נהג האוטובוס ארתור חיימוב (44) היה בעבודה כשהבחין בפיגוע הרצחני בבאר שבע, הקשה ביותר שידעה ישראל בשנים האחרונות, ומיהר לשלוף את אקדחו ולהתעמת עם המחבל. בסרטונים מהזירה נראה חיימוב מתקרב אל המחבל עם נשק שלוף, ויחד עם אדם נוסף שמגיע בהמשך מנטרל אותו. "הייתי צריך להפעיל שיקול דעת מה לעשות", אמר חיימוב. "שיקול הדעת היה קודם כל להגיד לו לעצור, להפסיק. זה היה פשוט מזעזע מה שקרה שם".

3 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי נטרול המחבל
תיעוד רגעי נטרול המחבל
"האזרחים הפגינו תושייה רבה". נהג האוטובוס ונטרול המחבל
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בבאר שבע
זירת האירוע בבאר שבע
"הוא לא הוריד את הסכין". המחבל וזירת הפיגוע
(צילום: אילנה קוריאל )

הפיגוע בבאר שבע - כתבות נוספות:

חיימוב סיפר כי בהתחלה, כשהגיע עם האוטובוס לאזור מרכז ביג וראה את הפקקים, חשב שמדובר בתאונה. "אחר כך הבנתי שזה בן אדם שמנפנף בסכין", אמר. "הייתי בטוח שזה מחבל כי ראיתי אנשים שצעקו והייתי חייב להתגונן. הבנתי אחרי זה שאני חייב לרדת ולעשות משהו, כי אין אף אחד. כשהתקרבתי אליו אמרתי לו 'תוריד את הסכין, אני לא הולך לעשות לך כלום'. הוא לא הבין, לא הוריד את הסכין, אבל דיברתי איתו בצורה טובה - 'תוריד את הנשק בבקשה'. כשהוא התקרב מטרים ספורים ממני ראיתי סכנה ממשית, והבנתי שאני חייב לנטרל אותו".
הנהג, איש קבע לשעבר, אמר שירה ופגע במחבל כשזה הסתער לעברו. "היה עוד אזרח שירה בו", אמר. "בסך הכול רציתי להגן על עם ישראל". לדבריו, האוטובוס היה מלא באנשים בזמן הפיגוע.
חיימוב, נשוי ואב לחמישה, עובד כנהג אגד כבר שלוש שנים - אחרי שירות של 20 שנה בקבע. הוא עלה לארץ בגיל 14 מאוזבקיסטן. "אני הולך קבוע לרענונים ולמטווחים", אמר. "זה היה לא פשוט היום. סך הכל רציתי לעשות את זה הכי טוב שיש, כי הוא עוד היה עלול לדקור אנשים נוספים. אני אקח עכשיו חופש כמה ימים".
3 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי נטרול המחבל
תיעוד רגעי נטרול המחבל
"תושב הר חברון (באדום) עשה את המוטל עליו". נטרול המחבל
האדם הנוסף שירה במחבל הוא תושב מועצת הר חברון, שמסרה הערב כי הוא "הפגין אומץ לב ותושייה רבה". המועצה הוסיפה כי "המחבל הצליח להרוג אנשים חפים מפשע שיצאו למסע קניות ומצאו את מותם. תושב המועצה עשה את המוטל עליו והראה אזרחות למופת לצד ערכים ושמירה והגנה על תושבי ישראל. אנחנו גאים בו".
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי הוא שולח תנחומים עמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע, והדגיש: "האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים". לדברי בנט, "כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי הטרור, ונשיג גם את סייעניהם".
בפיגוע בבאר שבע נרצחו ארבעה בני אדם - שתי נשים ושני גברים - ושני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני ופונו לבית החולים סורוקה. המחבל הוא מוחמד אבו אלקיעאן מחורה, שניסה בעבר להגיע לסוריה ונודע כתומך דאעש. זהו הפיגוע הקשה ביותר שידעה ישראל בשנים האחרונות.