2 צפייה בגלריה
חברת אנרג'יקס מכשירה את הקרקע ברמת הגולן
חברת אנרג'יקס מכשירה את הקרקע ברמת הגולן
העבודות בגולן
העבודות להקמת פרויקט טורבינות הרוח לייצור חשמל בצפון הגולן, שהובילו למהומות סוערות שבמהלכן נפצעו שוטרים, יתחדשו ביום שני בשבוע הבא. זאת אחרי שהעבודות נעצרו בחודש יוני, בהוראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בשלב הראשון, העבודות יהיו המתחם המרוחק ביותר מהכפרים הדרוזיים - שמונה טורבינות שנמצאות על קו הגבול בשטח ישראלי-ציבורי שפונה ממוקשים, ולא על אדמות חקלאים דרוזים.

2 צפייה בגלריה
תיעוד המחאות במהלך מחאות הדרוזים נגד טורבינות הרוח ברמת הגולן
תיעוד המחאות במהלך מחאות הדרוזים נגד טורבינות הרוח ברמת הגולן
המהומות בגולן
(צילום: אבי אוחיון)
לשכת ראש הממשלה מסרה כי "יש עדיין ניסיון להגיע להסדרה מאז הפסקת העבודות. הניסינות נמשכים כל הזמן. יש החלטה כצעד ראשוני לחדש חלק מהעבודות על הטורבינות. ביום ראשון תעלה בממשלה תוכניות שאמורות להביא תקציב משמעותי לחברה הדרוזית".
עורך הדין ראאד שנאן, מנכ"ל המועצה הדרוזית העליונה, אישר כי המשא ומתן בנושא עדיין מתנהל, אך ציין כי נציגי העדה לא קיבלו עדכון רשמי על חידוש העבודות. לצד זאת, גורמים בעדה מעריכים כי הפרסומים מטעם לשכת ראש הממשלה הם "בלון גישוש" - בדיקה כיצד העדה תקבל את ההודעה על חידוש העבודות.
חברה אנרג'יקס מסרה: "החברה ערוכה לחדש את העבודות באופן מיידי על פי מתווה העבודות שנקבע על ידי משרד ראש הממשלה, וזאת בכפוף לתיאום מלא עם משטרת ישראל".
בשיחות סגורות לפני כחודש הביע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מורת רוח מהדחייה המתמשכת וטען כי מדובר בפגיעה במשילות וטעות קשה. זאת לאחר שבתחילת חודש יולי נחשף ב-ynet כי אף שבן גביר לחץ להמשיך בעבודות ולא להתקפל מול גילויי האלימות בהתנגדות להקמתן, נתניהו הכריע אחרת בצל איומי הדרוזים להסלים את מחאתם והורה על דחייה שנייה לצורך הקמת ועדה מיוחדת בשיתוף משרדו, נציגי הפרקליטות, היועמ"ש, משרדי הממשלה, חברת אנרגי'קס ונציגים מהעדה שהייתה אמורה להביא לפתרון הסוגיה.