הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה, והודעה נמסרה למשפחותיהם.
3 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) גבריאל בלום ז"ל, רס״ל (מיל׳) דוד שורץ ז"ל, סמל רועי טל ז"ל, רס״ל (מיל׳) יקיר הכסטר ז"ל
רס״ל (מיל׳) גבריאל בלום ז"ל, רס״ל (מיל׳) דוד שורץ ז"ל, סמל רועי טל ז"ל, רס״ל (מיל׳) יקיר הכסטר ז"ל
מימין לשמאל: גבריאל בלום, דוד שורץ, רועי טל ויקיר הכסטר
סמל רועי טל, בן 19 מכפר יהושע, היה לוחם בגדוד 94 של חטיבת כפיר. הוא נפל בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס. הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בכפר יהושע.
רס"ל במיל' דוד שורץ, בן 26 מאלעזר. לוחם בגדוד ההנדסה 8219 של עוצבת חצי האש (551). הוא נהרג מפגיעת טיל נ"ט בחאן יונס. לצידו נהרג גם רס"ל במיל' יקיר הכסטר, בן 26 מירושלים, גם הוא לוחם בגדוד ההנדסה 8219 בעוצבת חצי האש. השניים למדו יחד בישיבת הר עציון, ממנה נמסר כי המקום "מתאבל מרה ושרוי בצער עמוק על נפילתם של בוגרינו היקרים והאהובים". לצידם נפצע באורח קשה לוחם במילואים מהגדוד.
רס"ל במיל' גבריאל בלום, בן 27 מבית שמש. לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36. הוא נהרג מפיצוץ שאירע באזור מנהרה אסטרטגית במרכז הרצועה, בעקבות התלקחות של חומר נפץ שנסיבותיה נחקרות כעת. לצידו נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים במילואים מצוות ההנדסה של אוגדה 36, ובהם עידן עמדי.
כמו כן, שני קציני מילואים בחטיבה 646 נפצעו באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.
מתחילת המלחמה נפלו 514 חללים - בהם 180 מתחילת התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר. כמו כן, 1,042 חיילים נפצעו מתחילת התמרון, מתוכם 228 באורח קשה. 45 מהחיילים שנפצעו מתחילת המלחמה עדיין מאושפזים במצב קשה.

אמש, אישר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי צה"ל "החל בשלב חדש ופחות אינטנסיבי בלחימה" ברצועת עזה. לדברי הגרי, עוצמת הפעילות בצפון הרצועה יורדת - והצבא עובר לפשיטות ממוקדות יותר. הוא הבהיר כי צה"ל יתמקד במעוזים הדרומיים של חמאס ובמרכז הרצועה - בין השאר בחאן יונס ובדיר אל-בלח.
גם שר הביטחון יואב גלנט אמר בריאיון שהתפרסם אתמול בבוקר בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי צה"ל יעבור בקרוב מ"שלב התמרון האינטנסיבי" ל"סוגים שונים של מבצעים מיוחדים" בעזה. גלנט אמר כי השלב הזה ייקח זמן ארוך יותר, והדגיש שישראל לא תשאיר מאחור את מטרותיה - ובהן השמדת חמאס, שחרור החטופים ומיטוט היכולות השלטוניות של ארגון הטרור ברצועת עזה. הוא אותת מנגד כי הלחימה בחאן יונס נמשכת, למרות מספר האזרחים הגדול שנמצא בדרום הרצועה.

"אמרת לא לדאוג, הבטחת שתחזור"

שי יזרעאלי, סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, וחבר המשפחה של רועי טל, סיפר כי "רועי הוא דור רביעי לחלוצים שהקימו את המושב בעמק יזרעאל, בן של חקלאים מגדלי כבשים. הוא גדל והתחנך בבית ציוני וערכי, ספג את ערכי העמק של חקלאות וביטחון. הוא למד בבית הספר היסודי במושב וסיים תיכון במושב נהלל".
3 צפייה בגלריה
רועי טל בסיום מסע כומתה בחודש יולי
רועי טל בסיום מסע כומתה בחודש יולי
רועי טל ז"ל בסיום מסע כומתה בחודש יולי. "ספג ערכים של חקלאות וביטחון"
(מתוך פייסבוק )
לדברי יזרעאלי, "אתמול בשעות הערב המאוחרות הגיעה הבשורה הקשה להוריו, וכל תושבי העמק מוכים בצער ויגון. איבדנו לוחם שהקריב את חייו למען ביטחון המדינה ותקומת הארץ. יותר מ-40 שנה שלא ליווינו חלל צה"ל במושב למנוחת עולמים".
שלומית, חברת משפחה נוספת, ספדה לרועי: "אני פשוט לא מאמינה שהאסון הזה קרה. רועיקי שלנו כזה ילד מהמם. שבורה ולא מעכלת. אוהבת אתכם". יערה, חברה נוספת, ספדה גם היא: "כמה כאב וצער. הראש מסרב להאמין והלב שבור לרסיסים. ילד יפה וטוב לב. פשוט בלתי נתפס!". ידידתו של רועי, אלה, כתבה: "הלב מסרב לקבל. הראש לא קולט את האסון. גיבור שלנו, גיבור של המדינה".
3 צפייה בגלריה
מירי ליפובצקי עם בן זוגה גבריאל בלום ז״ל
מירי ליפובצקי עם בן זוגה גבריאל בלום ז״ל
מירי ליפובצקי עם בן זוגה גבריאל בלום ז"ל
(מתוך אינסטגרם)
אפרת בלום, אחותו של גבריאל בלום, העלתה סטורי לאינסטגרם עם מודעת האבל שלו, וכתבה: "אחי האהוב". בת זוגו של גבריאל, מירי ליפובצקי, כתבה עליו: "אהוב שלי, גברי שלי, אני לא יכולה לדמיין עולם בלעדיך. אהבת חיי, איך הלכת. את כל העתיד שלנו בנינו יחד. אמרת לי לא לדאוג, הבטחת לי שתחזור. הלב שלי מסרב לעכל".
במועצת גוש עציון נפרדו מרס"ל דוד שורץ, ראש המועצה שלמה נאמן ספד לו: " דוד האהוב נפלת כגיבור במלחמה הצודקת שלנו על הקיום שלנו בארצנו". נמסר כי דוד הותיר אחריו אישה, הורים וחמישה אחים. "הקרבת את חייך למעננו כדי שנוכל לחיות כאן בגאון, משפחת שורץ היקרה אנו מחבקים אתכם בשעה קשה זו". כאמור, בן מחזורו בישיבת הר עציון יקיר הכסטר נפל באותה תקרית יחד איתו.