הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם תקף הערב (רביעי) בדיון בסנאט האמריקני את ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, ואת שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על עיכוב משלוחי הנשק לישראל. "האם היית תומך בהטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי כדי לסיים את מלחמת העולם השנייה?", שאל גרהאם את אוסטין.

"האם אתם מאמינים שאיראן הייתה הורגת את כל היהודים לו הייתה יכולה? האם אתם מאמינים לחמאס כשהוא אומר שימשיך ב'התנגדות' אחרי 7 באוקטובר? האם אתם מאמינים שארגון הטרור חיזבאללה מייחל להשמדתה של המדינה היהודית?", קרא הסנאטור לשניים.
"בשבועות האחרונים ישראל ספגה כמה מתקפות מאיראן, חמאס וחיזבאללה שמייחלים להשמדתה. אתם אומרים לה איך להילחם כשכולם סביבה רוצים להרוג את כל היהודים? אם נעכב את הנשק הדרוש להשמדת האויבים של מדינת ישראל בזמן סכנה כה גדולה - נשלם מחיר. זה אבסורד. תנו לישראל את מה שהיא צריכה כדי להילחם במלחמה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד בה", אמר - והוסיף: "זה הירושימה ונגסאקי על סטרואידים!".
2 צפייה בגלריה
נתניהו וביידן
נתניהו וביידן
נתניהו וביידן
(צילום: דנה קופל, AP/Stephanie Scarbrough)
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל במעבר רפיח
כוחות צה"ל במעבר רפיח
כוחות צה"ל במעבר רפיח
(צילום: ADMMA via REUTERS)
בתחילת השבוע דווח לראשונה כי ממשל ביידן מעכב משלוח של תחמושת שהיה אמור לצאת בשבוע שעבר לישראל, בשל התנגדות הממשל למבצע הקרקעי ברפיח. בתגובה לדיווח מסר גורם ישראלי כי "גם בימים אלו ממשיך רצף של משלוחים ביטחוניים מארה"ב לישראל. ייתכן שמשלוח כזה או אחר מתעכב אך הזרם נמשך ואנו לא מודעים להחלטת מדיניות לעצור אותו".
עם זאת, לאחר מכן אישר בכיר אמריקני כי ארה"ב עיכבה את המשלוח. לדבריו, המשלוח אמור להכיל בין היתר 1,800 פצצות של 900 קילוגרמים ו-1,700 פצצות של 225 קילוגרמים - אך בארה"ב חוששים מהאופן שבו ישראל תבחר להשתמש בחומרי הנפץ הכבדים האלה בסביבה צפופה כמו רפיח, שבה שוהים מאות אלפי עקורים.
בשימוע בסנאט הבהיר אוסטין כי מדובר בהחלטה שקיבל הנשיא ביידן עצמו, בהקשר של התוכנית הישראלית לצאת לפעולה התקפית רחבה יותר ברפיח - מעבר למבצע הממוקד הרבה יותר של כיבוש מעבר רפיח. לפעולה הגדולה יותר ארה"ב מתנגדת נחרצות, כל עוד לדבריה אין דרך להבטיח את שלומם של הפליטים הפלסטינים בעיר הדרומית ביותר ברצועה.