ליעד אדרי, הנאשם היחיד בפרשת רצח יואל להנגהל בן ה-18 בקריית שמונה באוקטובר האחרון, שוחרר היום (חמישי) מכלא צלמון למעצר בית אצל דודיו בקריית אתא.
3 צפייה בגלריה
ליעד אדרי החשוד ברצח יואל להנגהל משתחרר מכלא צלמון
ליעד אדרי החשוד ברצח יואל להנגהל משתחרר מכלא צלמון
ליעד אדרי ואימו לאחר שחרורו מכלא צלמון, היום
(צילום: שרון צור)
"עבורי זה הישג גדול ומשמעותי. משפחת אדרי עשתה מאמצים כבירים במשך שבועות לגייס את סכום הערבות שעומד על מאות אלפי שקלים. בנוסף המשפחה שעבדה את ביתה לטובת מדינת ישראל כדי להבטיח את כל תנאי השחרור שקבע השופט טאהא", אמר הבוקר סנגורו של אדרי, עורך הדין שמעון ציון. "ניתן לברך על המוגמר, נקפיד למלא באדיקות את כל הוראות השופט ואת כל תנאי השחרור. כפי שטענתי מלכתחילה - אדרי הוא לא הרוצח, וחבל שהפרקליטות הזדרזה להגיש נגדו כתב אישום", הוסיף.
לפני כשבועיים הורה בית המשפט המחוזי בנצרת לשחררו לאחר שקיבל את המלצת שירות המבחן, כפי שנחשף ב-ynet. השחרור נעשה תחת איזוק אלקטרוני לצד גביית סכום ערבות ממשפחתו. תסקיר המבחן קבע את שחרורו בתנאים מגבילים לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת קבע שהראיות נגד אדרי חלשות. בהחלטתו קבע בית המשפט תנאים מגבילים נוספים על אדרי במהלך מעצר הבית: ייאסר עליו להשתמש במכשירים אלקטרוניים וליצור קשר עם מעורבים בפרשה והוא יידרש להפקיד 150,000 שקל כהבטחה להופעתו בדיונים.
3 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל
3 צפייה בגלריה
ציון שמעון
ציון שמעון
"חבל שהפרקליטות הזדרזה להגיש נגדו כתב אישום". עו"ד ציון שמעון
(צילום: שרון צור)
הוריו של להנגהל הביעו את התנגדותם הנחרצת לשחרור למעצר בית, בדיון שהתקיים לפני כשבועיים בבית המשפט. "אדרי הוא הרוצח", האשים אביו של יואל, איך זה מקובל שהוא ישתחרר אחרי הרצח? הוא צוחק בבית המשפט, אין לו חרטה. הוא מסוכן לכולם - ואני מבקש שלא ישתחרר".
פרשת הרצח של הצעיר עדיין רחוקה מלהסתיים. רב-נגד חיים גבאי, ששימש ראש משמרת סיור במשטרת קריית שמונה בליל הרצח, ונאשם בשיבוש הליכי משפט, פוטר ביום שני מהמשטרה. ל-ynet נודע אז כי ההחלטה התקבלה לאחר שימוע שנערך לו באגף משאבי אנוש. בסדרת חשיפות ב-ynet פורסם כיצד רנ"ג גבאי שוחח בשעות שלאחר האירוע עם הנאשם ברצח ליעד אדרי - לא פחות מתשע פעמים. לפי כתב האישום נגד גבאי ושני שוטרים נוספים, אדרי סיפר לשוטר המפוטר שהיה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע על אודות מצבו הרפואי של להנגהל ועל חקירות המשטרה. גבאי עדכן אותו בכל הפרטים, והמליץ לו לשכור עורך דין.