קיבוץ ניר עוז הודיע הבוקר (רביעי) כי מצבה של חנה קציר (76), חברת הקיבוץ שחזרה משבי חמאס, הידרדר - והיא מאושפזת במצב קשה בבית חולים.
"אמא שלנו היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הזמן של השבויים הולך ואוזל. אנחנו יודעים באיזה מצב הם נחטפו, אבל אי-אפשר לדעת באיזה מצב הם יחזרו", אמרו במשפחתה של חנה - שבנה אלעד עדיין בשבי חמאס. "התנאים בשבי הם לא תנאים בהם בני אדם צריכים לחיות. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב".
4 צפייה בגלריה
אלעד קציר
אלעד קציר
אלעד קציר. עדיין מוחזק בעזה
4 צפייה בגלריה
אברהם רמי קציר
אברהם רמי קציר
רמי קציר ז"ל
קציר שוחררה משבי חמאס לפני כשבועיים, בפעימה הראשונה של מתווה החטופים, כמה ימים לאחר שארגון הג'יהאד האיסלאמי הכריז על מותה. היא גילתה רק כששבה שבנה אלעד (47) נמצא בשבי, ובעלה רמי נרצח (79). במהלך השבי פרסם הג'יהאד האיסלאמי סרטון של קציר, כחלק מהטרור הפסיכולוגי שמפעילים ארגוני הטרור. בהמשך כאמור גם טען שהיא נהרגה.
כרמית פלטי-קציר, בתה, סיפרה בשיחה עם ynet לאחר שחרורה של אמה על שיחת העדכון הכואבת שהייתה לחנה עם בני משפחתה שסיפרו לה כי בעלה רמי נרצח במתקפת הטרור ושבנה אלעד עדיין מוחזק בשבי, "אנחנו בסערת רגשות גדולה", היא סיפרה. "מצד אחד אנחנו שמחים על החזרה של אמא ומצד שני חרדים לגורלו של אלעד. אמא עוד צריכה לעכל את מה שעבר עליה.
4 צפייה בגלריה
כרמית פלטי קציר (הבת של חנה ואחותו של אלעד) ושקד שי (האחיינית של אלעד)
כרמית פלטי קציר (הבת של חנה ואחותו של אלעד) ושקד שי (האחיינית של אלעד)
שקד שי (מימין) וכרמית פלטי (הבת של חנה, אחות של אלעד) לפני שובה של חנה
(צילום: אביגיל עוזי)
"סיפרנו לה על אבא ועל אלעד. מיד כשהיא הגיעה היא שאלה – איפה אבא", סיפרה בתה של קציר. "חשבנו הרבה איך לעשות את זה נכון, איך אומרים ומה אומרים. היא התעקשה לדעת. כשהיא נחטפה היא לא ידעה מה עלה בגורלם. היא לא ידעה שאבא נרצח. סיפרנו לה, הרגשנו שזה נכון ושהיא צריכה לדעת בהקדם האפשרי. היא מיד גם שאלה: 'איפה אלעד? למה הוא לא פה?'. היא לא הבינה למה אלעד לא כאן עם כולנו. סיפרנו לה שהוא חטוף. היא עצובה מאוד ודואגת. ניסינו לנחם אותה שבשואה הנוכחית הסטטוס של חטוף זה דבר חיובי, עד כמה שזה אבסורד".
קציר היא אמא לשלושה ילדים, וסבתא לשישה נכדים. במשך שנים היא טיפלה בילדי קיבוץ ניר עוז במסירות. חנה, שנזקקת להליכון ולתרופות מצילות חיים, נחטפה מביתה ב-7 באוקטובר לרצועת עזה. בעלה, רמי קציר, נרצח על ידי מחבלים כאמור, ובנה אלעד עדיין מוחזק בשבי.