עשרות הלומי קרב ובני משפחותיהם עמדו דום היום (רביעי) בזמן הצפירה של יום הזיכרון מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה, במקום שבו הצית את עצמו שלשום נכה צה"ל איציק סעידיאן. לאחר מכן הם קיימו הפגנה ונשאו שלטים שעליהם נכתב "כולנו איציק סעידיאן". בינתיים בבית החולים ממשיכים להילחם על חייו של סעידיאן, שמצבו מוסיף להיות אנוש.
הלומי הקרב הגיעו למקום עם חבריו של סעידיאן כדי למחות על אוזלת היד של מדינת ישראל בלוחמים משוחררים הסובלים מתסמונת פוסט-טראומטית. עשרות מעובדי אגף השיקום, ובראשם מנכ"ל האגף איתמר גרף, יצאו אל המפגינים ועמדו לצידם בזמן הצפירה.
3 צפייה בגלריה
הלומי קרב ובני משפחותיהם מפגינים מול אגף השיקום
הלומי קרב ובני משפחותיהם מפגינים מול אגף השיקום
"לא לחכות לפעם הבאה". ההפגנה מול אגף השיקום
(צילום: מושיק ברין)
3 צפייה בגלריה
הלומי קרב ובני משפחותיהם מפגינים מול אגף השיקום
הלומי קרב ובני משפחותיהם מפגינים מול אגף השיקום
עשרות מפגינים במקום שבו הצית עצמו איציק סעידיאן
(צילום: מושיק ברין)
"החלטנו לא לחכות לפעם הבאה שהלום קרב יחליט לעשות מעשה כואב ערב יום הזיכרון כדי לקבל למעט יחס מפוליטיקאים שנבחרו על ידינו", אמר מייסד עמותת "ההלם והקרב" נתי שקד. "אזרחי ישראל מעבירים היום מסר ברור למקבלי ההחלטות - יש לכם הזדמנות חד פעמית לתקן. עשו זאת - או שנרעיד את המדינה".
פרופ' יוסי חייק, מנהל היחידה הלאומית לטיפול בכוויות בבית החולים שיבא, עדכן בצהריים על המאמצים להציל את חייו של סעידיאן. "הפצוע שהגיע לפני יומיים לצערי מאושפז באותו מצב. מורדם מונשם, מוגדר כאנוש, קריטי, עם סכנה מיידית לחייו. אנחנו בשלבי סיום של החייאת הנוזלים, מייצבים אותו ומקווים להמשיך בטיפול שאנחנו יודעים לתת ומקווים לטוב".

3 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
אתמול ביקרו בבית החולים שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי ונפגשו עם בני משפחתו של סעידיאן. כוכבי חיבק את האם ואמר בצאתו מהביקור: "זה כאב גדול מאוד. אנחנו עם המשפחה. נעשה ונתמוך במה שרק אפשר".
השר גנץ אמר: "איציק הוא גיבור. כמו שהוא נאבק למען מדינת ישראל, אנחנו צריכים להיאבק למענו ולמען חבריו, שמתמודדים עם פציעות שקופות. אלו פציעות מאוד-מאוד קשות. הן לא נראות לעין אבל משפיעות מאוד. יש אלפי אנשים שמסתובבים בחוץ עם תופעות מהסוג הזה, צריכים לעשות הכול כדי להגיש להם עזרה, ואיפה שאנחנו כושלים אנחנו חייבים לשפר".
סעידיאן (26), ששירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו.