מאבטח כבן 25 ולוחמת צה"ל כבת 20 נפצעו מדקירה הבוקר (רביעי) בפיגוע במחסום המנהרות בכביש 60, בכניסה הדרומית לירושלים. מצבם של הפצועים הוגדר קל עד בינוני, ומשפחותיהם עודכנו. המחבל חוסל בירי על ידי לוחם מעברים של גדוד ארז ומאבטח אזרחי.
המחבל הוא מוחמד אבו חאמד, בן 15 מהכפר אל-חאדר הסמוך למחסום. עד ראייה סיפר כי אבו חאמד הגיע למחסום ברכיבה על אופניים חשמליים. מהמשטרה נמסר כי כוחות גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הוזעקו למקום לאחר קבלת דיווח על פיגוע דקירה במחסום. גם המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירה, ואמר כי "יש לא מעט התראות, כולם מנסים להבעיר פה את הגזרה".

7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
המחבל הגיע על אופניים - ודקר
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: לירן תמרי)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ilan Rosenberg)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ניצב יצחק בריק, מפקד מג"ב, הגיע גם הוא למקום ואמר: "אנחנו חווים פה אירוע שני בזירה. כמות האירועים הולכת וגדלה וההיערכות שלנו בשיאה. אני מניח שנצליח לנטרל את האירועים האלה ככל שיתגברו. רק אתמול הכוחות שלנו נטרלו חמישה מחבלים שניסו ליידות בקבוקי תבערה לעבר כביש 45, וסיימו את האירוע ללא נפגעים לכוחותינו".
המפכ"ל הוסיף כי "יש התחממות אנחנו רואים את המתח. הפקנו את הלקחים ביום הראשון של הרמדאן, שיפרנו את הפעילות שלנו ואנחנו כל יום לומדים, נערכים ומתכוננים. אני מקווה שניתן את התגובה הנכונה במידת הצורך. כרגע אנחנו בהיערכות מקסימלית של כוחות משטרת ישראל בתיאום עם כלל הגורמים הביטחוניים האחרים.
"אנחנו רואים פה אירוע שלמזלנו נגמר בצורה טובה עם עבודה מקצועית של הכוחות. יש פה שילוב של כוחות צה"ל, מאבטחים ומג"ב. הם מתרגלים את הסנכרון כל הזמן, ולמזלנו הסנכרון עבד כמו שצריך ולשמחתנו הפצועים נפצעו קל בלבד. גם פה נלמד ונפיק את הלקחים ונראה איך אנחנו משתפרים בעתיד. האזור הזה הפך להיות יעד ואנחנו נמצאים בתקופה רגישה ומאוד מאתגרת. אנחנו נערכים עם הכוחות בכל הגזרות, יש יותר מדי גורמים קיצוניים שמנסים להתסיס את האווירה שטח בכל מיני צורות, גם ברשתות החברתיות. יש מוקדי חיכוך ואנחנו עושים כל שביכולותינו על מנת לאפשר את חופש פולחן הדת לכל המתפללים המוסלמים ברמדאן", אמר.
עוד נמסר מהמשטרה כי "הבוקר בסביבות השעה 08:15, הגיע מחבל כבן 15 רכוב על אופניו אל מחסום המנהרות מכיוון יהודה ושומרון. בעת שכוחות הביטחון במעבר ניסו לבדוק אותו, שלף המחבל סכין והחל לדקור את הכוחות שפעלו במקום. מאבטח אזרחי שהגיב מיד, החל להתעמת עם המחבל ובתוך כך, הגיב כוח צה״ל שהיה במקום בירי מדויק ונטרל את המחבל, ללא נפגעים נוספים. כתוצאה ממעשיו של המחבל, נפצעו שני אנשי ביטחון במעבר מדקירות".
בשעה 08:16 התקבל דיווח על הפיגוע במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול לשני הפצועים, שפונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בעיר.
חובשי רפואת חירום במד"א יונתן שור ויוסף חיים ישראלי סיפרו כי "הגענו במהירות למקום וראינו גבר כבן 25 וצעירה כבת 20 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון. הענקנו להם טיפול מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קל עד בינוני".
מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי "אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה בחור בן 25 מפיגוע דקירה במחסום המנהרות כשהוא סובל מדקירה בראשו. מצבו קל והוא בהכרה מלאה".
שילה אטינגר חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר כי "הייתי על אוטובוס עם ציוד חבישה בסיסי ושניות ספורות לאחר שעברנו את המחסום שמענו קולות ירי. סיפרתי לנהג האוטובוס כי אני חובש באיחוד הצלה והוא אישר לי לרדת לסייע לפצועים. הגעתי תוך כחצי דקה לזירה והענקתי סיוע רפואי ראשוני לצעיר וצעירה שסובלים מפצעי דקירה. בשלב זה מצבם מוגדר קל וקל עד בינוני".
בחודש נובמבר האחרון נהרג רב"ט אברהם פטנה (20) מחיפה בפיגוע ירי סמוך למחסום, עליו חמאס לקח אחריות. אז פתחו שלושה מחבלים באש, פצעו אנוש את פטנה ועוד חמישה בני אדם באורח קל עד בינוני - וחוסלו. לפי המשטרה, החוליה הגיעה ברכב מאזור יהודה ושומרון למעבר, שם ירו לעבר הכוחות במקום.