שירות המבחן המליץ הבוקר (יום ראשון), אחרי התלבטות ארוכה, על שחרורו למעצר בית של ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בקריית שמונה. כך נודע ל-ynet. ההחלטה בסוגיה נדחתה בדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בנצרת, על מנת לאפשר למשפחת להנגהל להשמיע את עמדתה.
5 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל (מימין) וליעד אדרי בתיעוד מזירת האירוע
(באישור המשפחה)
אם בסופו של דבר תתקבל ההמלצה, אדרי צפוי להשתחרר תחת איזוק אלקטרוני ופיקוח של שני מפקחים בו-זמנית, עם איסור על גישה לאמצעים טכנולוגיים כדי שלא יוכל לשבש את החקירה בעניינו. אדרי הוא העצור היחיד בפרשה והיחיד שעד כה הוגש נגדו כתב אישום, על אף שבקטטה שהובילה לרצח ותועדה נצפו עשרות מעורבים. צעיר נוסף צפוי להיות מואשם בפרשה, אבל רק אחרי שיעבור שימוע.
ההמלצה לשחרור למעצר בית - שייעשה אם היא תאושר בבית דודתו של אדרי בקריות - מגיעה אחרי שבחודש מרץ קבע השופט ערפאת טאהא כי "קיימת חולשה משמעותית בראיות בנוגע לעבירת הרצח ובנוגע למעורבותו של הנאשם בדקירה". בדיון הבוקר בבית המשפט המחוזי הבטיחה הדודה לפקח על אדרי באופן צמוד: "נפקח עליו לא בשתי עיניים, אלא ב-200 עיניים", אמרה.
5 צפייה בגלריה
ליעד אדרי בבית המשפט
ליעד אדרי בבית המשפט
ליעד אדרי בבית המשפט, הבוקר
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
עו"ד ציון שמעון
עו"ד ציון שמעון
עו"ד ציון שמעון. טען כי המרחק בין חלופת המעצר לאדרי לבין ביתו רחוק למדי
(צילום: שרון צור)

עו"ד ליז קדמון, נציגת הפרקליטות בדיון, התנגדה לשחרור למעצר בית וציינה כי מהתסקיר עולה חשש לשיבוש חקירה. היא טענה גם שהמרחק הגיאוגרפי בין מיקום החלופה בקריות לביתה של משפחת להנגהל בנוף הגליל אינו מספק. "אין שום סיבה שמשפחת הקורבן תרגיש לכודה כי הנאשם יהיה במרחק קטן מהם", אמרה התובעת. סנגורו של אדרי, עו"ד ציון שמעון, טען מנגד כי המרחק בין חלופת המעצר בקריית אתא לבין ביתו של אדרי וסביבת חבריו בקריית שמונה רחוק למדי, וציין כי מדובר בנסיעה של כשעה וחצי.
השופט טאהא שב והטיל היום ספק באמינות הראיות: "אני בסיטואציה קשה מאוד עם הראיות", אמר. בדיון הקודם, בחודש מרץ, הסביר השופט כי ה"חולשה" המדוברת בראיות "מחייבת בחינת אפשרות שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר". לדבריו, "מצפייה בסרטון מהזירה, שבו מתועדת לכאורה הדקירה, לא ניתן להבחין ברגע הדקירה, לא ניתן לקבוע כי הנאשם החזיק בסכין באותו הרגע ולא ניתן לקבוע כי הוא זה שדקר את המנוח, זאת ועוד, צפיה מדוקדקת בסרטון מלמדת, כי טענת הנאשם שלא הוא זה שדקר את המנוח אינה משוללת יסוד ולכאורה מסתברת יותר מאשר האפשרות שהוא הדוקר", קבע השופט.
להנגהל, נזכיר, היה תלמיד ישיבה מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו פחות משנה לפני שנרצח באוקטובר אשתקד. הוא נדקר למוות במהלך קטטה המונית במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. בסרטונים מזירת הרצח נראו עשרות צעירים תוקפים את להנגהל, ובמסגרת החקירה נחקרו 115 מעורבים, רובם ילדים בני 17-13, שנכחו במסיבת יום הולדת סמוך לזירת הרצח.
5 צפייה בגלריה
אביו של יואל להנגהל
אביו של יואל להנגהל
בני משפחת להנגהל בבית המשפט
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
להנגהל שנרצח ותיעוד הקטטה שהובילה לדקירתו
לפי כתב האישום, שהוגש נגד אדרי בנובמבר, בליל הרצח ב-6 באוקטובר שהה להנגהל יחד עם חברתו סמוך לבית ההסתדרות בקריית שמונה ולמקום הגיעו כמה קטינים שהטרידו את השניים. בעקבות זאת התפתחה קטטה שבמסגרתה נגרמו ללהנגהל חבלות בפניו ושבר בשן. למקום הגיעו שוטרים כדי לטפל בתקיפה, אך הם עזבו את המקום - ולפי האישום אדרי הלך בהמשך לרחבה עם כמה נערים כשברשותו סכין מוסתרת מתחת לשרוול. בין אדרי ללהנגהל התפתח עימות מילולי, שבעקבותיו דקר אותו אדרי בבטנו ועזב את המקום. כעבור זמן קצר הוא שב לרחבה, שעט לעבר להנגהל ובעט בו.
אחרי הרצח נחשפו מחדלים משטרתיים בחקירה, ובעקבות כך הוחלט להדיח את מפקד תחנת קריית שמונה סגן-ניצב ניר ששון. בינואר השנה הואשמו שלושה שוטרים - רב-נגד חיים גבאי, פקד שי כהן ופקד יצחק בן שעיה - בשיבוש החקירה. בין היתר נטען באישום שהגישה מח"ש כי השוטר גבאי שוחח עם אדרי - שעמו הייתה לו היכרות מוקדמת - הן בזירת האירוע והן בטלפון. לפי האישום גבאי מסר לו מידע על החקירה וייעץ לו לשכור עו"ד - עוד לפני שהמשטרה ידעה על מעורבותו של אדרי בפרשה. אדרי, מודגש באישום, הפך לחשוד רק בגלל מידע שהגיע לחוקרים מגורם אחר, ולא מגבאי.