3 צפייה בגלריה
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט
"את והמשפחה שלך לא תהיו מוגנים במדינה שלנו". הדס קליין בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד יוסף כהן (38) מחולון, שנאשם בהטרדת העדה המרכזית בתיק 1000 הדס קליין ובשורת ניסיונות איומים בטוויטר. בין היתר, כהן איים על חברי כנסת, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, מפגינים נגד המהפכה המשפטית ועיתונאים.
לפי כתב האישום, כהן החזיק בשני חשבונות טוויטר ופרסם בחודש האחרון שורת ציוצים מטרידים המעודדים אלימות כלפי מפגינים וחברי כנסת מהאופוזיציה. בתגובה להחלטת היועמ"שית לאפשר הפגנות בנתב"ג, הוא כתב כי "מישהו חייב לעשות מעשה עם השטן הזאת והמשפחה שלה וכל מה שקשור אליה. חייבים לעקור ומהר, וכל האמצעים כשרים - זאת אויבת המדינה". מאוחר יותר צייץ כי "לא רחוק היום שמישהו יחכה לה מתחת לבית ויפגיש אותך עם בורא עולם".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
גלי בהרב-מיארה
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool )
3 צפייה בגלריה
הפגנות מהפכה משפטית נתב"ג
הפגנות מהפכה משפטית נתב"ג
הפגנות בנתב"ג. "להיכנס בהם בכל הכוח"
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
על קליין צייץ באחד מחשבונות הטוויטר שלו כי "את הולכת לשלם ביוקר על כל השנים האלה שגררו את המדינה שלנו למערכת בחירות. בת מוות ארורה. את והמשפחה שלך לא תהיו מוגנים במדינה שלנו. ארורים יהיו החיים שלך וכל זכר ממך". בהמשך אף הוסיף: "מי יגן עלייך בכלל? הסוף שלך ושל כל מי שהיה קשור בהסתה וגרירה של המדינה שלנו לכאוס כזה. לא תהיה מחילה או כפרה".
בנוסף, צוין בכתב האישום - שמונה 28 עמודים - כי כהן ייחל לפיגוע בעת ההפגנות. "איפה כל המחבלים כשצריך אותם? רק נשק חי, לא יעזור כלום. הגיע הזמן להיכנס בהם בכל הכוח בלי לרחם. האנשים האלה בני מוות. מצווה לעשות בהם פיגוע. למה לא יורים בהם?", כתב.

הוא צייץ גם על ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), וכתב כי "האישה הזאת חייבת מיתה ומהר". בתגובה להפגנות שפרצו לאחר פרישתו של עמי אשד כתב "תתחילו לדרוס אותם", ועל אולמרט שהשתתף בהפגנה צייץ "למה לא יורים בעבריין הזה?". הוא הוסיף כי שקמה ברסלר, ממנהיגי המחאה, "צריכה למות מהר".
עוד כתב כהן כי העיתונאי ברוך קרא "איש בזוי", ואיים כי "כולם יגלו מה האינטרסים האמתיים שלך ושל החברים שלך. אתם אנשים בני מוות. אנחנו נצוד כל אחד ואחת מכם, לא אתם ולא המשפחות שלכם תהיו מוגנים - זו הבטחה".
לאחר שהמפגין אודי אורי נפגע בעינו ממכת"זית בנתיבי איילון בתל אביב, צייץ כהן "חבל שלא הרגו אותו. רק עין אחת להוציא לו? לעשרים חתיכות היה צריך לחתוך אותו". הוא אף הגיב לעיתונאי ג'וש בריינר כי "מה שאתם לא מבינים זה שאין שום דבר שאנחנו רוצים יותר מאת הדם שלכם. ההפגנות האלה בקרוב הולכות להתפוצץ עליכם בפנים", וכתב לחברת הכנסת מיכל שיר (יש עתיד) כי היא "בחורה מסכנה ועלובה. עוכרת ישראל בת מוות. את והמשפחה שלך תהיו ארורים כל החיים".
עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו של כהן עד תום המשפט, והסבירה כי "לחובתו ארבע הרשעות קודמות ופריט רישום נוסף ללא הרשעה בעבירות תקיפה, איומים, החזקת אגרופן או סכין, הפרת הוראה חוקית, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, העלבת עובד ציבור, עבירות מרמה ועבירות סמים", וכי "הרשעותיו הקודמות של המשיב מלמדות אף הן על המסוכנות הנשקפת ממנו ועל הקושי לתת בו אמון".