית משפט השלום בטבריה כתב אישום נגד ראמי איסמעיל הייב, מגובי הפרוטקשן המוכרים ביותר בגליל שנתפס בשעת מעשה, בגין גביית דמי חסות, סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט. הייב צפוי להיות העבריין הראשון בישראל שימצא את עצמו בכלא בתנאים של חוק הפרוטקשן החדש. האישום שהוגש גולל את מעשיו של הייב, שהטיל אימה על קבלנים בצפון.